Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Nya idéer

Av Sara Pedersen - 28 februari 2012 09:57

  Nu har jag varit framme med pennan igen och fått lite nya idéer på tatueringsfronten   de nya tankegångarna är att jag ska göra två tatueringar ( det skulle jag ha gjort ändå ) den ena ska sitta på vristen och då är väl tanken att antingen ska det likna en vristkedja med en berlock, berlocken ska då vara någon av G och Fklavsmotiven som jag har funderat på eller så ska jag ha ett motiv som liknar mönstret på ibanezgitarren jag la upp förut och då ska det liksom slingra sig upp ifrån foten och upp en bit ( svårt att förklara men det finns bilder på google )och då ska det  vara som om fklavarna och Gklavarna hart rassslat in sig i slingerväxterna   jag tror att det kan bli riktigt snyggt, vad tror ni?  

Det andra motivet ska då vara små noter som går  från ena nyckelbenet och sen bak över axeln och sen emot och lite över skulderbladet. Jag har ju som sagt ritat lite så ni får ungerär se hur jag tänker, dock ska noterna vara mycket mindre än de som jag ritat men det var svårt att rita något mindre och man samtidigt skulle se vad det liknade.

   

Och som jag sagt förut så är jag ingen vidare konstnär om man säger så men ni förstår förhoppningsvis principen   som jag sa ska ju noterna vara mycket mindre såklart, för så där stort vill jag inte alls ha men ni förstår väl mina tankegångar. Vad tror ni? skulle det här kunna bli något?

 ( funderar även på att eventuellt skaffa en väldigt liten tatuering på magen, precis övanför byxkanten men vi tar en idé i taget )


Lite annat som hände igår var att jag insåg att kaffe inte fungerar så bra på mig. hade tagit ett bad och när man har badat så blir man ju sådar trött så då tänker man; ja, men vi tar en mugg med kaffe ( blev nog mer latte med tanke på att det blev liiiite mycket mjölk i muggen men det var gott ändå ) så då satt man där i soffan med en handduk runt huvudet, långärmad och mina rutiga pyjamasbyxor, lutade sig emot on stor kudde och hade den stora muggen i knät men efter att man druckit upp kaffet blev man nästan ännu tröttare ( whaaat? ) det tyckte jag var lite konstigt    åt även en vaniljmunk till det   

Igår drog även snön in igen   och man bara neeeeeeeeej, varfööör????   jag tycker inte om vintern.... sommaren är mycket bättre, då är det varmt, man behöver inte gå med jacka hela tiden, man kan ha shorts på sig ( då är det ju inte kallt ) man kan bada och bara ligga och sola på en filt på gräsmattan eller på en varm klippa vid havet vid sommarstugan, man kan använda lite andra kläder som man har i garderoben på sommaren som man har för om man går med ett någolunda genomskinligt linne på sommaren så är det helt okej men om du har det på vintern så får man lite sneda blickar... vill ha sommar nu helt enkelt, bara känslan av att känna solen mot huden och att kunna andas in sommarluften som luktar skog ( och förhoppningsvis lite salt ifrån havet ) och doften av marken som blivit varm av solen är ju en av de bästa sakerna som finns   Nu tycker ni säkert att jag bara pratar strunt men jag uppskattar mer de små sakerna i vardagen, för då blir alla upplevelser mer speciella   

 En låt som ger mig sommarkänslor är Bubbly av Colbie Caillat, det är också en sådan här

feel-good-låt som man bara blir på bra humör av   har lyssnat hela morgonen på den låten   

klicka på länken om ni vill höra den  

http://www.youtube.com/watch?v=AWGqoCNbsvM&ob=av3e


    Nu ska jag gå och ta lite frukost för annars kommer jag inte äta någonting fören kanske två eller något och det är inte bra    

Ja, det här var väl mitt ¨Godmorgon¨ till er, hoppas ni får en bra dag

 

Liten bild på mig en tisdagsmorgon  

skriver mer senare idag (om jag kommer på något att om    ) 

see ya  




        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards