Alla inlägg under januari 2012

Av Sara Pedersen - 31 januari 2012 07:27

ursh... jag är så äckligt trött så det finns inte... och jag ska förklara varför... Wordfued har tagit över mitt liv. i söndags kväll spelade jag det här alfapetspelet lågnt in på natten och igår spelade jag till halv tolv ( inte lika länge som till 3 men ändå ) och nu är man så sätter det sina spår... fast jag har ju faktiskt bara mig själv och skylla eftersom att jag fortsätter spela fastän jag borde  sova.

brukar ni spela wourdfued? och utisåffal; vill ni spela en omgång?   har ni lust att spela mot mig ( jag är väl relativt bra ) så kan ni väl skriva era användarnamn och vilket språk och board ni vill ha i kommentarerna och så skickar jag en förfrågan till er    

är så sjukt less på wordfued men jag kan verkligen inte sluta spela   

Av Sara Pedersen - 30 januari 2012 16:43

sitter med kompisar och väntar på att utvecklingsamtalet ska börja. * gulp * egentligen har man ju inget att oroa sig för ( men man vet aldrig ) det är alltid så att man är jättenevös innan ett sådant här samtal, det är en av de värsta sakerna som finns enligt mig fast än jag alltid har gjort relativt bra ifrån mig i skolan men vem vet, det kanske tog en helvändning när man började på gymnasiet   och nu kanske man är helt värdelös inom skolarbetet fast man inte vet om det och man bara tror att man är duktig   

 hoppas att det går bra iaf skriver lite mer sen   

 

Av Sara Pedersen - 30 januari 2012 07:10

tja, har ingen aning om vad jag ska skriva om över huvudtaget   så det blir sådana här helt onödiga saker, på The voice pratar de just nu om Demi Mores och Ashton Kuthers skillsmässa och jag kan ju helt enkelt säga att jag inte bryr mig ett dugg... dagens fokus på kändisar och deras liv har gått så grumt mycket över styr!! visst en skillsmässa är väl inte så farligt men sättet som media förföljer kändisar är ju så fel!!    

få se om vi kan hitta lite paraleller som man då läst om i tidningen? ( jag tänker dra lite paraleller till kungafamiljen, kändisar och politiker som exempel )

#1 hm.. i somras kom det bilder på kungen när han hade semester på en båt och det pratades om att man fick se honom i badshorts ( jaha.. men vad intressant, mina kusiner var också ute med båten i somras men det står inte i någon tidning och alla har på sig shorts på somrarna och kungen kan inte gå runt i kostymbyxor hela tiden     )

#2 Demi och Ashton skilljer sig ( statistiken visar att 2 av 3 äktenskap slutar i skillsmässa eller separation men inte står det om vanliga personers äktenskap för att det helt enkelt inte är intressant   )

#3 Kungen går på strippklubb!!! ( men vad farligt då.. minst hälften av alla men i 25 års åldern och uppåt har någon gång eller går på strippklubb    )

#4 Socialdemokraternas nya partiledare är addopterad ( precis som många andra människor    )

#5 Silvias far var nazist ( och?! visst är nazism och rasism ett hemskt ämne och det borde inte få finnas men det är vissa människor som tänker så sitt sätt. och om silvias pappa var nazist så ska väl det inte spela någon roll i silvias liv nu?! det har bara medierna tagit fram för att folk inte ska snacka skit om kungen    )

#6 kolla in de här chockerande bilderna på ********* ( men hallååååå..... alla har väl dåliga dagar och man är inte sminkad och uppiffad hela tiden    )

Jag är så himla less på mediernas tjat om sådant här! om man tänker efter så finns det jättemånga andra som upplever sammasak men det anses ju inte vara en skandal då. så innan ni brusar upp er över något som står i tidningen, tänk efter hur många som gör samma sak. så jag står fast vid min åsikt att medierna gått för långt och om jag ska vara ärlig så är jag inte alls intresserad över vad som händer kändisar för om man tänker efter så kan det hända vem som helst men det står om dem i tidningen för att de antingen varit med i film, är politiker eller för att man har ett flådigt efternamn...

så hetsa inte upp er över vad som står i tidningarna för det som står om en kändis, händer också en massa ¨vanliga¨ personer också som alldrig uppmärksammas och om de skulle uppmärksamma alla sådana händelser så skulle igen läsa tidningen. var kritiska mot det som du läser som alla uppmanar oss i skolan   

       

Av Sara Pedersen - 29 januari 2012 13:28

hittade den här bilden och kunde inte sluta skratta, den är så jävla bra!!!! kan inte sluta skratta   så himla klockrent alltså   


 

Av Sara Pedersen - 29 januari 2012 13:08

alla har vi den och alla hatar vi den; söndagsångesten... bara tanken på att klockan ska ringa tidigt imorgon är hemsk, söndagskvällar är hemska men måndagsmorgonar är värre... fast det är väl bara att bita ihop och gå up antar jag...


 

Av Sara Pedersen - 28 januari 2012 16:32

ikväll blir en myskväll   klockan åtta blir det att titta på när de nya utmanarna får stryk i Gladiatorena och sen blir det film. påtal om gladiatorerna så fick jag reda på en sak igår, Glasiatorn Ice tycker jag ser jättegammal ut!!!!! jag menar hon ser verkligen lättegammal ut men hon är 30 år gammal!!!! och det är ju inte gammalt alls, snacka om att jag inte tycker att det går ihop  

Tycker ni inte att hon ser gammal ut?!   hur tusan kan hon vara 30?!

det går inte ihop för mig   

   

Av Sara Pedersen - 28 januari 2012 11:21

i mitt förra inlägg höll jag då på med en topplista... och allting försvann... så man får väl börja om..

jag har iallafall bestämt mig för att borja göra topplistor och jag tänkte börja med Topp 5 tv-serier men det blev ett bakslag och jag ska förklara varför. så här var det:  ¨Nu ska vi tänka här.. hm..¨


#1 DEXTER

#2 HOUSE

#3 GREY'S ANATOMY


( dom tre var enkla, nu kom problemen )


#4 ( hm, vad ska man skriva här då? det finns ju så många bra serier.... Glee, True blood, Fallen, Haven, Kingdom hospital, Once upon a time, Revenge, 24, How I met your mother, Scrubs, Game of thrones, Simpsons, Ghost whisperer, Vampire diaries, Veronica Mars......)

ja, ni fattar poängen. det blev inte ens ens #5 det går inte att göra en sådan lista om man vill få med de serier man gillar   då skulle man behöva topp 50 eller 100  

 så ni får nöjja er med topp tre den här veckan   så här har ni de tre bästa serierna :


    #1 DEXTER                                   #2 HOUSE                                        #3 GREY*S ANATOMY

Av Sara Pedersen - 28 januari 2012 11:14

hade precis skrivit ett stort inlägg och sen så när jag ska spara så försvinner allt!!!!!!!!!!   

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards