Alla inlägg under mars 2012

Av Sara Pedersen - 5 mars 2012 06:55

Då har lovet passerat och det är dags för skola igen... firade in det med att atänga av klockan imorse och sov 20 minuter till ( he he oopos ) och sen så gick man upp och satt sig vid datorn och slog igång tv:n och det lite kusliga då är att låten som man nynnat på bara något ögonblick tidagare spelas på Vakna med the voice   

Jag som alla andra önskar såklart att lovet kunde vara snäppet längre men egentligen är det bara bra att de här små loven är korta för att ju längre loven är ju svårae blir det för kroppen att komma in i rutinerna igen... men eftersom att jag var uppe väldigt sent och förstörde min dygnsrytm hanska sent på lovet är jag väldigt trött just nu   

jag fick göra kvällsmaten igår och det böev de simplaste man kan göra för det klarar det jag också av att göra, det blev nudlar  

Har även börjat sett en ny serie som heter Roswell och den handlar då om staden Roswell och för er som inte vet vad det är för speciellt med det stället så är det där som det sägs att ett ufo kraschat 1947 och där någonstans i öknen ska även area 51 finnas. Serien handlar på om en grupp tonåringar och tre av dem är aliens ( inte alls förutsägväckande    ) men det är faktiskt en bra serie, upptäckte när jag satt och lyssnade på en av låtarna som jag hörde ur ett avsnitt igår och ser att det finns minst 6 säsonger så man har att göra ett tag om man ska se alla dem   

Detär väldigt dimmigt ute just nu men förhoppningsvis så lättar det och vi får lika fint väder som vi haft tidigare i veckan   

Nu: frukost

ses

   

Av Sara Pedersen - 4 mars 2012 10:41

Godmorgon på er, eller godmorgon och godmorgon är det ju inte, det är ju snart dags för lunch   har väl varit uppe ett tag nu men har inte särskilt aktiv om man säger så. Det fina vädret är ju borta... igår var det 20 plus och man satt ute större delen av eftermiddagen.. idag är det frost överallt..  

Plus att man känner lite hopplöshet över sveriges musikstil....jag såg inte på Andra chansen igår, det räckte med att logga in på facebook två minuter efter att det slutat och se vilka som gått vidare... hur kan man skicka Flink till final i melodifestivalen?! det är riktigt illa!!! men de kanske tänker att Ranelid måste ha en med sig som ligger på samma nivå..... eller föresten, ranelids låt är värre..... men det här visar ju hur jävla mycket utför det går för dagens musik ... antingen så finns den här vanliga poppen då alla artister kör låtar i samma stil, vi har pojkbandpoppen som är så tillgjord och själlös så det finns inte eller så har vi ranelid och flinkmusik som folk röstar på för att de är annorlunda.... jag brukar gilla lite annorlunda musik ( ibland ) men just nu börjar man tänka ¨Annorlunda är kanske inte alltid bra¨... antingen är det så eller så är hela melodifestivalen uppgjord, för man hörde rykten om det det året som Merlena Ernman med sitt operanummer vann hela tävlingen att allt var uppgjort så att sveriges bidrag inte skulle kunna vinna i eurovision. de ville då inte att sverige skulle vinna för att vi inte skulle ha råd.. vi hade väl förmodligen ekonomikris då med ( jag tror att vi aldrig kommer ur den här krisen eftersom att vi tydligen fortfarande är i en kris med en massa skulder och det har vi varit i flera år ) 

Dock säger folk att det är rent spel vad gäller melodifestivalen men ibland undrar man om det är sant   jag menar, musiken är ju redan förinspelad så då skulle resultaten lika gärna vara bestämda.. hela tävlingen är säkert korrupt.

Men nog om det, ni får fundera själva. 

Hade tänkt att jag skulle ta mig orken att träna idag, måste komma ur min träningssvacka   jag förstår egentligen inte varför det ska vara så vårt med att träna för när man väl tränar så är det asroligt och man mår bra av flera olika anledningar men när man tänker på att träna så känner man bara; neeeeeee orkar inte!!! men det är ju jättekonstigt att man känner så när man vet att man har kul och att man mår bra när man tränar   men det bästa med att träna är nästan när man tar den där första klunken med kallt vatten efter att man kört på järnet   plus att det är hälsosamt, fast det vet ju alla redan men många vet nog faktiskt inte hur kroppen ( skellettet ) påverkas av att man inte tränar och tar hand om sin kropp men det kan ni se på bilden här nedanför. Det är faktiskt nästan lite skrämmande så idag ska jag ta mig i kragen och bli lite duktig igen och börja träna igen  

     

Så jag tänker göra som på den andra bilden och träna lite igen  

 Nu är det dags för frukost      



Av Sara Pedersen - 3 mars 2012 15:40

Har äntligen läst ut den där boken   trodde inte att jag skulle hinna men det gjorde jag så nu kan jag fortsätta med boken som jag börjat på innan vi fick den. hann presis läsa ut den innan solen försvann bakom husen mitt emot vårat, men om någon månad så kommer solen att ha flyttat sig så den inte försvinner fören väldigt sent och även om den går bakom husen så kommer det ju fortfarande varm och ljust   blir som i somras då man kunde sitta ute till tre på natten för att det frtfarande var ljust och man bara behövde ta på sig en filt över benen ( och en långärmad emot myggen )    

Fast egentligen så har man ju fuskat lite eftersom att jag såg filmen Flugornas Herre på youtube för några dagar sen men jag ville göra det riktigt och läste ut boken i allafall fastän jag redan visste vad som skulle hända. och om ni ska se den filmen så rekomenderar jag orginalet, alltså den som är svart/vit för att den som är i färg stämmer inte alls överens med boken, inte ens första minuten är som boken, för i boken så vaknar pojkarna upp i djungeln och letar sig ner mot stranden och det finns inga vuxna men i filmen som är i färg från 1990 så får man se hur pojkarna räddar en av de vuxna efter att de kraschat i vattnet och man får se hur flygplanet sjunker..... och så är inte barnen engelska heller och det störde jag mig på... om det ska handla om en grupp engelska barn på en ö så ska väl skådespelarna vara ifrån england för annars så pratar de ju fel!  och det är lite störande när man vet att de ska handla om pojkar ifrån england och de har amerikansk accent...    

Det är en av få saker som jag stör mig på med filmer.

jag kan faktiskt skriva på vad jag stör mig på i filmer.

Som sagt så tycker jag att det är viktigt med accenter; ska det handla om Brittiska pojkar ska det inte vara amerikanska pojkar som spelar rollerna..

Om det är en filmserie då det är några stycken filmer eller filmer över huvudtaget då det är fler än en film; byt inte ut skådespelarna!!!! det är som i filmserien Prinsen och jag då det är tre olika tjejer som spelar Clair och två olika killar som spelar Edvard

och en tredje sak är hårfärger.. visst är det egentligen inte så viktigt men när hårfärgen har stor betydelse för historien så ska de ju ha samma hårfärg på skådisen som karaktären i boken. Som i Eragon ( ja, jag har läst de böckerna ) i boken så är Eragon väldigt mörkhårig och i filmen så är det en blond kille som spelar honom och jag blir lite irriterad eftersom det är ganska viktigt att han har mörkt hår eftersom att Eragon får reda på att han har en bror, och hans bror är mörkhårig och ingen av eragons föräldrar har blont hår!!! det är lite störande...

ursh, nu babblar jag igen...

 Ni behöver ju inte hålla med mig om det här , det här är ju bara mina åsikter    


Av Sara Pedersen - 3 mars 2012 11:12

   Okej, klockan är strax över elva och jag har sovit sen halv tio igår kväll, ni kommer snart att få veta varför men jag kan ju säga att man behövde sova, för när ens pappa säger att man är svart under ögonen och man är osminkad så är det inte bra   


I alla fall. Efter träningen, runt halv sju eller något sådant, så åkte vi hem till henne för att sedan ta en snabbrunda till Ica och ladda upp inför kvällen   så då blev det 5 vanliga sockrade munkar, en chipspåse, en philadelfia ost, 2 sorters strössel, en tvåliters cola och chokladsås   så när vi kom hem till henne så tog vi en snabbrunda med hundarna och sen gjorde vi i ordning munkarna genom att hälla på chokladen och strösslet, detta blev då resultatet  

det var gott   och som jag akrev förut tycker jag väldigt mycket om donuts  

sen medan de stod i kylskåpet för att chokladen skulle stelna så tänkte vi att vi borde ju äta lite också för att inte ha ätit sen två på dagen och sen bara skulle äta skräpmat skulle bara resultera i att båda skulle må jätte dåligt så vi bestämde oss för att göra pannkakor   det blev dock plättar men det är i princip samma sak   och jag provade på att blanda chokladsås och hjortronsylt till det och det var faktiskt överraskande gott.

 

     

   Efter att vi ätit var väl klockan runt tio på kvällen och då skulle vi se på   House och eftersom vi inte riktigt ville se första säsongen längre för att det var så extremt dåli färg så hade jag tagit med säsong två istället så då började vi helt enkelt titta på den säsongen och att äta allt gott   kela lite med Nike och kolla på när Moa sov på golvet. Dock ville inte Sotis gosa... han är inte så kelgo av sig men det är Nike som tur är   

       

* mums * dock så orkade vi inte äta alla donuts utan sparade de sista till dagen efter.

Vi såg två diskar och slutade titta runt 20 över tre på natten    sen var det bara att borsta tänderna och lägga sig ( trodde vi ja ) men vi var ju inte trötta så vi låg och pratade och spelade wordfued mot varandra tills klockan var halv 6 och vi tillslut somnade   Plus att Moa hade tagit upp hela min säng... så jag fick bråka lite med henne först. Moa är stor ..... så hon tar ju lite plats... 

 

Sen 4 timmar senare vaknar man av att man hör en stor duns i hela huset då antingen Sotis eller Nike fasnat i en högtalare och river ner den.... då hade man sovit i fyra timmar men det gjorde inte så mycket, man var ju inte trött ( då ) 

Vi åt frukost vid 11 och det var den konstigaste blandning som jag någonsin ätit till frukost: ostmacka, oboj, donuts och nudlar   

sen bestämde vi oss för att gå ut så vi tog med oss Moa och var ute och gick i ca 2 eller 3 timmar   under de här dagarna då det har varit så himla fint väder så måste nog jag ha varit ute mer än vad jag varit ute sammanlagt under hela vintern ( om man inte räknar med att man går till och från skolan ) 

Men det var kul att vara ute   När vi kom in igen satt Elins syskon och alex och kollade på Djungelgeorge och vi höll dem gärna sällskap så vi tog en vardin kudde och satte oss på golvet. sen så skulle de andra åka iväg så då blev det bara jag och elin kvar så då tittade vi på Apollo 18 och jag hoppas för övrigt att det är en sann historia för jag vill tro att det finns fler livsformer än människor men de behöver ju inte vara som i Aplollo 18 för de var inte så roliga... men den var inte så äcklig som elin sagt att den var. Rekomenderar den till er som gillar filmer som påstås varasanna och handlar om rymden. i det här fallet månen   under filmen så ritade jag också över elins ben med tatueringspennorna och jag kan ju säga att det blev finare än det som jag målade på min arm, målade även lite på mig själv också, på vristen och jag tyckte att det blev väldigt fint faktiskt   börjar bli duktig på att måla rosor nu eftersom jag ritar det lite överallt    

Sen hämtade pappa mig vid halv 6 och man åkte hem och då blev det mat och film för att sen kolapsa i säng klockan halv tio  

Nu ska jag äta lite frukost.

vi ses   

      

Av Sara Pedersen - 2 mars 2012 18:23

Tja, nu är man hemma efter att ha varit med min lilla Elin sen i onsdags. Kan ju berätta vad vi gjort   

Som sagt så började allting med att vi skulle bada, vilket var väldigt kul. Elsa var ju också med och då blev det att hjälpa henne lategrann eftersom att hon inte riktigt vill simma själv fastän hon kan.. men man kunde i allafall  hoppa fran hopptornet två gånger   efter att vi badat så åt vi lite så då blev det lite brownie och den nya lokasmaken, den är faktiskt god och sen så hade elin med sig frystorkad glass ( ! ) och det var som en kaka   det var lite konstigt met gick att äta det med.

 Som ni ser så ser glassen ut som en kaka och den var stenhård   

Eftre det så gick vi en runda på stan med hur många väskor som hälst och sen skulle elin träna.... så jag tittade helt enkelt på när hon tränade... i över två timmar.. och sen så skulle hon på en träning till efter det så det blev det två timmar till... yay....

jag roade mig då med att använda elsas tatueringspennor och ritade lite på min arm men det får ni inte någon bild på för det är det fulaste jag någonsin ritat  

Vi kom väl hem till mig kvart i nio ungefär och då åt vi och så skulle vi börja se på house och det första som vi konstaterade var vilken dålig färg det var i första säsongen... vi såg bara en disk för runt elva så sov både elsa och elin ( elsa fick också sova kvar eftersom de var tvungna  att låna ut bilen ) så jag fick väcka dem och säga att det var dags att sova.

Dagen efter så gick vi upp vid tio ungeräf och var ute större delen av dagen så vi stack till lekparken och bara satt på gungorna och umgicks  

   

lite bilder på elin från lekparken  

sen så skulle de på träning igen men jag skaffade mig lite sysselsättning den här gången och tog med mig en bok men jag övergav snart boken och försökte lära mig lite nya låtar istället   

fortsätter skriva senare.... jag måste hjälpa till med maten....     


Ovido - Quiz & Flashcards