Direktlänk till inlägg 3 april 2012

Fy fan....

Av Sara Pedersen - 3 april 2012 06:57

Det är snö ute... snö!!!! trodde verkligen att snön skulle hålla sig borta nu..

 ursh, jag fryser bara av tanken på snön  

Blir lite lyx idag då vi får skjuts till skolan och det känns bra för då slipper man frysa. Plus att jag är så himla trött just nu så jag inte vet vad, tror att kroppen håller på att stänga ner eftersom att det är min sista dag i skolan nu på väldigt länge.

Börjar snart bli dags för sista kollen på packningen för nu är det inte långt kvar   jag har fått resfeber.. och det är inte så kul egentligen för man bara väntar på att på att vi ska åka. Jag har upptäckt att jag rablar ett mantra och det har jag gjort sen igår; en skoldag kvar, en skoldag kvar, en skoldag kvar, en skoldag kvar.... ja, det är en skoldag kvar.. dock är det en tisdag och då har vi inga estetlektioner över huvudtaget, det har vi alla andra dagar men inte på tisdagar... då är det bara sitta i bänken och ha skriva/läsa/räkna lektioner

Jag och Tobbe satt till strax eftr 19.00 igår och gjorde skolarbete ( han gjorde skolarbete och jag satt med datorn men jag skulle bara hjälpa honom ) han läste några sidor i en bok och sen så fick han berätta för mig vad han precis hade läst. Och eftersom jag har läst den boken förut så vet jag ju redan vad som händer men dock så måste jag skummläsa sidorna innan han läser dem så jag inte går händelserna i förväg   sen så satt jag och läste korta texter för honom som han fick skriva ner som han hörde dem så då tränade vi stavning och att skriva ifrån minnet. Idag ska vi fortsätta med de parterna och jag ska nog ta ett litet sidospår in på särskrivning så han lär sig det och så ska vi ha lite finskrivning också så jag kan se vad han skriver   

Ja, nu fan ska han fixa svenskan!! 

Jag och tobbe anser att det är bättre att jag hjälper honom med det här eftersom jag har mycket större tålamod än vad pappa har, plus at jag är väldigt envis så jag ger mig inte. Jag naser att undervisning mestadels handlar om uppmuntran, vem vill lära sig något om man blir upprörd av att disskutera om skolarbetet? så det funkar inte att stå och skrika och bråka  

Få se hur länge vi sitter idag  

see ya guys         


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards