Alla inlägg under mars 2012

Av Sara Pedersen - 9 mars 2012 07:46

Blir ett snabbt och kort inlägg nu då, idag är det temadag på skolan så istället för att gå på lektioner så ska vi lyssna på olika föreläsningar hela dagen. Vi kommer att få sluta tidigare idag, vi kommer sluta kvart i fyra istället för tio över   man är glad för det lilla  

Fredagar är alltid kul men det är synd att måndagen kommer så snabbt ikapp.. hur kommer det sig att fredagen är så nära måndagen när måndagen är så långt ifrån fredagen.... men nu ska vi inte hänga upp oss på det, det kan man göra i ett annat inlägg   

Nu fokuserar vi på att det är fredag    

    

Av Sara Pedersen - 8 mars 2012 14:04

Kul att jag fick flera läsare på ett inlägg idag än vad jag fick när jag gjorde tre igår    sitter nu och väntar på att min sånglektion ska börja... 40 minuter kvar ungefär sen så ska jag på spanskan och jag har inte pluggat på glosorna, dock så kan jag de redan eftersom att det bara är repititon.

är så sjukt trött, har varit det hela dagen nu och det vill inte släppa.... men snart är det fredag och det känns ju väldigt bra   

Har egentligen inget vettigt att skriva nu, dödar bara lite tid

  

ses

Av Sara Pedersen - 8 mars 2012 07:09

Då var det torsdag då då. sitter vid datorn och kollar upp lite klipp på youtube och jag hade tänkt kolla upp ett klipp som jag blivit tipsad om. jag är uppväxt med disneyfilmer och jag tycker fortfarande att några är sevärda, plus att det finns så många minnen till de här falmerna och så fick jag se det här klippet... och det var en enorm chock kan man ju säga om hur de har byggt upp filmerna..... behöver egentligen inte säga mer... bara kolla på klippet...


http://www.youtube.com/watch?v=N8Pf5yCRDWc


 


Av Sara Pedersen - 7 mars 2012 20:52

Så, nu sitter man och väntar på att Grey's anatomi ska börja, kom hem för ett tag sewn efter ett asgrymt rep med kören   fast emot slutet var man nog lite trött och då passade Wictoria på att skojja lite så jag började skratta så att tårarna rinner och att försöka koncentrera sig på att sjunga en låt på esatniska då är inte det enklaste. plus att när vi åkte dit var det ju lite kul, nåväl för att jag tyckte att vi körde sakta men när man blir omkörd av en buss är det ju lite illa   

Idag så fyller Sandra år och jag tror nog att hon haft det bra. när hon kom till skolan så var hennes skåpdörr inslaget i pepper och skåpet fyllt med ballonger  

på lunchen så gick jag och Sandra och köpte godis och fixade lite fika dagen till ära, dock kunde jag inte avgöra om bakelsen var god eller inte men fika i skolan är alltid mysigt  

   

Men en sak som jag är helt säker på är att det var sjukt fina  

Nu börjar grey's!!!!! har sett fram emot det hela veckan        

Av Sara Pedersen - 7 mars 2012 10:15

Jag som många andra sitter ganska mycket vid datorn och framför allt Facebook men just nu så har man faktiskt nästan ledsnat lite...  man kan bli både chockad, irriterad, glad och bli upprörd över vad folk skriver. tycker att de borde inskaffa de här knapparna, då skulle det bli lite roligare tror jag för då kan man ju trycka på en knapp hur man en reagerar   fast ¨gillaknappen¨ finns ju redan men fokusera på de andra   

    

Av Sara Pedersen - 7 mars 2012 06:55

Jag har träningsvärk i magen sen vi gymmade igår, och vi ska även gymma på torsdag och fredag, det kommer bli skoj   

sattsar på att friskna till nu, ska ta en vaccinationsspruta nästa torsdag och då får man inte ha feber och förhoppningsvis så får jag inte feber avden för jag ska på körhelgen fredagen och lörsagen efter och det vill man inte missa   Vi började på nytt arbetsområde igår på samhälleen och min grupp ska nu göra ett fördjupningsarbete om Frankrikes politik och styre och jag har lärt mig att att använda Power Point och det var väl på tiden. Har aldrig gjort en powerpoint presentation förut så vi får se hur det slutar    

Jag tror att jag börjar fata matten igen och det är extremt bra med tanke på att vi har matteprov nästa onsdag   man har börjat tänka på de Nationella proven nu och man har ställts inför en tanke: tänk om man inte klarar det?   vet att man inte ska tänka så men ibland är det svårt att inte göra det... 

Lite grejs som hände igår var väl att alla blev hysteriska på spanskan när det kom ut på fb att Rihanna kommer till P&L i år, visst jag tycker också att Rihanna är asbra men att reaktionen skulle ske och att minuten nästa kan läsa det på fb när iaf hälten av alla man känner skriver det... man kände bara efter någon minut; jaaa vi fattaaaar.....

lite annat.. hm.. det hände inte så mycket mer igår om det imte räknas att jag fick reda på att våran engelskalärare gav en vän fel på ett prov för att Läraren trodde att sverige var en republik..... vet inte vad hon tänkte då en sverige är en monarki.. och det borde väl lärarna ha koll på.....

Jag blev lite stressad på morgonen igår när man satt vid datorn snäppet för länge så jag glömde mässan hemma, det gjorde dock ingenting men idag måste jag nög ha mössa annars kommer mitt hår att frysa eftersom det fortfarande är blött sen jag duschade imorse   

Nu ska man göra sig i årdning för dagen men det blir inte så mycket, en lite lättare sminkning bara för annars kommer det se fult ut efetrsom jag i princip bara har svart på mig idag, så blir det när ma har lite brist på fantasi och svart funkar alltid   


Av Sara Pedersen - 6 mars 2012 10:00

Det sjuka är ju att det faktiskt skulle kunna vara som på bilden   men vem vet, det kanske sker snabbare än man tror   men den här bilden var i allafall extremt rolig   

    

Av Sara Pedersen - 6 mars 2012 07:10

Ooops, hade nyss ett lite småpinsamt ögonblick när jag skulle väcka brorsan och jag hade glömt bort att han har sovmorgon varge tisdag   precis när jag hade börjat saga utt det var dags att gå upp så kommer man på det och man tänker bara: idiot... han har ju sovmorgon varge tisdag..

Tror att jag fått en släng av mammas förkyldning.. trodde att det skulle bli bättre om jag la mig tidigt igår men så blev det inte. Förhoppningsvis så bryter det inte ut till någon stor förkyldning så jag laddar upp med lite tranbärsjuice och en apelsin, C-vitamin ska ju vara bra mot sjukdommar så man provar lite alllt möjligt för man har inte riktigt tid att sjuk.... var borta från skolan två dagar förut ( ledig ena, sjuk andra ) och jag hängde inte med alls..

Idag ska vi skriva en recension på flugornas herre och jag verkar vara en av de få som faktiskt läst boken, många såg filmen, det gjorde ju jag också men jag läste ju boken också eftersom jag skulle få extremt dåligt samvete om jag skulle fuska såpass mycket.

Sen tror jag nog att det är idag som våra fria val i idrotten börjar så då blir det att gymma innan lunch idag   och det känns bra.

Fick för övrigt ett C på historieuppsattsen som man fick se igår  och det är jag väldigt nöjd eftersom att läraren sa att det var väldigt svårt att få det på uppsattsen.  

Ska ta med mina två första gitarrböcker idag till Sandra eftersom att hon väldigt gärna vill lära sig spela gitarr och vill lära sig flera ackord. Så när jag sa att hon kunde låna mina böcker blev hon jätteglad  

Gitarren är ett av de mest mångsidiga instrumenten som finns, man kan göra så extermt mycket bara man provar. Dock är jag en av dem som inte är så bra på att ta barréackord, det är jag för svag i fingrarna för men jag klarar mig ändå   

     

   

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards