Alla inlägg under april 2012

Av Sara Pedersen - 17 april 2012 17:22

Nu blev jag sjukt irriterad igen!!!

Jag får fan inte ha ett eget liv ju!! Och jag är så sjukt trött på det. Kan inte bara folk inse att jag växer upp?! jag är inte längre den där flickan med långa flätor som alltid ville sitta i mammas knä utan jag är snart vuxen och om jag inte får utvecklas på det sättet jag vill och utvecklas hur ska det bli då?

Jag är så less på att alla bestämmer över mig när jag är fullt kapabel till att ta mina egna beslut..

Nu får jag inte ens ha stängd dörr till rummet när jag sitter vid datorn och lyssnar på musik. Är det ingen som fattar att jag vill ha ett privatliv utan att någon ständigt kollar mig över axeln?!   

Hur svårt kan det vara att låta mig vara för mig själv, sitta vid datorn, ha stängd dörr till mitt rum och få vara ute senare än till nio utan att alla blir galna?

Jag vill ju ut med kompisar, jag vill gå på fester och vara ute sent men det är lite svårt när man knappt får gå utanför huset...

Jag önskar bara att de ser att jag är mogen och stark nog för att ta hand om mig själv och ta egna beslut... 

Av Sara Pedersen - 17 april 2012 16:15

Det har som sagt varit lite småsegt idag men det beror väl på att man varit lite trött. det är inte nyttigt att bli uppringd så tidigt på marken, särskilt inte av någon som ringt fel. Hade det varit någon som jag kände hade man ju ansträngt sig ansträngt sig lite för att vakna till och kanske inleda ett samtal   

Jag har kollat över mitt schema  för resten av veckan och inser vilka bra dagar som återstår   

Imorgon har vi hål efter matten eftersom våran lärare i engelska är i Tyskland den här veckan.

På torsdag har vi fått sovmorgon för våran svensklärare är borta och då ska vi ha självstudier ( sovmorgon he he ) och läsa ut böckerna som vi läser på svenskan sammtidigt som vi förbereder oss inför nationella nästa vecka ( jag läste ut den på planet ). Men jag kommer nog inte att sova längre än till 7 eller något. Vi kommer även att få sluta tidigare   vi har bara två lektioner på torsdag, den innan och den efter lunch, så vi får sluta nästan hela tre timmar tidigare   

Även på fredag har vi sovmorgon så vi börjar tio över tio istället och eftersom  engelskan är inställd denna vecka så slutar vi även tidigare den dagen. Så vi kommer inte sluta tio över fyra på fredag!! Sjukt skönt   

Det blir en bra vecka den här veckan.

Även om jag ska till skolan på lördag   

Det var allt för tillfället.

see ya   

Av Sara Pedersen - 17 april 2012 07:20

Okej, kvinnan ( tjejen ) som ringde mig klockan halv fyra imorse och kallade mig för camilla..... ja.. LÄS RUBRIKEN!!!!!   

Var du full eller!! vem ringer någon över huvudtaget så tidigt?

Jag kan ju säga till er som undrar att min ringsignal är låten This is it med Staind och om den börjar spelas i nattduktbordet ( då jag för en gång skull glömt att stänga av ljudet ) så vaknar man inte på ett särskilt bra sätt kan jag ju säga...Man vaknar hastigt om man säger så och ser blir man astrött när chocken lagt sig.... Ni kan ju lyssna på den så kanske ni förstår hur jag menar:


http://www.youtube.com/watch?v=xO-G7YatytY



Ett tips till alla där ute som ringer folk om nätterna, om åersonen som svarar bara mumlar.. lägg på telefonen och ring inte igen fören dagen efter.....

Som ni kanske förstår så är jag väldigt trött just nu...

Jag har inte ens orkat äta frukost den här morgonen så någonting säger mig att jag kommer bli väldigt hungrig till lunch idag.

Men vi kan ju dra upp några bra och respektive dåliga saker med den här dagen.

En bra sak: Trots att hostan är kvar så har jag inte ont i halsen längre  

En dålig sak: sisat lektionen idag är en och en halv timme ekonomi..

En bra sak: jag känner inte lakritssmaken av hostmedicinen längre ( dock är det ett tecken på att jag helt enkelt vant mig vid smaken   )

En dålig sak: Det snöar igen.....

Nä, ta och göra sig klar för skolan kanske?

See ya later guys      


Av Sara Pedersen - 16 april 2012 16:44

Jag har inget att göra, för vi fick inga uppgifter hem ifrån skolan idag idag. och inte känner jag för att läsa heller.

Jag överlevde skoldagen ( efter många om och men )   och nu är jag hemma igen. Jag hann knapp innanför dörren innan det började regna.... men hellre regn än snö enligt mig.

Det här är inte kul. Jag har egentligen inte orken till att göra någonting känner jag men jag vill göra någonting för annars blir jag så rastlös... jag släpade fram datorn så att jag kunde sysselsätta mig lite med att skriva lite och när jag lyfte på datorn så hittade jag de utlästa böckerna som jag letade efter imorse, jaja, vad gör man. Ibland får man helt enkelt ett släng av demens   

Ska nog sätta mig och klura vidare på lite låtexter så jag kommer någonvart någon gång   

See ya guys  

Av Sara Pedersen - 16 april 2012 07:29

Det snöar.... ÄCKELVÄDER!!!! Jag trodde nästan att det västa aprilvädret skulle vara över när vi kom hem från gran canaria men hittills så har vi haft spöregn, iskalla vindar, lite sol och nu snö.... nä, usch..

Vi får se om jag klarar av att varai skolan hela dagen idag för som jag känner mig just nu så finns det inte en chans att jag klarar av att vara kvar till sista lektionen idag ( ungefär en och en halv timme historia )

Jag ska ta med lite halstabletter till skolan så att min hosta inte kommer att störa under lektionerna allt för mycket.

Det blev en lite annorlunda frukost idag men jag är inte alls hungrig så frukosten idag blev en kartong med 25g coco pops Crunchers

Och enligt mig så är crunchers mycket godare än vanliga cocopops.

Vi slänger väl in dagens outfit också när jag ändå håller på att skriva: En långärmad, lila tröja som är ganska tajt och ett par svarta byxor.

Skriver när jag kommer hem om det händer något intressant idag.   

See ya later guys      

   


Av Sara Pedersen - 15 april 2012 17:44

Vet ni hur jävla mysigt det är att lyssna på regn som smattrar emot ett plåttak?

Det vet jag och det är helt underbart   

Det finns vissa saker som jag älskar med regn.

Det är till exempel mysigt att lyssna på, det är sjukt roligt att vara utomhus när det regnar och eftersom det blir svalare i luften så upplevs vattnet varmare om man vill sticka och ta ett snabbdopp i en sjö   

Jag tycker även att åskväder kan vara mysigt   

Vet inte varför jag tycker som jag gör men jag har alltid tyckt om regn och att stormar är väldigt uppiggande. och då gäller det då oväder med regn, åska och blixtar.

Vad tycker ni om sådana stormar?


Av Sara Pedersen - 15 april 2012 15:59

Om ni hade sett mig idag när jag var ute en stund under dagen så skulle ni ha skrattat åt mig, det gjorde då jag i allafall   

Jag skulle sätta mig på en gunga en stund och det gick då inte så bra då jag bara lyckades sätta mig på den yttersta kanten av däcket.... ja, gungan for då iväg innan jag visste ordet av så låg jag på rygg i sanden och såg gungan ovanför mig.

Då började jag att asgarva   

Det måste ha sett väldigt kul ut. Det är som sagt tur att jag kan skratta åt mig själv annars hade det varit väldigt pinsamt   

Så min lilla tips till er är att kolla hur långt det är till gungan innan ni sätter er på den nästa gång   



  

Av Sara Pedersen - 15 april 2012 09:02

Japp, sista dagen på lovet idag och det har jag lite blandade för. Jag saknar mina klasskamrater men jag vill verkligen inte gå upp kvart över 6 imorgon.....  jag både vill och inte vill tillbaka till skolan... musiken är ju kul men ekonomin på samhällskunskapen lockar inte särkilt mycket...

Hm.. något annat som jag kan skriva.... Jo, hostmedicin är för övrigt det vidrigaste som finns.. alla olika sorter som vi har hemma smakar lakrits och jag tycker inte om lakrits.. så det är lite småjobbigt att veta att att man måste ta den trots att man får sådana kväljningar   och så får jag inte upp flaskan heller, jag spenderade säkert över en halvtimme imorse och försökte öppna det barnsäkra helvetet   så jag fick sitta i köket och läsa gårdagens tidning tills mamma kom upp och kunde öppna flaskan åt mig.. det kändes ju inte så bra att jag inte fick upp flaskan, det stog att jag skulle trycka ner korken och vrida men det funkade ju inte    

Men förhoppningsvis så försvinner hostan snart så att man orkar göra något.

Ska försöka att ta mig ut och gå lite idag och få igång imunförsvaret torts att det är väldigt bekvämt på soffan, ska bara leta på mina mjukisbyxor som verkar vara lite ute på rymmen   

Men först ska jag få i mig lite frukost så jag får bort den här vidriga lakritssmaken ur munnen   


see ya later guys   

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards