Alla inlägg under april 2012

Av Sara Pedersen - 3 april 2012 07:30

Såg den här filmen 127 Timmar igår.... jag har läst den boken och då vill ju jag se filmen också och jag kan ju säga såhär; boken fick mig att gråta och filmen förstänkte bara känslorna jag kännt när jag läste.

Det är en helt otrolig historia om överlevnad, viljestyrka, mod, relationer och uttrycket om att överleva till varje pris.

Och det är ju en sann historia, vilket genast gör det mycket mer gripande.

För er som inte vet vad den handlar om så handlar det om den här kille Aron som ger sig ut för att utforska en canyon ute i vildmaken. han är lite av en äventyrare och håller på mycket med bergsklättring och liknande. Och när han är där ute så ramlar han ner i en reva och får en sten över sig och kilar fast hans arm i bergväggen, han sitter fast där i lite över 5 dygn och skär tillslut av sig en del av armen för att ta sig loss och överleva.  

Läs boken eller se filmen!!! det är någonting som ni alltid kommer att minnas. ( fast en varning bara, vissa scener i filmen är väldigt... väldigt.. vi kan väl säga såhär, Denna film är inte lämplig för de som är rädda för blod, har känslig mage och liknande. Jag är inte ett dugg känslig när det gäller blod och sådant men jag blev ärligt talat liiiite äcklad strax innan slutet av filmen ).

 


Av Sara Pedersen - 3 april 2012 06:57

Det är snö ute... snö!!!! trodde verkligen att snön skulle hålla sig borta nu..

 ursh, jag fryser bara av tanken på snön  

Blir lite lyx idag då vi får skjuts till skolan och det känns bra för då slipper man frysa. Plus att jag är så himla trött just nu så jag inte vet vad, tror att kroppen håller på att stänga ner eftersom att det är min sista dag i skolan nu på väldigt länge.

Börjar snart bli dags för sista kollen på packningen för nu är det inte långt kvar   jag har fått resfeber.. och det är inte så kul egentligen för man bara väntar på att på att vi ska åka. Jag har upptäckt att jag rablar ett mantra och det har jag gjort sen igår; en skoldag kvar, en skoldag kvar, en skoldag kvar, en skoldag kvar.... ja, det är en skoldag kvar.. dock är det en tisdag och då har vi inga estetlektioner över huvudtaget, det har vi alla andra dagar men inte på tisdagar... då är det bara sitta i bänken och ha skriva/läsa/räkna lektioner

Jag och Tobbe satt till strax eftr 19.00 igår och gjorde skolarbete ( han gjorde skolarbete och jag satt med datorn men jag skulle bara hjälpa honom ) han läste några sidor i en bok och sen så fick han berätta för mig vad han precis hade läst. Och eftersom jag har läst den boken förut så vet jag ju redan vad som händer men dock så måste jag skummläsa sidorna innan han läser dem så jag inte går händelserna i förväg   sen så satt jag och läste korta texter för honom som han fick skriva ner som han hörde dem så då tränade vi stavning och att skriva ifrån minnet. Idag ska vi fortsätta med de parterna och jag ska nog ta ett litet sidospår in på särskrivning så han lär sig det och så ska vi ha lite finskrivning också så jag kan se vad han skriver   

Ja, nu fan ska han fixa svenskan!! 

Jag och tobbe anser att det är bättre att jag hjälper honom med det här eftersom jag har mycket större tålamod än vad pappa har, plus at jag är väldigt envis så jag ger mig inte. Jag naser att undervisning mestadels handlar om uppmuntran, vem vill lära sig något om man blir upprörd av att disskutera om skolarbetet? så det funkar inte att stå och skrika och bråka  

Få se hur länge vi sitter idag  

see ya guys         


Av Sara Pedersen - 2 april 2012 17:22

Jag har höjdpunkten på min dag just nu när jag sitter och kollar hur min bror tragglas med skosnören efter att jag visat jonom hur man byter skosnören på skorna.

Min dag idag har varit den konstigaste ever... mitt humör och mina känslor har varit värre messed up än aprilvärdet.

Dagen börjar med att man försover sig.. jippie.., sen när man kommer till skolan och man är lite glad eftersom vi ska se på en film som heter Diaros de motocicleta ( Dagbok ifrån en motorcykel ) och så har vi ingen lektion... då blev man lite såhär; jahapp, jag kunde ha haft sovmorgon....

Sen så blir man helt knäpp av alla känslor som bara snurrar i huvudet så man är både rädd, ledsen, glad, lycklig, helt förkrossad, skräckslagen och helt jävla cp-lycklig och man vet inte vad man ska ta sig till och man vet inte om man ska skratta eller gråta.... hatar när det är så.. det är så förvirrande och samtidigt så vill man inget annat än att känna så man vet helt enkelt inte hur man ska tolka sina känslor när man känner så. Det är ju inte särskilt kul heller, jag menar, vem vill gå runt och känna som om man går på moln för att sedan bli väldigt ledsen och nästan lite rädd så man bara vill gråta för att sedan komma tillbaka till då man så lycklig att man bara vill le?.... neee, jag tycker inte om att känna så och ändå så kan man inte tänka sig att det passerar en dag utan att man känner såhär...

Men nu får jag sluta babbla, det här känns ju varken logiskt eller särskilt sammanhängande..

På ensemblen så bröt vi från ursprungsplanen så istallet för att jah skulle spela piano så fick jag spela bas på låten som vi ska spela på musikens dag den 21 april och så fick jag spela bas resten av lektionen i alla möjliga takter så jag fick tillslut ont i fingrarna. på lunchen fick jag sådär ont i magen igen och det har jag inte haft på flera veckor och jag blev jätteillamående så ett tag trodde jag att jag var tvungen att kräkas ( men det gjorde jag inte ) plus att jag har haft en sådan jävla frossa idag att jag har suttit med jacka inomhus och bara skakat.   

Och på det så hade jag ett totalt hjärnsläpp på engelskan att jag inte ens kunde skilja på höger och vänster...

sen på matten kunde jag knappt hålla ögonen öppna för att jag var så äckligt jävla trött så efter lektionen så köpte man kaffe i kaffeautometen i caféterian och så satte man sig på golvet utanför historian och drack medan man väntade på att lektionen ska börja. bränner mig på kaffet för att jag lär mig aldrig hur varm kaffet är ifrån den där maskinen.

Sen reser jag mig upp... har mappen med  skolböckerna lutad emot armen och har kaffet i samma hand... jag märker att mappen glider och i ett tappert försök att fånge upp den så lutar man sig fram och då har man helt glömt kaffet som man har i samma hand så jag får kaffe i ansiket, tröjan och i håret och på grund av chocken man fick när  man brände sig så släppte jag kaffet, det studsar emot mina ben så jag får kaffe på byxorna och sen så landar kaffet på mappen så det skvätter kaffe över hela golver och den rinner in i mappen med skolböckerna.... ALLTSÅ VAD FAN!!!! ska man inte få ha något flyt alls eller?!?!?! sen när man slutat så var det bara att åka hem och slänga sig i en dusch/ bad för att få bort allt kaffe ur håret och bara få slappna av lite.. men oturen slutar inte där nejnej.. tror ni inte att jag skar mig på rakhyveln också?! tre gånger.. så nu har jag skärsår på benen.. finfint..

Det här har varit en lite konstig dag...

Nu ska jag hjälpa brorsan med skolarbetet... det kan jag ju inte skada mig av i allafall..

hoppas att er dag har varit någolunda bättre än min.

see ya guys, you know I love you   

Av Sara Pedersen - 2 april 2012 09:21

Jag har börjat lyssna på atristen Melissa Horn. jag försöker att lära mig att lyssna på svensk musik och hon är så sjukt bra   

Har fastnat för en särskild låt som jag lyssnar på i princip hela tiden nu. Den heter Under Löven och är en av de finaste låtarna jag någonsin hört   

klicka på länken för att lyssna på den;


http://www.youtube.com/watch?v=3KrMpBJfWlE


Den här är definitivt en skiva som snart kommer stå i min cd-hylla   

Av Sara Pedersen - 2 april 2012 07:12

Japp, det är måndag igen, nu satsar man på två dagar den här veckan då och sen så sticker man iväg   och nu när det här skumma vädret slagit till vill man baraåka ännu mer.....

Jag har varit duktig den här morgonen och ätit en rejäl frukost så nu ska jag klara mig utan problem till lunch.

Få se hur dagen kommer bli idag, har nyss skickat iväg historian till min lärare och vi får se hur det går med den.... det var en riktigt svår uppgift    

Det var kul att åka en sväng till Ludvika igår, jag tyckte att det var ansvarsfullt av mig att följa med pappa så jag kunde prata med honom så han inte skulle somna när han körde eftersom att han var riktigt trött   men det gick bra att köra fram och tillbaka, på vägen dit så satt vi och sjöng till olika låtar på lite okika kanaler ( det berode på vilken som hade bäst signal just då ) och sen sjong vi till soundtracket till filmen CountryStrong.

Vi köpte även Pucko på statoil innan vi åkte så vi hade lite färdkost så   Pucko är gott   

 

det här var mitt godmorgon till er.

see ya later guys     

   

Av Sara Pedersen - 1 april 2012 17:26

Japp, ska som sagt till ludvika ikväll. Ska följa med som sällskap till pappa ikväll när vi ska hämta upp min farvror som har varit i filipstad under helgen. Han hade lite otur när han skulle dit så bilen la av och han blev sittande i skogen och fick invänta bärgningsbil och så fick han hyra en bil i Ludvika så idag ska han lämna tillbaka den och då ska vi hämnta upp honom ikväll så vi åker väl runt halv nio och åker de där 20 milen för att hämta upp honom   


Dagens aprilskämt är för övrigt det jävla äckelvädret vi har just nu!!!! alldeles nyss så haglade det som om jag vet inte vad, jag har aldrig någonsin varit med om så mycket hagel och nu så yr snön omkring. och om man kollar på himlen varifrån jag sitter så är halva helt vit av moln och den andra halvan är ljusblå.... som sagt, vädret just nu är ett jävla skämt.. åmen titta, nu slutade det snöa och solen skiner... 

tänkte slänga upp en jättegammal bild på mig den är väl tagen i åtten eller något sådant, tänkte jag skulle bjuda på den.

see ya guys   

 

Ja, som sagt så är det en väldigt gammal bild... så såhär såg jag ut när jag gick i åttan.. jag har väl inte förändrats så väldigt mucket sen dess, jag har bara blivit smalare sen dess och så har jag längre hår nu.

Av Sara Pedersen - 1 april 2012 17:10

Jag har fåt höra av en läsare att jag borde göra fler inlägg då jag skriver om mina åsikter, sådana gör jag ibland och det är synd att jag egentligen inte gör flera sådana.

Det senaste jag gjorde var om Atention whores och då fick jag faktiskt väldigt bra statestik. kommer ihåg när jag gjorde ett inlägg om vad jag tycker om hur massmedia har gått över stys och om att det är samma låtar som om och pm igen spelas på radion. De har jag också fått höra mycket bra om så jag tror att jag ska försöka göra fler sådana inlägg men jag har ett problem med det, jag vet inte vad jag ska skriva om   

så jag frågar alla er; Vad skulle ni vilja läsa om på den här bloggen? ni kan skriva vad ni vill, kom med lite olika förslag så jag vet vad ni vill läsa om   

see ya later guys   

Av Sara Pedersen - 1 april 2012 10:04

Godmorgon på er   hoppas att ni hade en asgrym lördag för det hade jag, jag hade den roligaste kvällen på länge igår 

Men jag tänker inte skriva vad jag gjorde   vill ni veta det får ni helt enkelt fråga   

Idag är det första aparil.... jag är inte så värst förtjust i hela den här grejen då man ska skojja med varandra, och det har jag ifrån när jag vvar väldigt liten då min pappa lurade mig och min bror med ett skämt som inte alls var roligt, tyckte vi i allafall.

Jag kan berätta vad det var för skämt.

Jag och min bror var väl väldigt små för annars hade skämtet alldrig funkat. Jag och Tobbe sov väldigt länge när vi var yngre och gick oftast i pyjamas hela dagarna och jag antar att pappa ville att vi skulle klä på oss. Han sa i allafall att det öppnats ett nöjesfält med karuseller och de barn som kom dit inom 20 minuter fick åka alla karuseller utan att behöva ha biljetter... och vi klädde på oss jättesnabbt och sprang ner till köket för att se hur mamma och pappa asgarvar och sen utbrister; APRIL APRIL!!!! 

Det var inte kul...     

så därför gillar inte jag första april. Det ända som är roligt är att tidningarna brukar ha ett årligt skämt och det är lite kul att lista ut vilket som är skämtet. dock är det söndag idag så då kommer ingen tidning......

Vad tycker ni om den här dagen? är ni som mig och inte är så förtjust i hela grejen med skämt eller tycker ni att det är årets bästa dag då du kan vara dryg emot folk utan att få skit för det?

Har ni något bra skämt som ni vill dela med er av?

Nu ska jag äta lite frukost så kanske huvudvärken försvinner  

see ya guys      

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards