Alla inlägg under mars 2012

Av Sara Pedersen - 26 mars 2012 11:34

Hade läsar-rekord igår med 217 läsare och 79 unika   blev väldigt glad över det. så fortsätt läsa, följ och kommentera. 

You are the best    

Av Sara Pedersen - 26 mars 2012 10:58

Såg på Fear Factor igår och det var så sjukt vidrigt så jag var nära att kräkas   jag har kollat på fear factor i flera år och vanligtvis så har de alltid en utmaning som är rena kräkmedlet.

Kräkmedelsscenen i gårdagens avsnitt var att de fick sitta i ett badkar och få antaingen gris eller fårtarmar över sig och sen skulle se bita i tarmarna och suga ut vätskan som fanns i dem... de skulle sedan spotta ut vätskan i en behållare som kunde innehålle en liter, när deltagarna sen nått upp till litersträcket skulle de dricka upp vätskan..     och det var så oerhört vidrigt!!!! sen så har de bara ¨våghalsutmaningar¨ som jag kallar det och då ska de till exempel klättre i ett nät under en flygande hellikopter eller åka på en minimotorcyckel över en 30 cm bred plattform 45 meter upp i luften. Men jag tycker at kräkutmaningerna är roligare att se för man ser vad de är villiga att göra för 500 000 $.

Andra kräkscener som jag sett är en gång när de skulle äta en masktårta.. eller den gången då de fick ett paintbollgevär och de skulle skjuta på flaskor som stod uppställda över en hel barvägg och sen när de hade förbrukat alla skott så hämtade programledaren alla flaskor som fortfarande var hela och de visade sig att de innehöll småkryp och då skulle de mixa ihop en vätska av alla de olika krypsorterna och så skulle de sen shotta 35 småglas med den där krypvätskan   

Det klarade inte jag av att se...

Och ändå fortsätter man att kolla på fear factor... det är ju ett bevis på att man är knäpp..

 

Av Sara Pedersen - 26 mars 2012 10:18

Alltså, nu har jag ledsnat på alla dessa regler på fb.. och det gäller båda avtalsreglerna och bloggsidorna på fb som jag fokuserar mig på.

Mitt fb-konto spärrades nästan en gång för att jag hade skickat ut för många vänförfrågningar som folk då inte svarat på och jag hade även skickat förfrågningar till folk som jag inte hade så många gemensamma vänner med. jag förstår det faktum att det kan bli så om förfrågningarna inte besvaras men att jag fick en varning för att jag skickat vänförfrågningar till några som jag inte hade så många gemensamma vänner med är ju bara jukt!!! tänk om jag träffar någon som ingen av mina vänner på fb känner och då inte har några gemensamma vänner med den personen?

Fb kan inte hävda att jag inte känner personerna utisåfall så att de spärrar konton tycker jag bara är fel.

Nu till punkt nummer 2.

Alla dessa regler på alla bloggsidor på fb... jag har gått med i en själv och jag har blivivt tilllagg i ytterligare två och man tänker " men vad bra, det är sidor utan regler och man kan bara publicera utan en massa krav¨ trodde jag ja.. så fort man går in på sidorna så at det samma regler hela tiden ( som alla även bryter hela tiden )

men det är ju i princip 3 regler i alla grupper: lägg till X antal vänner i gruppen, spama inte, och be inte om bloggar att läsa i ett inlägg.

jag har gått ur flera grupper som kräver sådant här för om jag ska vara ärlig så tycker jag att det är liiiite dumt faktiskt. jag har lagt till de där vännerna i en grupp och det är den första jag är med i de andra tänker jag inte lägga till några i eftersom det inte är så många bloggintresserasde i min vänkrets så de skulle ändå gå ur gruppen,

( så om någon har något emot att jag inte tänker lägga till folk så det är det inte mitt problem, då får ni helt enkelt ta bort mig ) 

jag tycker attdet är dumt att ha dessa regler och ständiga hot att folk måste följa reglerna annars stänger de sidan är bara otroligt barnsligt....

Håller ni med mig om detta?

Av Sara Pedersen - 25 mars 2012 21:13

Är det inte lite konstigt att det heter studiedag? för jag menar inte en enda kommer att använda den dagen till att göra skolarbete. Det kommer jag i allafall inte göra, förutom såklart förbereda inför nationella men det räknas inte.

Men det känns lite onödigt att ha studiedag för det är ju ändå en vardag... och då är ju ändå kroppen inställd på att vakna kvart över 6 på morgonen... och jag vill verkligen inte gå upp då...

 just nu är jag så satans trött så det finns inte... och jag vägrar att gå och lägga mig nu när jag inte ska upp imorgon och särskilt inte när man sov så länge idag    känner bara att man vill lägga sig i sängen och bara stanna där tills man somnar för jag orkar inte ta tag i saker som jag måste göra nu känner jag.. det är lite mycket nu så det är nästan som om man blir paraliserad...

Fler som det brukar bli så för? när man har så extremt mycket att göra så man blir helt paralyserad och inte gör någonting... det är inte kul.

Hur ser era planer ut inför morgondagen? 

Nu orkar jag inte skriva mer idag. Skriver mer imorgon.

Glöm inte frågestunden nu.

see ya   

Av Sara Pedersen - 25 mars 2012 21:04

Det är ju voffel-dagen idag. det visste jag inte fören ungefär tre timmar sen men det var ju en glad överraskning   så nu har man ätit en voffla idag, dagen till ära   

Har ni ätot några vofflor idag då?     

    

Av Sara Pedersen - 25 mars 2012 16:11

Idag har jag fått bäst statestik under hela månaden och det blir man lite glad över faktiskt    så det känns bra.

Och jag har faktiskt redan fått in två stycken frågor till frågestunden men som sagt så besvarar jag alla frågor nästa söndag. Så fortsätt ställa frågor och så hoppas jag att ni blir nöjda med svaren senare  

ska dra mig ifrån datorn nu ett tag och försöka förbereda min presentation till nästa vecka, tycker att det är extremt dåligt gjort från skolans sida att informera om att vi ska ha nationella prov och har bara en vecka på att förbereda en presentation...

menmen, what to do about it?

skriver mer senare.

see ya guys      

Av Sara Pedersen - 25 mars 2012 15:04

Tänkte ha en frågestund igen då, gör ett nytt försök efter att jag övervägt att sluta helt med frågestunder då jag inte fick en enda fråga sist   

hoppas på fler frågor den här gången då då, då räcker det egentligen med en fråga för att jag ska få bättre frågestatestik   men jag hoppas ju på fler frågor än så   

så kom igen nu! ingen fråga är ju för dum. Så fråga mig om vad som helst som du undrar, om ni vågar  

låter frågestunden vara igång i en vecka från idag så ställ frågor nu   besvarar frågorna i ett inlägg nästa söndag  

   

    

Av Sara Pedersen - 25 mars 2012 13:58

Nu har jag skickat in för ytterligare sommarjobb   så nu har jag sökt sommarjobb i tre perioder ( alltså 6 veckor sammanlagt ) och om jag inte får ett nu så vet jag inte vad. Och om jag nu får jobb under någon av de där tre perioderna så blir jag väldigt glad och om jag inte får det så har jag faktiskt hittat ett jobb som jag kan ha hela sommaren, då kommer jag att göra det jobbet praktiskt taget varje dag men det gör mig inget över huvudtaget eftersom det är en grej som jag gärna gör. Att jag skulle få betalt för det är bara en bonus   känner att det ska bli skönt om man kunde få en inkomst i sommar så man kan göra lite mer vad man vill. kanske gå på festival eller bara låta pengarna gå till min nya gitarr   ska bli grymt kul, känner mig peppad på det här nu för jag vill verkligen ha in lite pengar nu känner jag    så jag hoppas att de hör av sig snart, och nu så får man en anledning till att kolla mailen lite oftare också. så vi håller tummarna nu då *hoppashoppashoppas*

Har ni skaffat några sommarjobb än då? eller ska ni ligga på latsidan i sommar?

Har förresten återupptäckt paint lite så nu kommer jag att lagga upp sådana bilder också, för att ge bloggen lite mer färg  

   

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards