Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

I fredags... och i lördags.. och lite från idag

Av Sara Pedersen - 27 maj 2012 16:03

Det måste ha varit en av de mest underbara fredagar någonsin tror jag faktiskt, först vade jag sovmorgon me jag åkte ju till skolan ändå för att vi skulle sätta ihop powerpointpresentationen. Den äär klar och den är lång, nu återstår bara uppsatsen   

På kören den dagen övade vi avslutningslåtarna och jag måste verkligen lära mig texten på Take om me. Det blir inte så bra om man ska sjunga duett och man inte kan sin del. Ska faktiskt bli kul att få sjunga så för jag har inte stått på scenen på aslänge känner jag.

Lunchen minns jag inte vad det var men då var det väl inget märkvärdigt ( nästa vecka är det god mat hela veckan ) på gehörs och musikläran fick vi göra prov.. eller rättare sagt ett diktat. Det var ett rytmdiktat och jag tror faktiskt att jag satte det, sen höll vi på med B-tonarter.. och det har jag lite svårt med måste jag erkänna, det är lätare med tonarter med korsförtecken   

På idrotten skulle vi spela fotboll.... i nästan 40 graders värme i solen... och jag kunde inte använda skor för jag har skavsår så det blev barfota för mig.. och det brände som in i helvete under fötterna!!! seriöst, jag skojar inte!! att gå på gräset på vasaliden var smärtsamt! mina fötter var alldeles röda efter lektionen... så ni kan ju tänka er att badet efter lektionen var jääääättteskönt   Jag, Sandra, Lisa, William och Elias stack och badade efter lektionen och det var sjukt kul.

Vi simmade, hoppade från hopptornet och avslutade med över en timmes solning. sen när jag och sandra gick hem till mig gick jag barfota för att jag inte kunde ha skor på mig. För er som inte vet det går jag väldigt mycket barfota, särkilt på sommrarna.

Vi grillade senare på kvällen.

Det var nästan olidligt varmt i fredags ( till och med för mig som älskar värme ) så kvällen spenderades med att dricka mycket vätska och äta glass, vi var även tvungna att ta in en fläckt på rummet för det skulle inte gå att somna annars...

Igår sov vi till elva och hade bara lite över en timme på oss att göra oss klara och äta innan vi skulle vara tvungna att åka till repet för konserten. Så det var bara att gå upp, fixa sig och äta.

Frukosten blev då ett hamburgerbröd med smällt ost och kaffe med pucko   

sen åkte vi iväg... repade i en och en halv timme, bytte om och hade sen konsert. och det gick faktiskt väldigt bra trots att vi var så få ( 14 av 30 ) sen efteråt så åkte jag vara hem och var i princip ute resten av dagen. Jag skulle börja på uppsatsen men internetet fungerade inte så det gick ju inte.. så jag var ute och njöt, det var precis lagomt varm och äppelträdet har slagit ut så hela gården luktar av äppelblomm, jag väntar bata på att syrénbuskarna ska blomma också, de har inte blommat helt än utan de har bara börjat.

Lite bilder från igår.


   


Vi har nog aldrig haft så mycket blommor på äppelträdet någonsin.

Och här är bilder på mig när jag var lite uttråkad och lekte lite med kameran.


   


Och just nu sitter jag ute med datorn på altanen och skriver mao-upsatsen, känns som om det aldrig tar slut. Får nog sitta hela kvällen eftersom att den ska in imorgon...

Det är ju Mors dag idag men mamma har inte fått sin present än, Jag och min bror hade tänkt att vi skulle köpa blommor occh baka en kladdkaka till kvällen. Men när jag komner imorse så hade mamma redan fått blommor... så vi får hålla oss till kladdkakan   

Har även varit en snabbit till mormor och då fick jag gå och köpa glass till morfar och mig så det slutade med att jag låg på en dyna och åt glass på gräsmattan. hade jag haft andra kläder hade jag lagt mig direkt på gräset men undvek hellre gräsfläckar på den vita klänningen som jag har på mig idag.

Nu ska jag återgå till uppsaten   

See ya later guys   


 
 
Ingen bild

Anonym ;)

28 maj 2012 17:52

Snygging! ;)

Sara Pedersen

29 maj 2012 14:57

Öhh.. Tack =) I guess^^

 
Ingen bild

C.W.

29 maj 2012 17:53

Håller med föregående talare. ;-)

Sara Pedersen

31 maj 2012 17:39

=D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards