Alla inlägg under mars 2012

Av Sara Pedersen - 31 mars 2012 18:45

Kan äntligen sitta vid min egen dator igen!!   

Mitt mobila bredbnd kom idag och har nu lyckats att få allt att fungera efter att ha uppdaterat i vad som kändes som 500 år och krånglat med anrivirusprogram och brandväggar. Nu är allt fixat och det känns skönt att kunna ha datorn igång igen. kommer definitivt att använda den mer nu än förut då den bara agerade skrivmaskin till skolarbeten.

sitter nu med datorn i knät i soffan och kolllar på film.

Vad ska ni hitta på ikväll?

Av Sara Pedersen - 31 mars 2012 17:25

Det börjar närma sig...

Jag har packat klart nu, för dagen i alla fall, kommer väl att ändra mig imorgon och packa om allting känns det som och det skulle inte förvåna mig om jag faktiskt gör det för som sagt så är jag en tjej som kan packa i flera dagar och ändå glömmer något viktigt hemma   

om sådär ca 3 timmar ska man dra över till Elias och vara där ikväll ( partyyyy he  he  ) tror nog att det kommer bli kul  

Ska bli skönt att komma hemifrån ett stund. 

Av Sara Pedersen - 31 mars 2012 10:01

Nu åker fönstret igen för nu är det riktigt kallt på mitt rum igen. Så imorse ville man inte riktigt gå ur sängen för att sätta ner fötterna på det där iskalla golvet.

Idag ska jag jag fortsätta att slriva på historian... det suger verkligen att he det äver en helg.. det är ju då som man vill hitta på annat och inte hålla på med skolarbete....

Och sen nar jag nöjt mig med dagens arbete så ska man fortsätta och leta fram kläder som ska packas ner.

Men just nu vill jag bara attdet ska bli kväll så att man kan få komma ur huset och träffa lite folk.

Men först; frukost.

Av Sara Pedersen - 30 mars 2012 17:53

Håller på att välja ut klänningar tills vi åker utomlands och jag har svårt för att välja.

 Kan ni hjälpa mig? vilken tycker ni är finast?

Jag kan forklara lite snabbt hu de ser ut, en är svart med blåa blommor, den andra är vit med blåa och tuskosa blommor och gröna blad och den tredje är vit med rosa och lila blommor med mörkgröna blad. Ni får vissualisera att jag ska ha svarta, klackade skor till när ni ser klänningarna, de är inte lika långa, den blåa är halvlång, den med gröna blommor är längst och den med lila och rosa är kortast.

men som sagt vilken ( vilka ) tycker ni är finast? ( skulle vilja ha med mig två stycken )

   

Som ni ser på bilden då jag står upp så ser ni även hur skorna ser ut   så.. vilka tycker ni är snyggast? jag behöver verkligen er hjälp med det här   


Av Sara Pedersen - 30 mars 2012 16:46

Har kommit på en liten konstig grej om mig själv. Jag skriver egna låtar och ( försköker ) skriva ihop musik till texterna jag får ihop men jag blir sällan nöjd med mina låtar. jag kan inte skriva låtar hur som helst heller. Utan jag skriver bara låtar när jag verkligen känner något starkt, för det mesta så skriver jag mycket musik när jag har lite depperioder då jag oftast är lite arg och ledsen... tror att jag är inne i en sådan just nu för på matten så skrev jag en halv låttext på tio minuter och det händer inte ofta kan ju ju säga.. plus att jag inte varit så glad idag..

Av alla låtar som jag skrivit har jag barablivit nöjd med 4 stycken.. det visar bara hur extremt självkritisk jag är


Av Sara Pedersen - 30 mars 2012 16:31

Ja, har som sagt kommit hem ifrån skolan och nu måste jag sätta igång med skolarbete... det suger...

Ska göra en källkritiskt granskning av 3 ledare och tre artiklar om hungerstrejkarna i göteborg 1917 och det är inte så lätt när det är en sådan gammal svenska, men jag ska göra så gott jag kan. Det ska in på måndag och jag tror att det inte kommer att vara särskilt många som gjort det tills dess om jag ska vara ärlig   

Av Sara Pedersen - 30 mars 2012 10:00

Fick reda på det här för någon vecka sedan men har alltid glömt att skriva om det så jag gör det nu.

Som alla vet vid det här laget så kommer det en ny American pie- film, MED ORGINALSKÅDESPELARNA    och jag säger bara ÄNTLIGEN!!    filmerna blev så sjukt dåligt när de inte hade rollerna kvar som de hade i första filmen som te.x Jim och Stiffmaister, när de senare filmerna kom och Stifflers bror och de yngre killarna tog över blev jag bara så sjukt besviken på filmerna... men nu kommer de tillbaka i American pie Reunion. och det var verkligen inte för tidigt   och alla är verkligen tillbaka, Jim, Stiffmaister, den rödhåriga tjejen som Jim gifte sig med ( minns inte vad hon heter i filmerna men hon spelar lily i how i met your mother ), stifflers mamma är med, jims pappa osv..alla är tiollbaka och jag ser fram emot den nya filmen.

Så nu har jag fått höga förväntningar och hoppas att jag inte blir besviken  

     

Av Sara Pedersen - 30 mars 2012 07:27

Den här morgonen är den första på väldigt länge som jag faktiskt är hungrig när jag vaknar, och det händer inte ofta kan jag säga   vanligtvis så får jag tvinga i min frukost på morgonen och iblans hoppar jag helt enkelt över frukosten för att jag verkligen inte klarar av att äta den men nu så känns det braatt äta frukost och det känns bra    

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards