Direktlänk till inlägg 2 april 2012

Den konstigaste dagen ever

Av Sara Pedersen - 2 april 2012 17:22

Jag har höjdpunkten på min dag just nu när jag sitter och kollar hur min bror tragglas med skosnören efter att jag visat jonom hur man byter skosnören på skorna.

Min dag idag har varit den konstigaste ever... mitt humör och mina känslor har varit värre messed up än aprilvärdet.

Dagen börjar med att man försover sig.. jippie.., sen när man kommer till skolan och man är lite glad eftersom vi ska se på en film som heter Diaros de motocicleta ( Dagbok ifrån en motorcykel ) och så har vi ingen lektion... då blev man lite såhär; jahapp, jag kunde ha haft sovmorgon....

Sen så blir man helt knäpp av alla känslor som bara snurrar i huvudet så man är både rädd, ledsen, glad, lycklig, helt förkrossad, skräckslagen och helt jävla cp-lycklig och man vet inte vad man ska ta sig till och man vet inte om man ska skratta eller gråta.... hatar när det är så.. det är så förvirrande och samtidigt så vill man inget annat än att känna så man vet helt enkelt inte hur man ska tolka sina känslor när man känner så. Det är ju inte särskilt kul heller, jag menar, vem vill gå runt och känna som om man går på moln för att sedan bli väldigt ledsen och nästan lite rädd så man bara vill gråta för att sedan komma tillbaka till då man så lycklig att man bara vill le?.... neee, jag tycker inte om att känna så och ändå så kan man inte tänka sig att det passerar en dag utan att man känner såhär...

Men nu får jag sluta babbla, det här känns ju varken logiskt eller särskilt sammanhängande..

På ensemblen så bröt vi från ursprungsplanen så istallet för att jah skulle spela piano så fick jag spela bas på låten som vi ska spela på musikens dag den 21 april och så fick jag spela bas resten av lektionen i alla möjliga takter så jag fick tillslut ont i fingrarna. på lunchen fick jag sådär ont i magen igen och det har jag inte haft på flera veckor och jag blev jätteillamående så ett tag trodde jag att jag var tvungen att kräkas ( men det gjorde jag inte ) plus att jag har haft en sådan jävla frossa idag att jag har suttit med jacka inomhus och bara skakat.   

Och på det så hade jag ett totalt hjärnsläpp på engelskan att jag inte ens kunde skilja på höger och vänster...

sen på matten kunde jag knappt hålla ögonen öppna för att jag var så äckligt jävla trött så efter lektionen så köpte man kaffe i kaffeautometen i caféterian och så satte man sig på golvet utanför historian och drack medan man väntade på att lektionen ska börja. bränner mig på kaffet för att jag lär mig aldrig hur varm kaffet är ifrån den där maskinen.

Sen reser jag mig upp... har mappen med  skolböckerna lutad emot armen och har kaffet i samma hand... jag märker att mappen glider och i ett tappert försök att fånge upp den så lutar man sig fram och då har man helt glömt kaffet som man har i samma hand så jag får kaffe i ansiket, tröjan och i håret och på grund av chocken man fick när  man brände sig så släppte jag kaffet, det studsar emot mina ben så jag får kaffe på byxorna och sen så landar kaffet på mappen så det skvätter kaffe över hela golver och den rinner in i mappen med skolböckerna.... ALLTSÅ VAD FAN!!!! ska man inte få ha något flyt alls eller?!?!?! sen när man slutat så var det bara att åka hem och slänga sig i en dusch/ bad för att få bort allt kaffe ur håret och bara få slappna av lite.. men oturen slutar inte där nejnej.. tror ni inte att jag skar mig på rakhyveln också?! tre gånger.. så nu har jag skärsår på benen.. finfint..

Det här har varit en lite konstig dag...

Nu ska jag hjälpa brorsan med skolarbetet... det kan jag ju inte skada mig av i allafall..

hoppas att er dag har varit någolunda bättre än min.

see ya guys, you know I love you   

 
 
Ingen bild

Amanda

3 april 2012 07:12

Det låter nästan som om du är kär ;)

 
Ingen bild

C.W.

3 april 2012 17:20

Haha vilken underbar analys Amanda. :-)
Jaha Sara hur var det på festen? ;-)

Sara Pedersen

4 april 2012 07:04

Haha, that, I will never tell ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards