Alla inlägg under april 2012

Av Sara Pedersen - 26 april 2012 16:46

Eatetiska programmet is still on!!    vi lyckades rädda programmet ifrån nedläggning.

BRA JOBBAT ALLA SOM VAR MED OCH VISADE ERAT ENGAGEMANG!! vi lyckades      

Så nu är det bara att söka till programmet. Kom igen nu, våga söka estet, ni kommer inte att bli besvikna    

Av Sara Pedersen - 26 april 2012 06:22

Jag vet inte varför men jag trivs bättre när jag vet att jag har saker som jag ska göra under dagarna som nu med mötet på morgonen. Efter det ska jag ha nationella prov igen vilket då är en skrivning i 3 timmar, efter det tror jag att vi har en rast på en och en halv timme innan vi ska till aulan och se den cencurerade versionen av  uppträdandena idag eftersom att det är Dansens dag. Sen så ska jag väl på sånglektion och sen på spanskan...Ikväll ska jag se kvällföreställningen då alla dansnummer är med.


Ja, som sagt trivs jag bättre när jag vet att jag ska göra saker under dagarna och jag vet som sagt inte varför  


Men jag hoppas nu i allafall att vi kommer fram till mycket under det här mötet och lyckas med det här... för konsekvenserna vill jag inte ens tänka på   Ni får tycka vad ni vill om mig men musiken är viktig för mig, lika viktig som telefonen för vilken tonårsbrud som helst eller moppen eller bilen för andra men problemet med de här liknelserna är att det är materiella saker. Musiken är något som människan alltid använt sig av. Vissa använder den för att uttrycka sig och förmedla någonting, andra slukar musik för att de mår bättre av det. Människan har alltid varit musikintresserad, det är därför det skapats så mycket musik och den finns överallt, tänk er då vad som skulle hända om den försvann..  

Nä, så kan vi inte tänka!  nu ska vi fixa det  här!!!    

Av Sara Pedersen - 25 april 2012 20:42

Tänkte ha lite frågesport tänkte jag   

Okej, här kommer frågan: Hur många E-ämnen tror ni att den här innehåller?


 

Av Sara Pedersen - 25 april 2012 20:16

Det finns EN musikstil som jag verkligen inte klarar av. Det är en stil som aldrig kommer att komma tillbaka och tur är det för att som sagt så klarar jag verkligen inte av disco, det är verkligen en musikstil som är död. Sorry alla ni som fortfarande lyssnar på disco men jag står vid mina åsikter.

Det enda som är bra med disco är att discokulor är  väldigt häftiga, färgerna är grymma och att lasershowerna finns kvar sen dess för att lasershower och bra gjort ljus är grymt men annars så  kan disco-stilen bara göra mig en tjänst och dö bort..


    

Av Sara Pedersen - 25 april 2012 15:57

Nu är det mycket som händer men jag ska inte prata om det nu, det kommer jag att göra imorfon etfermiddag när jag vet lite mer men jag kan säga att det är extremt viktiga saker och det har med estetlinjens framtid på skolan. Vi ska göra allt för att våran verksamhet ska fortsätta och vi vill verkligen att alla utomstående förstår att det inte är en linje som inte leder någon vart för det är helt fel!!

Estiska programmet ger nästan mest utbildning på hela skolan, den stora skillnaden är väl för att istället för att sitta begravda i matteböcker och räknar eller bara har teoretiska lektioner är att vi lär oss att uttrycka oss, vi lär oss att tänka på nya sätt, vi lär oss att bygga upp en social sida och vi lär oss att sammarbeta i grupper.

Många tror att om man går Estetiska programmet så går man tre år och går sen in i en vägg för att det inte går att bli någonting efter det och det är också helt fel. Du kan bli arkitekt, läkare, musiker, ljudtekniker, lärare, förskolelärare osv.. Det finns inga begränsningar över huvudtaget om man själv är villig att satsa. Så nu tänker vi fixa det här så att det kommer in nya esteter till skolan nästa år.

KOM IGEN OCH KÄMPA MED OSS!!

Tänk vad mycket som försvinner om Estetiska programmet läggs ner: Musiken och Dansens dag, ingen underhållning på öppna hus, inga fler lucior i kyrkan, alla elever skulle skickas till andra kommuner vilket kommer att kosta kommunen mycket pengar, alla ungdommar kommer att bli tvungna att åka buss eller tåg vilket kommer att kosta dem otroligt mycket tid, hela staden kommer att bli helt död!!! Kulturen försvinner tillslut ifrån staden.

Det är faktiskt många som vill gå ett programm med estetisk inriktning, jag vet flera stycken som vill gå estiska programmet och många vet säkert inte häller vad de vill än. I våran klass till exempel så har vi fått in flera stycken som bytt skola efter någon vecka för att de insett att det inte var någonting för dem och byter tillbaka för att gå på estet, och i princip alla valde estet efter det preliminära valet.  så alla är inte helt säkra första gången de söker. Jag vet det, jag kom själv in på Naturvetenskap först men jag ändrade mig och sökte till estetiska programmet och jag skulle inte byta för något i världen, jag brinner verkligen för det här så jag kommer gå in till 10 000 % för att hjälpa till med att rädda det här.

Men som sagt så återkommer jag om det här imorgon efter mötet då vi pratat mer om det här och vilka åtgärder som vi kommer att ta till.

Men jag tror att vi har en stor chans att fixa det här om vi gör det nu. Så ni som funderar på estet, GE INTE UPP!!!!!

WE GOTTA FIGHT FOR OUR RIGHT!! kom igen nu allihopa, visa erat engagemang så kan vi fixa det här!!! 

Av Sara Pedersen - 25 april 2012 07:38

Den här morgonen flög verkligen förbi, har bara 20 minuter tills jag ska gå hemmifrån ( tur att jag skriver relativt fort ) eller om jag tar cykeln så kan jag sitta lite längre.. hm tror nog att jag gör det, då hinner jag hem fortare och då hinner jag äta innan repet också  

Har alldeles nyss kommit ur duschen och håret är fortfarande väldigt blött. Att åka till skolan medan håret fortfarande är blött är ingen hit för då kan det se ut hur som helst när det torkat men bara jag borstat igenom det så blir det bra    jag kan ju berätta var som händer med mitt hår om det torkar och jag inte borstat håret... tänkt er att håret blir uppdelat i tre delar... en del blir jättelockigt, den andra blir vågig och den sista delen är spikrakt.. och så ligger allt det här huller om buller... inte kul  

Idag mår jag faktiskt väldigt bra, känner mig liksom lite lättare eller hur jag ska förklara   hoppas då på en bra dag med inte allt för sega lektioner och er grymt rep ikväll. Och den här veckan ska jag hålla mig vaken så jag kan kolla på Grey's   

Sitter nu och tränar lite övergångar och snart sitter det utan problem  

okej, nu närmar sig klockan fem i... klä på sig nu kanske och dra på sig ett par byxor, det är ju för övrigt helt omöjligt att försöka få på sig jeans när man nyss duschat, det går helt enkelt inte  

see ya later guys     

Av Sara Pedersen - 24 april 2012 20:41

Ja, nu är jag hemma igen då, jag hade dock hellsre velat varit ute ett tag till eftersom eftersom att det var så extremt skönt ute nu.. men eftersom att det är skola imorgon blev det inte så... and that sucks....

jaja, det finns inget att göra åt det.

Jag hade för övrigt totalt glömt bort att vi hade nationella prov idag så när jag insåg att första lektionen skulle bli 2 timmars läsförståelse blev jag lite paff om man säger så.

Men det gick bra ändå, blev klar efter en timmme, jag har alltid haft ganska lätt för läsförståelse. Efter det så stack jag, lisa, sandra och frida ut och åt och det var riktigt trevligt   

Jag kom lite sent til lspråket men det struntar jag fullständigt i för det var helt klart värt det   

Efter skolan hängde jag med Nico hem och då pratde vi verkligen om allt och så skrattade vi som bara vi två kan göra åt varandra. Vi är duktiga på att skratta åt oss själva och vi har ju ett speciellt sätt att vara på när vi umgås, då existerar inga gränser, vi skulle seriöst kunna göra lapdance för varandra om vi kände för det   

Det var skönt att prata, det har jag inte gjort på ett tag....

Sen från fem till strax innan åtta så fick jag titta på när de repade inför Dansens Dag och de är så sjukt duktiga!! Nu hopppas jag verkligen att jag kommer in på dansen som individuellt val för jag vill verkligen lära mig att röra mig till musik på ett snyggt sätt   

Ska se föreställningen på torsdag också, det kommer bli så sjukt bra, och jag hoppas att jag kan få komma in på dans så att jag också kan få lära mig. Det skulle vara så kul om jag kunde få lära mig för det skulle även hjälpa mig med att röra mig på scenen när jag sjunger    scenspråk är ju en viktig del av ett framträdande   

Nu har jag inget mer att skriva för tillfället, ha en bra kväll.

see ya later guys   

Av Sara Pedersen - 24 april 2012 07:21

Blir ett väldigt kort inlägg nu för om jag sitter länge vid datorn så kommer jag med stor sannorlighet komma sent till skolan.

Vaknade vid halv fem imorse och var så trött så jag trodde inte att jag ens skulle orka vrida på mig och titta vad klockan var. Men det gjorde jag och jag lyckades ställa om alarmet så klockan ringde kvart över sju istället, behövde sova lite kände jag men dock när jag vaknade igen så hade jag sprängande huvudvärk.... tack och lov för huvudvärkstabletter...

Ska hem till min Darling idag efter skolan och vi ska ha en gråt, prat och kramdag... det kan behövas.

Nu hinner jag inte skriva mer, jag har inte fixat grejerna som ska med till skolan än och så måste jag slänga på mig lite kläder också.

see ya later guys   

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards