Alla inlägg under februari 2012

Av Sara Pedersen - 6 februari 2012 16:32

Det snöar igen... jag vill inte ha mer snö!!

jag saknar att kunna ligga i sängen och lyssna på hur regnet smattrar emot fönstret och garagetaket... jag saknar varma sommarkvällar när man kan vara ute till typ tre på natten för att det fortfarande är ljust och varmt ute och jag saknar att bara kunna gå och bada för att kyla av sig efter att ha legat i solen lääääääänge....  

Jag saknar att lyssna på regnet, saknar att krypa under en filt och lyssna på när det åskar....... jag saknar sommaren...... 

tänk er att vara ute i skogen och bara liksom gå tills man hittar en plats i solen där man kan lägga sig ner i den mjuka, gröna gräset, känna grässtråna mot sina bara ben, känna solen som värmer ens hud och kunna få dra in sommarens alla dofter...... få gå runt i shorts och linne, äta glass vid havet och känna den salta doften ifrån havet när man sitter på varma klippor..... ha vatten krig, cikla ute på grusvägarna vid sommarstället och känna den där särskilda doften som ens hud får efter att ha varit i solen hela dagen......

jag vill ha sommar nu!!! bort med snön!!!

Av Sara Pedersen - 6 februari 2012 11:00

Facebook har börjat krångla lite för mig och fick tillslut upp en ruta där det stod ¨you're logged in to much¨...... WTF!!!!! är inte facebook till för att man ska vara inloggad eller?! och jag är inte inloggad så ofta, mest när jag bloggar ( 3-5 gånger per dag ) och om vi någon gång  skulle få sitta vid datorena i skolan   och det är ju inte alls mycket ju! det måste vara något annat fel som gör att det inte laddar upp..........

see ya later    

Av Sara Pedersen - 6 februari 2012 06:57

tja allihopa, kom på ett ämne som jag tyvker är jätteroligt och som jag hoppas att ni tycker är roligt. ett av mina intressen ( eller intressen och intressen, jag gör det ju inte själv ) är att titta på Stand Up Komiker. det är en av de bästa sakerna som finns   alla ni har i allafall sett åtmintone en stand up-komiker, fast han är ju även buktalare, jag talar förstås om Jeff Dunham   en mer begåvad människa har jag aldrig stött på, i sina shower han brukar börja med att skämta i ca 20 minuter innan dockorna kommer fram och allt går ju nästan egentligen ut att han driver med sig själv.  såvitt jag vet så har han 5 stycken shower, Arguing with myself, Spark of Insanity, A verry marry Christmas special, Identitiy Cricis och Controlled Chaos. jag har sett tre av dem och han har säkert gjort fler som bara inte har kommit ut i sverige. han har även en egen show på komedicentral. Han är som sagt en av de bättre komiker men en annan bra är Lee Evans, jag tror att han är brittisk på grund av hans accent, och han är också väldigt rolig ( dock så svettas han som en gris på scenen )

Har ni några förslag på bra Stand up komiker? jag skulle väldigt gärna vilja få några förslag       



Av Sara Pedersen - 5 februari 2012 17:37

tja, idag har jag spenderat lite tid vid radion och det går bara gamla melodifestival-bidrag hela tiden.. men det värsta är ju att de spelat ABBAs låt Waterloo 7 gånger! man liksom bara, va?! vad försöker ni göra? skicka tillbaka oss till abbas guldera? Abba är inte ens bra, inga av dagens ungdommar kan säga att de gillar abba   så varför spela den låten hela tiden, det finns så många låtar som har varit med i melodifestivalen genom åren så ni behöver inte spela just Wateroo... och vill någon mot alla odds lyssna på abbalåtar så kan de se på mama mia eller nått..........

   

Av Sara Pedersen - 5 februari 2012 13:11

Jag som många andra satt förväntansfullt igår klockan åtta framför tv:n och väntade på att Melodifestivalen skulle börja.... jag skulle inte ha haft sådana höga förväntningar...

Det går utför för sverige vad gäller musik! alltså allvarligt, det enda bidraget som var bra var Loreens låt som jag inte ens kan stava till..

 Jag som är en stort fan till Dead By April gillade ju deras bidrag men om jag ska vara ärlig så hade deras låt varit mycket bättre utan all greowling   

vem fan är det som sitter och väljer ut alla låtar?! Det skulle inte förvåna mig om allt är uppgjort och det är så att antingen en av mina tre teorier;

#1 de väljer ut de sämsta bidragen de får in så folk ska bli så frustrerande som möjligt och tita bara för att de vill se bidragen åka ut.

#2 de väljer ut de artister som är mest popularast judt nu för att alla som gillar den artisten just nu ska titta

#3 Den artist som betalar mest vinner

Det skulle inte förvåna mig alls om det skulle visa sig vara så., för jag menar; vilken vettig människa idag lyssnar på Tosten Flink?! han är ju så jävla dålig!!!!!!!   han var sämst på hela kvällen! det var nästan så att man inte satt kvar och tittade   

och om vi ändå ska såga gårdagens bidrag så kan jag ju säga att Marie serneholts bidrag var totalt värdelöst, låten var helt meningslös och hela uppträdandet var till för att hon skulle få visa upp sin kropp i den där guldfiskliknande kroppsstrumpan   The Monikers bidrag vad lite konstigt tyckte jag... plus att jag inte tyckte att melodin passade till musiken.. eller så sjöng han bara falskt   

Afrodites låt If The Boy Can Dance var helt klart den mest schlager-inspirerade låten ( men det heter ju ¨Melodifestivalen¨nu ) men dock så kunde de inte ens synka sina minemala danssteg... ett tips till dem;  Bättre korreografi nästa gång!!!!

I de kommande deltävlingarna kommer vi bland annat få höra Thomas di Leva ( som inte kan ta en ren ton om ens hans liv hängde på det) Lotta Engberg och Christer Sjögren ( blir det lite dansband antar jag... ) och så kommer även flickidolerna Danny och Ulrik Munther ( *Kräks* )

vill ni själva se alla bidrag som är med iår så kan ni kolla på länken här nedanför


http://svt.se/melodifestivalen/artister/oversikt/20120117135613/alla_artister_i_arets_tavling


Jag älskar musik men om detta är framtidens musik vet jag inte  

 årets melodifestival är bara ett stort skämt!!!! men detta är ju bara vad jag tycker, ni kanske äääälskade Torsten och The Moniker igår, vad vet jag?

Nä, jag blev väldigt besviken på melodifestivalen igår, sorry SVT men det var inte alls bra gjort  

fast nu ska jag ju inte påverka er som läser detta   detta är ju bara min uppfattning av gårdagen tvfjasko  

see ya    



    


Av Sara Pedersen - 5 februari 2012 09:54

Ja, som rubriken säger så har jag inga planer idag och tänker därför stanna i min pyjamas idag   jag fick den av min söta mormor igår den är jåttemysig. jag har länge onskat mig en pyjamas med rutiga byxor för att jag tycker att det är såååå fiiint och då så fick jag då en   dock så är byxorna ljusbå/ljusrosa- randiga och tröjan har ett stort kattryck fram och har soets runt armarna och halsen... det är inte min stil  men jag ska ju bara sova i den så ingen kommer ju se den och det viktigaste är väl att den är mysig och bekväm, eller hur?   så ni får inte se hur pyjamasen ser ut, ni och internet är inte redo för att se mig osminkad och i en kattpyjamas med spets  

Jag fick också ett par röda jeans av min mormor ( kommer nog kanske upp en bild på dem senare ) och jag blev så glad för jag har letat efter ett par röda jeans jättelänge men jag har aldrig hittat några då jag gillat tyget, ni får ursäkta om jag låter konstig nu men jag tycker faktiskt att om det står ¨jeans¨så tycker jag att det ska vara jeanstyg, och det var jeanstyg i de här byxorna och då var det liksom bara YAY  

av min farmor och moster fick jag lite pengar som jag ska sätta in på mitt konto som kommer att gå till min nya gitarr   den som jag spanat in är så himla fin          

Av Sara Pedersen - 4 februari 2012 14:39

ska ge er ett tips så det känns som om helgen blir längre, tror nog att några gärna vill veta men det är ingen hemlighet det jag ska säga utan det vet alla om egentligen fast man egentligen inte vill göra det; gå upp tidigt     jag vetatt det låter hemskt att man ska behöva gå upp tidigt på helgen när man är ledig men dagen blir ju längre för att man är vaken mycket längre  

sådär, det där var bara en onödig inledning på inlägget eftersom jag inte har något vettigt att skriva om över huvudtaget, är det någon som har ett förslag om vad jag kan blogga om?

nu måste jag stänga av datorn, min fina mormor kommer nu    

Av Sara Pedersen - 4 februari 2012 09:25

Jag kommer aldrig glömma den kvällen jag och min familj skulle på julbord och när vi går ur bilen och den isande vinterluften gör att man får ont av att röra sig så säger pappa; Det är friskt ute. och jag svarar; pappa, det är fan KALLT!!!

det kan man säga om idag också.... det är 20 minusgrader ute.... ursh, fryser bara av att tänka på det  har nyss lagt upp en kul video på facebook när jag filmade Sandra när hon skulle äta sin första paprika, kolla gärna på den men ni får ignorera mitt extremt fula skratt i bakgrunden  

Nä, nu tänker jag äta lite frukost ( tacorester från igår ) innan jag tar och slänger mig in i en dusch och sen blir det antingen att se på film eller så ska jag lyssna på lite musik plus att jag känner mig lite peppad på att skriva lite låtar   det krävs att man är på ett visst humör och att man är lite inspererad för att jag ska kunna bli nöjd över mitt material    

 lyckades skriva en låt förut som jag var skitnöjd med men så klart så tappar man bort blocket som man skrivit ner den i... lite lagomt surt.... 

hoppas att ni alla inte behöver vara ite i den här kylan allt för mycket idag.

vi hörs senare  

see ya guys    

 

Ovido - Quiz & Flashcards