Alla inlägg under februari 2012

Av Sara Pedersen - 4 februari 2012 08:25

Nu har jag kommit på en ytterligare konstig sak om mig själv, eller flera faktisk, hela dagen igår var ett enda stort WHAAAT?

för det första så var det första jag gjorde när jag kom hem var att ta av mig jeansen, ta på mjukisbyxorna, byta tröja, ta bort sminket, sätta ypp håret och räkna matte framför tv:n  

sen fick jag mina presenter   jag fick en ny stereo!!!  och det är så grymt ljud i högtalarna så det är inte sant  jag blev så himla glad   

och då, konstig som jag är, ville jag städa    det är inte normalt men har ni aldrig fått det där städrycket när man lyssnar ganska högt på musik?

iallafall så städade jag mitt rum så nu är det inte en grej som ligger på golvet som inte ska vara där.  och sen på kvällen såg vi en film med owen wilson och den var inte alls bra! Midnatt i Paris heter den och den är så extremt tråkig.. och den slösade vi bort en och en halv timme på.... och eftersom jag städat så pass mycket så var ju jag så trött att det resulterade i att jag gick och la mig klockan 9.... jag la mig kl 9 på en fredag!!!    och sen så sov jag till klockan 8... det är inte bra  

men då är jag ju iallafall utvilad tills släckten kommer förbi på fika senare i eftermiddag  

som sagt var det en udda dag igår men jag är ju som sagt konstig.

           

Av Sara Pedersen - 3 februari 2012 14:16

Vi skulle ha gått till tio över fyra idag men som jag skrev tidigare idag så skulle vi ha hål i över tre timmar och så kunde vi ju inte ha det   så jag,  Willaim och David gick och pratade med våra lärare vilket ledde till att vi fick göra ett engelskaprov som vi skulle göra sista lektionen efter lunch istället, fick i uppgift att skriva klart en uppsats om en bok tills på måndag och några sidor att räkna i matteboken och så fick vi gå hem   jag slutade alltså klockan tolv idag då och det kändes skönt kan man ju säga   men vi kunde tyvärr inte ta ledigt åt de andra i klassen utan det blev bara oss tre, lärarna tyckte att det var de andras ansvar att fixa hemstudier till sig själva men de tyckte nog att vi var duktiga som kom och bad och genomförde våra uppgifter under hålet istället.

men det lite negativa nu då blir väl att man förmodligen kanske får några arga blickar eller någon kommentar på måndag istället..     

men det ska vi inte tänka på nu   nu ska man slapa efter att faktiskt ha gjort några sidor i matteboken. jag får inte gå ner ifrån övervåningen för mamma och pappa har inte slagit in mina presenter än   så nu väntar jag på att jag ska få gå ner för jag vet inte riktigt vad jag ska sysselsätta mig med... räknar jag mer matte nu kommer jag typ att kräkas... men det blir väl antingen att krypa ner under en filt framför tv:n till någon bra film och bara stänga ute kylan eller så sitter man kvar vid datorn en stund och lyssnar på lite musik  

Nu har mina klasskamrater matte och jag lider lite med dem men jag har räknat fem sidor sen jag kom hem och jag tänker inte röra matteboken mer på hela helgen   undviker matte lite över huvudtaget egentligen eftersom jag inte gillar matte men tyvärr så är det ju nödvändigt ibland och matten kan faktiskt vara kul när man väl förstår den. och inte heller tänker jag läsa i boken som vi fått på svenskan. varför väljer skolan alltid ut så dåliga böcker som de vill att va ska läsa?!

ärsh, nog om det. Nu får man hitta på någonting att göra  

ni får ha en fortsatt bra fredag  

Nu tänker jag återgå till att fira min födelsedag  

       

Av Sara Pedersen - 3 februari 2012 07:12

Då var det dags då   

håller redan på och tackar alla för deras gratulationer på facebook, ska snart väcka min broder och fixa lite frukost så man inte hungrar ihjäl innan lunch. idag har vi hål igen, 3 timmar och 35 minuter, men man kan säkert hitta på något som kan sysselsätta en, kanske ska plugga lite till engelskaprovet som vi harsista lektionen idag  

sen vadsom händer när man kommer hem har jag ingen aning om. det blir ju inte fika fören imorgon men något litetmed barafamiljen måste det ju bli   nåväl att jag inte känner det där pirret inför födelsedagar som nar man var liten men jag har inte växt ifrån stadiet när man gärna vill ha en present eller två  


      

Av Sara Pedersen - 3 februari 2012 06:58

nu tänker jag skriva om en sak som hände förra veckan på fredagens idrottslektion under uppropet. men först lite bekgrundinfo. vi har så kallade val nu när vi har fått välja vad vi ska hålla på med under de kommande 4 lektionerna och då kunde vi välja mellan badminton och pingis, då hade jag och en kompis valt pingis då då och hade inte våran ordinarie idrottslärare. och under uppropet när han sa mitt namn, kollade på mig och sa ¨ska du ha det där på dig?¨

men va?!?! jag hade kortbyxor och t-shirt på mig! om det inte skulle vara bra idrottskläder så vet inte jag!  eller trodde han att jag gick i de kläerna den dagen då eller? t-shirt och kortbyxor kan man ju inte ha på sig när det är kallt ute!   jag tog faktiskt illa vid mig   jag gillar inte den läraren och det gör inte min kompis heller så vi bytte till badmintonen och var med där istället. det är mycket roligare      

Av Sara Pedersen - 2 februari 2012 17:53

jahapp, sista dagen någonsin som 16åring idag då  because I'm turning seventeen tomorrow   och alla fråga rhur det känns men det kommer ju inte att bli ett dugg annorlunda från dagen innan liksom  det enda som blir annorlunda är att man får en annan siffra när man levt ytterligare ett år.

   Men vad är det egentligen som är så speciellt med att fylla år? jag kom över det stadiet då man väntade i flera veckor och räknade ner varenda dag tills man kunde få en massa paket. jag kommer inte ens ta hem några vänner iår för att fika. det kommer inga släcktingar då heller, de kommer på lördag istället för alla är så extremt på fredagar    fast imorgon i skolan kommer kanske bli jobbigt för det verkar som att mina vänner tänker skämma ut mig totalt   det lät ialla fall som om de tänker det men förhoppningsvis så ångrar de sig till imorgon  

kvällens planer blir att parkera sig i soffan och kolla på Once upon a time och sen Revenge innan jag tänker vara så tråkig att jag går och lägger mig.   

Av Sara Pedersen - 2 februari 2012 17:22

det här är ju bara min åsikt men det här är mina hatobjekt vadgäller svensk tv   så här få ni de fem sämsta svenska tv-serierna någonsin  


#1 Svenska Hollywoodfruar

#2 Mammor Och Minimodeller

#3 Top Model Sverige

#4 Unga Mödrar

#5 Bonde Söker Fru 

 

 helt onödiga tv-serier om ni frågar mig, det här är något som man sett ett avsnitt av och ogillandet stod en upp i halsen   de här är något som jag aldrig kommer att kolla på igen    

Av Sara Pedersen - 2 februari 2012 11:00

Jag hittade en artikel i aftonbladet som jag tänkte som jag tycker passar som uppföljare till mitt förra inlägg. ni känner väl alla igen när de på radion säger: ¨Snart kommer ********s singel¨ och så har de redan spelat låten i 3 månader!

Om jag säger Oskar Linnros, Takida, Tove Styrke och Robyn.. vad tänker ni då? låt mig gissa; MEN ÅHHH NEJ!!!

så reagerar jag och vet ni varför? jo för att radion spelar samma låtar om och om och om och om igen....

Robyns låt Dancing on my own spelas 278 gånger per dygn!!!!!  och de låtar som är de ¨bästa låtarna just nu¨ är samma tio låtar  som går om och om igen och den populäraste låten spelas från 50 till 60 till 70 gånger om dagen. det är ju inte konstaigt att man lessnar!!!!! jag klarar knappt av att lyssna på radion för jag upplever det som att så fort jag sätter mig vid radion så är det samma låt som spelas hela tiden, och jag hade rätt!!

De mest spelade låtarna på radion är:

 

#1 DANCING ON MY OWN ( 101 609 SPELNINGAR )

#2 FRÅN OCH MED DU ( 101 381 SPELNINGAR )

#3 HANG WHITH ME ( 100 269 SPELNINGAR )

#4 NEVER ALONE, ALWAYS ALONE ( 78 252 SPELNINGAR )

#5 WHITE LIGHT MOMENT ( 75 134 SPELNINGAR )

#6 MIKROFÅNKÅT ( 70 921 SPELNINGAR )

#7 RAISE YOUR GLASS ( 69 509 SPELNINGAR )

#8 ALEJANDRO ( 59 284 SPELNINGAR )

#9 WHATAYA WANT FROM ME ( 58 264 SPELNINGAR )

#10 INDESTRUCTABLE ( 56 472 SPELNINGAR ) 


men alttså, HALLÅÅÅÅ!!! man kan inte spela samma låt så jävla många gånger, det kommer sluta med att  ingen kommer lyssna på radion. det är helt sjukt att spela en låt så här många gånger. och deras logik är att ¨ungdomarna lyssnar så pass lite på radion så när de väl slår igång radion ska de få höra sin favoritlåt¨ är det bara jag som tycker att den logiken är helt störd? It makes no sense!

det kan ju inte bara vara jag som tycker det här.... jag har slutat på radion och om de vill att jag ska börja lyssna igen får de komma med lite ny musik!!


 

Av Sara Pedersen - 2 februari 2012 06:57

jag som många andra kan tröttna ganska fort på vissa låtar men om man blir påmind om låtarna ca ett sådant där halvår senare så försvinner de där ogillande käslorna och så bara älskar man de låtarna igen   artistern som jag nu har återupptäckt är Timbuktu. sitter nu och lyssnar på låten Resten av ditt liv och jag tycker att texten är så himla bra   fick mig att vakna till denna lite småkyliga morgon  



 http://www.youtube.com/watch?v=dvgzUqmaSWg


lyssna gärna på den   nåväl att att han vill att allt hemskt ska händasitt ex men jag upplever den som en Feelgood-låt i alla fall   


Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards