Alla inlägg under februari 2012

Av Sara Pedersen - 29 februari 2012 08:19

Vad hände med det fina vädret? Det försvann.... *snyft*

Idag är det en sådan här dag när man har den där lite varma känslan man har när man känner att om man bara lägger sig ner så somnar man direkt   hade lite problem med att somna igår och jag vet inte varför men istället för att verkligen försöka somna då då så bunkrade jag upp några kuddar mot väggen och en byrå som står vid fotändan vid sängen,tog en filt och kollade ut genom fönstret istället, man passar väl på när det är stjärnklart   dock så somnade då jag också när jag satt där och det var ju inte så bra egentligen men det var förvånansvärt bekvämt fast man låg fast man fack ju vända på sig när man vaknade till någon timme senare och sen så gick man upp 7 då man åter igen glömt att dra ner rullgardinen.....

Sitter nu och lyssnar på lite bortglömd musik igen, denna morgon blev det Veronica Maggio och jag har börjat lyssna på låten 17 år  som jag faktiskt inte hört på så mycket och texten är ju väldigt enkel med tanke på att jag nu lärt mig den på 40 minuter   rätt bra faktiskt.

Ska med Elin och hennes syster och bada idag. det blir nog kul, har inte badat i badhallen sen....... det var länge sen iaf.

Sen ikväll kommen Elin att sova hos mig och vi ska se om House serien så det blir att se första säsongen ikväll, kanske hinner vi se en hel säsong den här gången,sist hade vi nog bara två avsnitt kvar   

sen natten mellan torsdag och fredag blir det hemma hos Elin och vad vi hittar på då får vi se. men vi hittar säkert på lite olika saker eftersom vi inte kommer att ses fören på sommarlovet efter det här

men vi har sagt att vi inte ska tänka på det utan bara ha kul under det här lovet   först och främst ska vi bada  

     

Av Sara Pedersen - 28 februari 2012 15:45

Är det skottår i år?

Ser på min statestik att det är en till dag den här månaden... så det måste ju vara skottår i år...

det visste inte jag, vilken koll man har   

Så imorgon är det alltså den beryktade 29:e Februari och i år har vi då 366 dagar   

det här var egentligen ett väldigt onödigt inlägg men jag visste inte att det var skottår i år  

visste ni det? 



Av Sara Pedersen - 28 februari 2012 15:12

   Klockan är nu ca kvart över tre och jag har nyss kommit in efter att ha suttit utomhus på trappen och läst i över tre timmar  Det var jätteskönt att sitta i solen och läsa så det spelade ingen roll att boken är lite trist   Snacka om att man får vårkänslor när man sitter på trappen med den varma solen i ansiktet, fåglarna kvittrar och man känner lukten ifrån det fuktiga gräset.. Nu är jag löjlig igen men jag har sådana vårkänslor att jag hetsar upp mig över ingenting. Det är ju varmt idag också, hela 19 plus i solen och det var nästan så att man tog av sig jackan när man satt där ute, fast bara nästan... man kommer ju ihåg från tidigare år då man dragit på sig en stormförkyldning på våren för att man gått utan jacka alldeles för tidigt, så jag ska vara lite förnuftigare iår men jag hade jackan öppen i allafall för annars hade det blivit hysteriskt varmt, särskilt när man har en svart jacka    och så lyssnade man på Sweet Child Of Mine ganska många gånger, tycker att det är en väldigt bra låt. Lyssnar vanligtvis inte på Guns 'n Roses men den låten är riktigt bra förutom på slutet då jag tycker att han borde gå upp på sista tonen istället för att gå ner men det är ju en strunt sak   

Men för att komma till saken. när man siter ute och läser kan man bli liiite stel så man måste ju resa sig upp och gå lite i omgångar och när man går runt huset ser man det här i rabatterna!!!  

   

Det är alltså snödroppar och krokus   De är de första riktiga vårtecknen förutom knoppar på äppelträdet!!!!!  

Äntligen är våren påväg!! och det är bara februari ( mars imorgon men ändå ) det är så himla kul så nu hejjar man extra mycket på att sommaren ska komma ikapp vintern och stå som segrare väldigt snart          

Av Sara Pedersen - 28 februari 2012 09:57

  Nu har jag varit framme med pennan igen och fått lite nya idéer på tatueringsfronten   de nya tankegångarna är att jag ska göra två tatueringar ( det skulle jag ha gjort ändå ) den ena ska sitta på vristen och då är väl tanken att antingen ska det likna en vristkedja med en berlock, berlocken ska då vara någon av G och Fklavsmotiven som jag har funderat på eller så ska jag ha ett motiv som liknar mönstret på ibanezgitarren jag la upp förut och då ska det liksom slingra sig upp ifrån foten och upp en bit ( svårt att förklara men det finns bilder på google )och då ska det  vara som om fklavarna och Gklavarna hart rassslat in sig i slingerväxterna   jag tror att det kan bli riktigt snyggt, vad tror ni?  

Det andra motivet ska då vara små noter som går  från ena nyckelbenet och sen bak över axeln och sen emot och lite över skulderbladet. Jag har ju som sagt ritat lite så ni får ungerär se hur jag tänker, dock ska noterna vara mycket mindre än de som jag ritat men det var svårt att rita något mindre och man samtidigt skulle se vad det liknade.

   

Och som jag sagt förut så är jag ingen vidare konstnär om man säger så men ni förstår förhoppningsvis principen   som jag sa ska ju noterna vara mycket mindre såklart, för så där stort vill jag inte alls ha men ni förstår väl mina tankegångar. Vad tror ni? skulle det här kunna bli något?

 ( funderar även på att eventuellt skaffa en väldigt liten tatuering på magen, precis övanför byxkanten men vi tar en idé i taget )


Lite annat som hände igår var att jag insåg att kaffe inte fungerar så bra på mig. hade tagit ett bad och när man har badat så blir man ju sådar trött så då tänker man; ja, men vi tar en mugg med kaffe ( blev nog mer latte med tanke på att det blev liiiite mycket mjölk i muggen men det var gott ändå ) så då satt man där i soffan med en handduk runt huvudet, långärmad och mina rutiga pyjamasbyxor, lutade sig emot on stor kudde och hade den stora muggen i knät men efter att man druckit upp kaffet blev man nästan ännu tröttare ( whaaat? ) det tyckte jag var lite konstigt    åt även en vaniljmunk till det   

Igår drog även snön in igen   och man bara neeeeeeeeej, varfööör????   jag tycker inte om vintern.... sommaren är mycket bättre, då är det varmt, man behöver inte gå med jacka hela tiden, man kan ha shorts på sig ( då är det ju inte kallt ) man kan bada och bara ligga och sola på en filt på gräsmattan eller på en varm klippa vid havet vid sommarstugan, man kan använda lite andra kläder som man har i garderoben på sommaren som man har för om man går med ett någolunda genomskinligt linne på sommaren så är det helt okej men om du har det på vintern så får man lite sneda blickar... vill ha sommar nu helt enkelt, bara känslan av att känna solen mot huden och att kunna andas in sommarluften som luktar skog ( och förhoppningsvis lite salt ifrån havet ) och doften av marken som blivit varm av solen är ju en av de bästa sakerna som finns   Nu tycker ni säkert att jag bara pratar strunt men jag uppskattar mer de små sakerna i vardagen, för då blir alla upplevelser mer speciella   

 En låt som ger mig sommarkänslor är Bubbly av Colbie Caillat, det är också en sådan här

feel-good-låt som man bara blir på bra humör av   har lyssnat hela morgonen på den låten   

klicka på länken om ni vill höra den  

http://www.youtube.com/watch?v=AWGqoCNbsvM&ob=av3e


    Nu ska jag gå och ta lite frukost för annars kommer jag inte äta någonting fören kanske två eller något och det är inte bra    

Ja, det här var väl mitt ¨Godmorgon¨ till er, hoppas ni får en bra dag

 

Liten bild på mig en tisdagsmorgon  

skriver mer senare idag (om jag kommer på något att om    ) 

see ya  




        

Av Sara Pedersen - 27 februari 2012 12:00

jag håller fortfarande på och rensar garderoberna och jag har en kvar men det är inte så mycket i den garderoben så den kan man ta senare. jag har rensat bort så sjukt mycket kläder så det är inte sant men det sjuka är att det knappt syns någon skillnad.. har rensat bort flera kassar med olika tröjor och några klänningar.

Har för övrigt 15 st klänningar kvar.... jag har rensat bort massvis med tröjor, tre par byxor, två jeansjackor, fem klänningar och en massa annat men det är fortfarande lika fullt ... jag har mycket kläder med andra ord. dock så har de flesta tjejer mycket klädet så det är ju inte så konstigt att jag har det jag med   

och så har man hittat kläder som man trott att man tappat bort och då har det varit sågär; men titta här var ju den, den har man ju letat efter ett tag.

men det blev också den här reaktionen: Hur fan tänkte jag när jag hade den här?!

Hittade bland annat t-shirt från norge då det var strass over hela tröjan... den använde jag mest i åttan och sen har den bara legat i garderoben.. ibland så blir det ju så när man byter klädstil  

Oj, loggade precis in på mailen ( som jag inte gjort på ett tag ) och har fått 72 mail och 17 skräppost   det är ju nite särkilt bra men som tur var så var det inga jätteviktiga mail    men jag får nog kolla mailen lite oftare nu tror jag...

få se, klockan är fem i halv ett.... frukost kanske? eller föresten, det blir brunch   


Av Sara Pedersen - 27 februari 2012 11:37

Drömde om min bebis inatt..       Saknar honom så extremt mycket och det värsta med den här drömmen var att det var så sjukt verklighetstroget   hade honom i min famn och jag kunde verkligen känna värmen ifrån honom, jag kände hans mjuka päls mot mitt ansikte och jag  kände hans hjärta slå mot min bröstkorg.... och för en kort stund tror man att allt är som förut innan han blev sjuk och man tror att han alltid kommer att vara hos mig   men sen så minns man allt och drömmen försvinner och man vaknar helt ensam i sin säng med en tår på ena kinden....

saknar min bebis.... 

            

Av Sara Pedersen - 26 februari 2012 14:23

Tänkte väl göra som alla andra och ha en frågestund så om du vill fråga något, fråga på   frågestunden varar väl i några dagar så att jag kan få några frågor över huvudtaget, så ställ era frågor så besvarar jag dem i ett inlägg om några dagar   få se om ni blir nöjda med svaren sen, annars så är det bara att ställa ytterligare en fråga    

           

Av Sara Pedersen - 26 februari 2012 14:00

Har kommit på vad som är det tråkigaste sporten någonsin.

Klarar inte av att kolla på det på tv för att det är såååååå sjukt tråkigt och jag vill inte åka det själv. Några kommer säkert hålla med mig och några kommer säkert att reagera: men vad snackar hon om?! det är ju hur sjukt roligt som helst! men jag står fast vid detta och jag anser att världens tråkigaste sport är skidor!!!!!!! speciellt längdskidor    det är ju astråkigt   jag menar det är ju ingenting som händer!!!!! de bara åker i en bana på x antal mil och that's it . Hur kul är det liksom att kolla på?     

Jag gillar inte att åka skidor heller. jo, slalom går bra för då går det ju fort  i allafall men längdskidor..... nej tack, jag hatar att åka längdskidor. det blir den här stilen: hur långt är det kvar? nu måste vi väl nästan vara framme för nu har vi ju åkt hyfsat länge.. är vi inte framme snart? åååneejjj! en uppförsbacke.....  

Jag tycker inte om att åka längsskidor.... det är ju äckligt tråkigt...

Så tyvärr alla skidälskare... längdskidor är ingenting för mig     

   

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards