Alla inlägg under april 2012

Av Sara Pedersen - 30 april 2012 20:32

Ja, nu är det jag som är på bloggen. Det kändes lite olustigt att någon annan skrev på min bloggg men eftersom att det var Nico så gjorde jag ett undantag    vi håller på att se på lite film just nu och efter det så ska vi ha extremt tjejgöra. Vi ska såklart ha lite nagelvård    jag har fått så extremt långa naglar igen tycker jag och så är det väldigt kul att leka lite med olika färger och detaljer   det är som sagt riktigt tjejgöra.

det börjar att mörkna nu så brasskapandet närmar sig.

Hoppas att ni har en sjukt trevlig valborg allihopa med allt ifrån kortspel runt matbordet till att flaskorna klirrar nere vid vattenbrynet   

nu ska jag återgå till filmtittandet.

See ya later guys    

Av Sara Pedersen - 30 april 2012 14:21

Hej hopp!!!

Detta är ett gästinlägg av Nicolina som är saras darling   

Sara ligger och slappar på min säng medans jag sitter här och skriver detta, hoppas hon inte stryper mig allt för hårt!   


Vi ska ha det superduper mysigt inatt och bygga en egen majbrasa, och så ska vi se på film!

OCh så har jag blivit låvad en engen lapdance(jag längtar)  


nu äter vi laxmacka och jag lär sara lite dirty moves till nickelback!!!!

Nu ska vi ta flumm blider och äta choklad!!

Här kommer en bild som vi tog förra sommaren och fotografens  länk till bloggplatsen kommer här!!

http://jultokigafrugan.bloggagratis.se/


och jag som skiver har denna blogg!


http://nicolinaekvall.blogg.se/


 


Puss och kram från saras darling Nicolina!!   

Av Sara Pedersen - 30 april 2012 08:51

Jag sluyar ju vid tolv idag, ska bli skönt att bara ha musik idag. Sen då får vi se vad dagen har för planer. Enligt spåkulan på facebook såå kommer jag att börja planera en en utomlandsresa idag, men jag håller redan på Och hjälper till att planera en resa för mamma tills hon fyller i augusti så om jag ska planera en till blir jag lite fundersam. Men det är ju alltid kul att resa   

Visste ni att det inte kommer att vara någon majbrasa i hela staden under valborg och första maj? fy fan vad tråkigt, det är ju det jag sewr fram emot när maj börjar närma sig.

Idag kör vi på mysstuket med tröja och mjukisbyxor. ska ju bara ha två lektioner. så dagens outfit är helt enkelt en vinröd tröja, gråa mjukisbyxor, plattat hår, en lättare sminkning och isblå naglar   

oj, nu gick tiden fort, jag börjar om enn halvtimme.

see ya later guys     

Av Sara Pedersen - 29 april 2012 22:32

Det blir ett kort inlägg nu då eftersom att datorn dör om sådär 25 minuter och jag orkar inte riktig plugga den i uttaget.

Blir val bara att säga godnatt då.

Det blir som sagt övernattning hos mig imorgon då Nico kommer och håller mig sällskap under natten. mysmys   

Nä, nu ska datorn stängas av och så ska jag krypa ner i sängen och chatta lite hade jag tänkt.

Sov gott allihopa.

See ya tomorrow   

Av Sara Pedersen - 29 april 2012 18:47

Ja, jag har legat utslagen på soffan hela agen odag så jag har ju inte fått något gjort över huvudtaget, om jag inte vetat bättre skulle jag trött att jag var bakis men det är omöjligt att jag skulle kunna vara det. Så min dag har i princip bara bestått av riktigt dålig film och att halvsova på soffan.

Jag har sovmorgon imorgonbitti då jag börjar över en timme senare, då ska vi ha två musiklektioner och sen får vi gå hem eftrsom att det är valborg. Sen så är alla lediga på tisdag eftersom att det är röd dag.

Jag vill hitta på något under valborg och första maj, jag vill verkligen inte bara sitta hemma på soffan och glo in i väggen. då kommer jag allvarligt att dö av tristess...

Och där var det fixat   det blir övernattning a la tjejkväll hos mig imorgon   min valborg är räddad    för jag känner inte alls för att festa just nu, jag vet inte vad det är med mig nu för tiden. jag vill bara ha en lugn kväll med bra sällskap och bara ta det lungt... det är som om jag skulle vara 72    Men vad gör man åt det? är man inte på humör så är man inte.

Av Sara Pedersen - 29 april 2012 13:23

Ja, för en stund sen skulle jag uppdatera fb-appen i telefonen och den kraschade i princip. Nu kommer jag inte ens ut på fb via telefonen och jag får bara en massa varningesmeddelanden.... hur kul är det på en skala?

Jag ser på en film just nu som enligt tidningen skulle vara en skräckfilm... det är inte en skräckfilm.. och om det skulle vara det är det den lamaste skräckfilm jag någonsin sett.. ska en film klassas som skräckfilm ska den vara läskig, jag vill bli rädd om jag ska se en skräckfilm. för om man blir rädd så har de gjort ett väldigt bra jobb.

Det som jag såg senast som jag tyckte var lite läskigt var miniserien Bedlam. Den var riktigt bra och lite kuslig faktiskt, jag hoppas på att det ska komma en till säsong för den fick ju inte ett avslut om man säger så.

Har ni några tips på bra skräckfilmer?

Av Sara Pedersen - 29 april 2012 09:55

Jag är lite trött känner jag, gick väl och la mig runt kvart över två i natt tror jag sen gick jag upp strax innan nio   Och man känner att man är väldigt trött när en två-åring springer runt och leker krig.

Det var väldigt trevligt att grilla igår. Det var första grillningen och vi hade extrem tur med vädret, det blev ju gint väder igår efter att det varit jättedåligt väder i flera veckor och nu läser man i tidningen att det ska vara fint väder över hela valborg    när jag läste det blev jag extremt glad   

Just nu har jag inte mer att skriva. Skriver mer senare idag.

see ya later guys   

Av Sara Pedersen - 28 april 2012 16:40

Nu har jag köpt en massa onödiga grejer igen. Men till mitt försvar så tycker jag att grejerna är jättesnygga och jag belönar mig lite med att shoppa på grund av allt det vi lyckats åstakomma den här veckan   

Jag köpte tre sommarklänningar som jag ska kunna ha till vardags. Först en vit och ljuslå klänning med ett rätt så somrigt mönster och som jag tyckte satt sjukt bra (jag är lite stolt då jag faktiskt lyckats gå ner en klänningstorlek ), sen en svart tyllklänning med vita prickar, och till sist en vit med blåa och rosa fjärilar. Den är mycket finare i verkligheten än hur den låter. Har även köpt en vinröd magtröja som jag har på mig just nu och som jag ska ha ikväll när vi grillar   

Jag har köpt två slipsar, en svart och neongrönrutig ( upptäckte att den matchade mina skor så då kunde jag inte låte bli )  och en svart med gröna, gula, orangea, lila och vita elgittarer på ( den var bara ett måste ) 

Så nu har jag alltså lite slipsar också    men dock så kan inte jag göra slipsknutar...    Någon som vill lära mig?   

Och till sist så nagellack och underkläder ( fast underkläderna kommer ni inte få se en bild på   )

Här kommer då lite bilder av det jag köpt idag.


     

Ja, det var klänningarna, fina va?    jag är lite glad att mitt hår har fått en bra längd igen.

Nu kommer en bild på mina assnygga slipsar.


 

Jag tyckte att de var så tuffa så det var ett inpullsköp    men så var det ju det lilla problemet att jag inte kan knyta slipsknutar... det blir ett nytt mål att uppnå helt enkelt   

och vad gäller magtröjan så har jag ju den på mig nu så då kan man väl lägga till den till dagens outfit.


   


Ja, såhär ser jag ut just nu. En vinröd magtröja, ett par blåjeans, ett brunt, flätat bälte och trots att det inte syns så har jag en grov halskedja på mig som sitter väldigt tätt emot halsen.

När vi skulle åka hem så var det så sjukt varnt i bilen ( helt otroligt nog är det väldigt fint väder idag  ) så vi stannade till vid icamaxi och köpte glass så jag och brorsan satt i baksätet på vägen hem och åt Ben & Jerry´s    mums.


   

Nu ska jag dra upp volymen på stereon, börja städa och byta sänkläder och sådant. Mitt rum blir utlånat inatt så jag vill ju inte att det ska vara alltför skitigt. Det spelar ju ingen roll när det bara är jag som sover på mitt rum men ska andra göra det kan det definitivt inte se ut som det gör nu.

See ya later guys    you know I love ya   

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards