Alla inlägg under februari 2012

Av Sara Pedersen - 11 februari 2012 10:00

När man pratar om underbara känslor så tänker alla automatiskt på kärlek. och jag håller med, kärlek är en underbar och ibland helsk känsla men idag ska jag lyfta fram en annan känsla som jag vet att alla som går i skolan eller jobbar förstår sig på. här kommer den; Känslan av att veta att väckarklockan inte kommer ringa dagen efter. bara vetskapen om att väckarklockan inte kommer ringa 20 över sex på morgonen är en av de underbaraste känslorna som finns   dock så vaknade jag astidigt idag och jag kan ju säga att det finns inget sevärt på tv:n över huvudtaget kl 06.15 på morgonen.......

men den här känslan iaf kommer då jag ha ikväll när de sena timmarna närmar sig   och imorgom tänker jag sova läääänge   

Av Sara Pedersen - 11 februari 2012 08:20

Hade en lyckad fredagskväll igår då en av mina favoritfilmer gick på tv   

ni håller säkert med mig men jag tycker att Stardust är en av de bästa filmerna som någonsin spelats in för att huvudhistorien är så sjukt genomtänkt och specialeffekterna är så bra gjorda  


Stardust handlar om den 18-årige-killen Tristan Thorne som bor i byn Wall i England. byn har fått sitt namn efter muren som finns utanför staden och det sägs att det finns en magisk värld.

tristan är upp över öronen förälskad i den självupptagna, ytliga och egoistiska Victoria. när Tristan blir av med sitt jobb bjuder han ut victoria på en romantisk picknik en bit ifrån muren då de dår ser en stjärna falla och tristan lovar att hämta stjärnan åt victoria i utbyte emot att victoria gifter sig med honom.

Samtidigt i riket på andra sidan muren >stormhold< ligger kungen på sin dödsbädd och kan inte avgöra vem av hans söner som ska få ärva tronen så har tar till en ovanlig metod och förtrollar rubinen i det kungliga halsbandet så den mister sin färg och blir en diamant och säger att bara en med kunkligt blog kan återställa rubinen och den som gör det blir kung över Stormhold. halsbandet skickas sen ut ikungariker men flyger först upp och träffar stjärnan som tristan gett sig ut att söka efter.

Tristan hittar stjärnan som visar sig vara en kvinna som Yvaine. och efter det så försöker de ta sig tillbaka till Wall, dock så blir de jagade av häxorna Lamia ( michelle pfeiffer), Mormo och Empusa som vill mörda Yvaine för att bli unga igen, de jagas även av prinsarna som vill åt halsbandet som nu Yvaine bär runt halsen. De stöter också på blixtfångande pirater som leds av kapten Shakespear ( robert de niro ) som hjälper dem på vägen. samtidigt som allt det här händer söker tristan även efter sin mamma som finns någonstans i det förtrollade riket och under resans gång börjar tristan undra om den sanna kärleken kan vara närmare än han tror. 

 

och även om filmen lät tråkig när jag beskreb den är det en jättespännade film som jag tycker att ni alla ska se   

     

Av Sara Pedersen - 10 februari 2012 16:48

Matten var inställd idag efter våran idrottlektion och alla liksom bara; åh, nu ber vi om hemstudier till engelskan så får vi sluta tidigare!! så blev det ju inte exakt... vi fick sluta tidigare men tyvärr såfickvi ju ha engelska i allafall då jag inte gjorde ett dugg ( he he ), mina grejer var hemma.

men på engelskan ska jag i allafall skriva om adoptionsprosessen, alltså hur det går till, vilka som får adoptera och vilka krav som krävs   visste ni till exempel att par över 42 inte får adoptera? eller att ensamstående inte får adoptera? det visste inte jag  

men för att komma till saken så flyttade vi upp engelskan till dentiden vi skulle haft matte så vi fick sluta en timme tidagre och det kändes ju bra  

jag står fast vid min åsikt att det är grymt inhumant att tvinga oss att gå till tio över fyra på fregagar      

Av Sara Pedersen - 10 februari 2012 15:57

Jag är en sån tjej som inte somnar så fort jag lägger mig, jag lyssnar på musik, spelar eordfued och kollar facebook väldigt mycket innan jag somnar och en sak som jag är så otroligt less på är ju dessa eviga( desperata) inläggen som alla skriver... ¨Gilla om jag ser det minsta lilla bra ut¨ ¨Den snyggaste tjejen/killen som gillar ska jag ha som profilbild på fb/ bakgrund på mobilen i en vecka¨ ¨ Alla hjärtansdag närmar sig, gilla om du är forever alone¨ ¨gilla så skriver jag hur snygg du är på en skala från 1 till tio¨

vad är det för mening med att skriva sådant här?!

vet inte vad ni tycker men jag uppplever det som väldigt patetiskt och desperat att man skriver sådant baraför att man ska få många gillningar som möjligt.....

plus det här med att ha den snyggaste tjejen/ killen och gilla så skriver jag hur snygg du är är ju bara så fel!!! tänk om man inte får en hög siffra eller något? vad händer med den personens självkänsla?

Jag är en tjej som inte är ytlig, jag bryr mig inte om hur man sminkar sig utan kör på en lätt naturlig sminkning, jag går runt i de kläder jag trivs i och gillar och jag fixar nästan aldrig mitt hår förutom att kanske platta det någon gång eller sover med uppsatt hår och när jag ska försöka fixa mitt hår så det inte ska se vardagligt ut så ser det änså likadant ut.


jag hör inte till kategorin ¨De snygga tjejerna¨ och det har jag fått höra hela mitt liv och jag har mått jättedåligt över det i vissa perioder och jag har precis börjat bygga upp mitt självförtroende såpass mycket att jag kan göra så mycket mer nu än jag gjort förut. det finns alltså knappt några bilder på mig sen jag var tio år eftersom jag jämt fått höra att jag var så himla ful och de som kallade mig det skämdes inte ett dugg... men allt förändrades för mig och jag börjar inse att jag duger precis som jag är och så och att se dessa ständiga inlägg gör mig så upprörd för när man i det här fallet när folk betygsätter folk för sitt utseende, ni har ju ingen aning om hur den här personen kommer att reagera!!!

så tänk för.........

Av Sara Pedersen - 10 februari 2012 14:48

Klockan måste ha stannat... antingen det eller så går tiden bara väääldigt sakta....

sitter på engelskan och gör i princip ingenting förutom att lyssna på musik och chatta med min kära Elin som valt att studera hundra mil ifrån mig... miss her sooooo much   

är 15 mnuter kvar av lektionen och jag har inte gjort något på hela lektionen ( fy på mig ) men jag har alla grejer hemma så man kan inte göra så mycket heller    nu vill man bara hem så man kan lägga sig på soffan och bara chilla en stund innan kvällen. inte för att det blir något speciellt då heller för det går inget på tv idag och de har slutat hyra ut film på statoil..

Ni kan få höra en av de låtar jag lyssnar mest på nu och som är ett av mina kommande projekt   pappa säger att jag låter lite som henne när jag sjunger och det är en väldigt fin kommentar tycker jag för jag tycker att hon har en väldigt fin röst   


http://www.youtube.com/watch?v=LWsM5CAsafs&feature=related


Låten heter Fallen med Sarah Mclachlan   

kom igen nu klocka.. gå fortare.......


Av Sara Pedersen - 10 februari 2012 06:58

Alla som verkligen känner mig vet ju att jag ritar på mig själv hela tiden, särkilt med bläck så det sitter kvar ett tag. var ju inte så länge sen som som jag ritade slingerväxter over hela min arm, jag tyckte i allafall att det var fint men vad andra tyckte om det är ju deras problem   igår satt jag igen och ritade på min arm när man tittade på revenge på trean så jag har börjat på att rita några tatueringsförslag som jag ska utveckla under dagens gång  

idag skulle vi spåna vidare om våran flashmob och jag är extremt pepp på det faktiskt.   

på idrotten idag ska vi prata om proven ( som jag inte pluggat till, he he )  men jag får inte se mitt eftersom jag då ska till tandläkaren...... och det blir precis som alla andra gånger, de undersöker och jag kämpar för att inte kräkas och den så säger de att de inte hittar något fel och så får man gå... det är en sådan slöseri tycker jag, kan vi inte få beställa tid istället när vi behöver gå till tandläkaren? och alla säger att vi ska passa på medans man har gratis tandvård men ändå, jag hade hellre sett mitt prov.

Dagens outfit blir jeans, ett stort blått linne med platta nitar över axlarna och runt halsen och eftersom accessoarer är pricken över I så blir det även ett bälte som är en lång, bred kedja med svarta läderband och ett halsband med kedjor i olika färger   kommer kanske upp en bild senare idag för jag duschade nu på morgonen så mitt hår är fortfarande blött och rufsigt.

så just nu får ni en bild som jag redan lagt upp men i ett annat format

jag vet inte varför men jag är lite småförstjust i svart/vita bilder  

har insett att jag har väldigt lite egobilder ( jag tycker inte om att bli fotad för jag tycker inte att jag blir bra på bild ) och jag ska försöka ändra på det, både för min och för er skull     

kollade också på gitarrer igår och hittade en av de vackraste gitarren jag någonsin sett   den var så sjukt fin, men dock var ju priset också väldigt fint om man säger så   kollade på två Ibanezer då då, först på en Ibanez artwood och jag tyckte väl att den var fin men sen så hittade jag den finaste ibanez jag någonsin sett.... en Ibanez Euphoria   och den var så fin och det var liksom, DÄR är min gitarr!!! tills jag såg priset.. 11 795 kr   och det verkligen skär i hjärtat för jag kan inte betala så sjukt mycket för en gitarr   så jag får kolla vidare.... men om man har tur så kanske man hittar en till Euphoria  för 5 000- 6 000 och då ÄR DEN MIN!!!     

   såhär ser den då ut då

Alltså, det behövs inte ens en förklaring..... bara titta på den...    

Är det någon som har en sådan gitarr till salu eller vet om det finns någon som säljer en sån eller vet vart det finns en att köpa ( för ett bra pris)  Snälla!! skriv till mig  


Av Sara Pedersen - 9 februari 2012 16:51

Det blev lite flumm idag efter lunch och det var så himla kul   det började på idrotten då vi skulle spela innebandy ( och jag är jätterädd för den lilla, vita bollen ) och då hade som tur var klassen som var före oss glömt att plocka ner ett volleybollnät, vilket resulterade med att vi som inte ville spela den hemska innebandyn fick då spela lite volleyboll vilket var det roligaste vi gjort på länge   det blev flummvolleyboll om man säger så och bollen flög i alla riktningar. jag kan faktiskt säga att jag tycker att jag är duktig på volleyboll så det var väldigt roligt, när det då var två menuter kvar så sa vår lärare ( som spelade med det andra laget ) Nu nollställer vi, vi kör först till fem och förlorarna plockar ner nätet. och med vårats lag extrema skicklighet och taktik med hjälp av Jolantas überräddningar och Elias monsterservar så vann vårat lag ( yay )  

sen på den estetiska kommunikationen efter idrotten så fick vi reda på att vi faktiskt ska göra en flashmob   så det fanns en anledning till videon på fbsidan. så vi brainstormade den lektionen och ska gå vidare imorgon men alltså, hur häftigt är det inte att genomföra en flashmob?? det är ju så himla coolt!!!  


och sen kom man hem....... och det första man får slängt i ansiktet är en stor jävla utfrågning till varför man inte var till tandläkaren igår... ursäkta?! men har någon sagt till mig att jag skulle till tandläkaren eller?! fick jag läsa det där brevet?! nä, precis det fick jag ju inte och det är ju ingen stor grej att missa sin tid hos tanläkaren?!..... så visst blir man lite sur för att det har i grunden varit en sådan där dag som jag skrev imorse men jag trodde att det gått över efter min awsome dag i skolan men det slog alltså om så fort och då blir det ju inte bättre för att alla retas och håller på.. är du sur? är du sur? är du sur? är du sur?

LÄMNA MIG IFRED, FÖR FAN!!!  låt mig bara få sitta ensam en stund så jag kan få lugna mig och samla tankarna i stället för att tracka mig..... 

ursh.. jag hatar att hetsa upp mig över småsaker...


Av Sara Pedersen - 9 februari 2012 14:00

Nu tänker jag lägga mig i politiken igen..den här gången har jag tänkt fokusera på Reinfeldts förslag att höja pensionen till 75 år... Ursäkta. men hur tänker du?!

innan jag verkligen drar igång här borde ni veta att jag inte är politiskt insatt men om jag har en åsikt om ett ämne så är det knappt att jag kan sluta prata.

Om man nu skulle höja pensionen till 75 år och om folk i den åldern ( mot alla odds vill och orkar jobba kvar ) så undrar jag hur han tänker då eftersom om de jobbar kvar, hur ska då ungdomarna få jobb???? ungdomsarbetslösheten är redan stor och om man höjer pensionen till 75 hur fan ska undomarna kunna få fler jobb?!

Jag står fast vid att politiker inte har en aning om hur det är för ungdommar och arbetarklassen när de tar alla sina beslut för jag menar; varför tvingar de ungdomarna att lära sig mer under allt kortare tid, det resulterar bara i att man kan bli utbränd ( jag vet ) och att man blir skoltrött och efter gymnastiet ska du helst in på högskola också för att få ett bra jobb.

föreställ er då det här: Nu har en ungdom gått ut högskolan då då och väntar spänt på att skaffa ett jobb så man har en inkomst så man kan skaffa ett hem och en familj ( att bli vuxen enligt vissa ) men så finns det inga jobb for att Sture, Signe, Orvar, Evert , Ulla och Bertil som är 72 och 73 år gammla och ovanligt pigga för sin ålder jobbar tills de får ut pensionen när de blir 75 så det finns inga lediga jobb åt den här undomen.. WTF!!!

Ursäkta om jag tyckler det här men jag tycker att det är viktigare att ungomarna får arbete och kan börja försörja sig och betala av studielån än att Sture och Ulla får in yttligare flera tusen på pensionskontot varje månad, jag antar att jag är väldigt trångsynt..

Reinfeldt försvarar sig med att säga att det skulle vara frivilligt att jobba så länge men han har helt glömt bort oss ungdomar som faktiskt vill ha ett jobb, skaffa ett hem och bilda familj någon dag.

Nä, tyvärr Reinfeldt, det var ett väldigt dåligt förslag......

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards