Alla inlägg under april 2012

Av Sara Pedersen - 20 april 2012 15:56

 Hej sötnosar   

 Har varit hemma en stund nu. Har satt mig i soffan och funderar på vad jag ska hitta på.

Det känns ju lite roligt att jag ska tillbaka till skolan imorgon. Men det kommer bli så sjukt kul. Musikens dag är en riktigt kul dag och för oss blir den grym.

Så kom och kolla hörni!!!   Ni kommer inte att ångra er. Banden som kommer spela är grymma och överskottet av pengarna som vi får in går till välgörenhet så det går ju till en bra sak   

Det var allt för nu.

see ya    

Av Sara Pedersen - 20 april 2012 08:45

Det står en graj i tidningen som jag och väldigt många esteter är lite ledsna över.

De kommer att lägga ner estetlinjerna så et blir inga nya esteter till nästa år   och det är så jävla tragiskt!!   

Så nu försöker jag med ett tappert försök locka er som söker till gymnasiet i år.


Det spelar ingen roll om du inte kan spela något instrument när du söker för det kommer du att lära dig under första året. Jag vet att många anser att det kan vara töntigt med att söka estet, det fick jag själv höra när jag sökte men jag skulle inte ändra mitt val för någonting i världen. Jag har aldrig haft så roligt i hela mitt liv som under det här året som jag gått estet. Lärarna är jättebra och roliga, de går att skämta med om man skulle vilja det och de kan vara allvarliga om det behövs.

Vi har grymt roligt och får lära oss så otroligt mycket. Nu har vi dock bara två linjer; musik och dans men vi har grymt roligt. På musiklinjen får du lära dig att spela instrument och låtar, vi har projekt och spelningar på skolan. På dans får ni lära er olika dansstilar och uppträda med era danser på skolan.

vi på dans har gehörs och musiklära, vilket innebär ärr vi lär oss hur ackord är uppbyggda, olika skalor, intervaller, olika tecken, läsa och sätta ut noter. Det är inte alls så svårt  som man tror att läsa noter. Vi lär oss paralelltonarter, vi gör egna låtar, vi får spela in låtar om vi vill, vi ska lära oss ljud och ljus, vi har lärt oss att koppna in instrument i PA och vi spelar tillsammans.

Och att detta inte kommer att insträffa nästa år gör mig extremt ledsen.

Eleverna kommer bra överens och e interna skämten är så många att de skulle kunna lyfta taket.

Vi har så extremt, grymt roligt och det vore synd om det inte fortsatte nästa år   

Så jag ber er som söker att tänka över estetlinjerna.

Det behövs fler intresserande för att det ska kunna bli en ny klass.

Och jag vet att alla ifrån den här stan hatar hedemora och allt som finns här men gymnasiet är faktiskt bra. Så snälla, ge estetlinjen en chans.


Ja det var väl allt för nu antar jag.

Hoppas att ni som ska söka ändrar er efter det preliminära valet, för ni skulle inte ångra er om ni började gå estet.

See ya later guys   

Av Sara Pedersen - 20 april 2012 08:19

klockan är nu tjugo över åtta och jag är i princip klar för skolan. Bortsätt ifrån att håret är rufsigt och att jag inte har sminkat mig än   

Hmm, jag undrar om jag ska göra en virussökning på datorn, den har blivit läskigt seg   

Det är fredag igen och vi ska få sluta tidigare vilket känns väldigt bra för jag gillar verkligen inte att sluta tio över fyra på eftermiddagen på fredagar.

Försöker granska youtube efter lite musik som jag inte hört föruy men det går inte så bra med det, jag har ju redan lyssnat på nästan allt känns det som.

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på, det är inget kul att försöka döda tid på morgonen så man kan åka till skolan. Å andra sidan skulle jag kunna sticka till skolan och kolla om det är ledigt vid något av skolans pianon.... fast neee... stannar nog hemma en stund till    

Av Sara Pedersen - 20 april 2012 07:46

Ja, jag börjar ju tio över tio... jag vaknade innan kl sju... sådant suger   

Men jag kan utnyttja min sovmorgon i allafall. ska strax skänga mig i duschen och sen äta frukost. Skönt att inte behöva stressa på morgonen.

skriver mer snart. Om en halvtimme, 45 minuter eller något sådant   

Hasta pronto.

Av Sara Pedersen - 19 april 2012 14:22

Det här har varit den lungnaste skoldagen någonsin. På historian var det i princip bara högläsning ur en bok om första världskriget och på idrotten pratade vi kost och diskuterade kring ämnet nere vid bowlingen  igen. Det finns för övrigt ingen mottagning där nere.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra så jag sitter och lyssnar på musik från de olika säsongerna av glee  

Och jag struntar i vad andra tycker om den serien för jag tycker att den är grym   och vissa låtar är väldigt bra.

blir ett kort inlägg för jag har egentligen ingenting att skriva om. Men det har varit en lugn dagi skolan om man säger så, ska nog tatag i mina självstudier från spanskan nu.

See ya darlings     


Av Sara Pedersen - 19 april 2012 08:43

Jag missade Grey's igår... När jag kom hem från kören halv åtta var jag så slutkörd att jag helt ärligtinte minns vad jag gjorde resten av kvällen.. och det känns lite konstigt. Det enda som jag verkligen vet att jag gjorde igår det var att jag chattade en stund på kvällen annars är det en och en halv timme som jag inte minns ( en blackout utan att ha druckit, det är ett nytt fenomen tror jag ). Jag vet att jag somnade på soffan strax innan nio så jag missade höjdpunkten av alla programm på tv:n på hela veckan... jag får se reprisen på söndag istället.

Repet med kören ( eller halva kören, ungefär hälften var sjuka ) var jättebra, det märktes att vi verkligen pluggat på texterna för många kunde det utantill ( jag inkluderad )   men det är ju inte perfekt, det återstår mycket finslipning. Det kommer bli asgrymt    

Jag har ju sovmorgon idag så jag börjar inte fören tio så den var skönt att inte vakna av att alarmet drog igång på klockan idag utan att jag fick vakna av mig själv. Det är ett tecken på att man sovit det man behöver    

Även om jag sov lite längre än vad jag hade tänkt mig men jag kommer komma i tid, eller jag tror det i allafall, jag är en extrem tidsoptimist   

Lördagen och Musikens dag kommer allt närmare så alla där ute; Kom gärna och kolla, det är sjukt bra band som kommer att spela och pengarna går till välgörenhet.

Inträdet är 40 kr för studerande och pensionerer, 60 kr för vuxna och barn under sju år kommer in gratis. Kom och kolla, det kommer bli grymt   

Mina uppgifter den dagen blir bland annat att vara i cafeterien och sälja fika och i entrén och ta inträde, ska även vara lite som hjälpreda på stora scenen och hjälpa till ( och det innebär ungefär att om en sladd eller sträng går sönder så måste jag snabbt fixa fram en ny ). Det kommer vara slut ca 22.00

Det var planerat att jag skulle hänga med på fest efteråt och det ville jag verkligen för det är sjukt mycket trevligt folk som ska med dit men det blev ju hus i helvete när jag sa det till mina föräldrar... så jag måste vara hemma och sitta på soffan resten av kvällen ( DET SUGER ) jag ville dit......

Äh, får hoppas att jag får gå på nästa istället för att senaste festen var askul  

Här får ni en låt av mig som jag hörde på vakna med the voice. Den kommer att hamna på min träningsspelista, den blir bra att springa till   plus att jag gillar texten; Turn up the music, just turn it  up louder, Turn up the music, I need it in my life.

Det stämde in på mig tyckte jag  


   http://www.youtube.com/watch?v=eQWG8BVeryU&ob=av2e


Nä, nu har jag suttit här en halvtimme, tiden riktigt flyger iväg. Dag satt klä på sig kanske   behöver ingen skolväska idag då vi har teori på idrotten. Vi slutar fem i ett idag så efter det sk a jag ta mig ner till estet och snacka med min sånglärare och ber att vi kan ställa in sånglektionen idag då jag  fortfarande har lite problem med halsen och så jag inte måste vänta i en och en halv timme för att ha en halvtimmes sång för att sedan gå hem... förhoppningsvis så låter hon mig sluta istället för att vänta  

vi hörs senare idag.

See ya guys      





Av Sara Pedersen - 18 april 2012 15:55

Hej på er mina sötizar   

Jag ska iväg till kören alldeles strax och hoppas att det blir ett asbra rep. NU SKA VI SÄTTA LÅTARNA!!

nu är det mindre än en månad kvar tills mästerskapet i västerås och jag är så sjukt taggad  vi satsar såklart på seger   

Sittter nu och äter framför tv:n och äter kalla köttbullar utan att stressa för då får jag bara ont i magen. 

Jag lyckades faktiskt somna skolan idag   det är väldigt ovanligt, det har jag bara gjort en gång förut och det var ytterst pinsamt. Blir nog att stupa i säng efter Grey's Anatomy ikväll och jag har sovmorgon imorgon   det har vi inte haft på väldigt länge.

Nä, nu ska leta på mina noter så att jag har dem när jag ska åka.

Här har ni föresten den nyanste bilden som finns på mig för tillfället, enjoy it.

See ya later guys  


        

Av Sara Pedersen - 18 april 2012 06:48

Sitter här nu och försöker vakna till, blev lite sent igår men det gör mig inget  

Har nyss smugit runt i huset för att hämta laddaren till telefonen. Jag är duktig på att sprida ut mig om man säger så. Så nu sitter telefonen i laddaren eftersom den var stendöd imorse och nu får den ligga där till jag kommer till skolan ( jag brukar inte använda telefonen över huvudtaget tills jag kommer till skolan )

Det kommer bli fins väder idag tror jag, solen gick upp kvart över hem imorse och då blev det väldigt ljust på mitt rum  

Sitter och lyssnar på den här låte Dansa Pausa med Panetoz och den får mig verkligen att vakna till  

Så om ni är lite morgontrötta så kan nilyssna på den här låten  


http://www.youtube.com/watch?v=Sk9MSeE1l80


Jag har ett hål idag mellan matten och svenskan så det blir över en timme på förmiddagen som jag inte tänker göra ett dyft. Då kommer vi väl att sitta någonstans på skolan och snacka och planera lördagen   Igår när vi satt och snackade försökte Jonte göda upp mig med mairieékex   det är mysigt med lite fika på skolan.

Vi har ingen riktigt idrott den här veckan heller utan vi har teori så då får vi sitta i ett rum nere vid bowlingen och lyssna. Igår pratade vi om anabola stereoider och tobak. Inget är ju bra om man säger så men att använda anabola för att bygga muskler är ju bara korkat. Det du bygger upp med anabola är i princip bara vätska och det försvinner när du slutar så om ni där ute ska  bygga muskler; ta inga genvägar.

Nu ska jag slänga mig i soffan och kolla på vakna med the voice och äta frukost.

ha en bra dag hörni.

see ya   

      

Ovido - Quiz & Flashcards