Alla inlägg under juni 2012

Av Sara Pedersen - 27 juni 2012 18:53

NU HAR TELEFONEN KOMMIT!!!!

Glad chey   

Nu ska jag bara få tag på allas nummer igen....

Av Sara Pedersen - 27 juni 2012 12:22

ALLTSÅ VAD FAAAAAANN!!!!!!

Nu vill jag gråta lite   

Seriöst, hur kan de göra såhär, efter hur mycket vi slitit och efter allt jobb vi lagt ner och så gör de såhär?! utan minsta förvarning!

De krossar ungdomars drömmar och kreativitet. Jag  vet att vi skulle nå upp till en särskilt gräns men kunde de inte ha tummat lite på den siffran... vi var ju så nära...   

Och nu kommer kanske några av de bästa lärarna vi har försvinna... och mycket kommer säkert att dras in... Vad ska vi göra nu då?   alltså... nä, jag blir bara så ledsen...

R.I.P Estet......


 

Av Sara Pedersen - 27 juni 2012 10:37

Hej på er, har varit uppe en stund nu, vaknade mentalt vid 9 med kroppen ville inte röra på sig fören kvart i tio och har alldeles nyss ätit frukort. Är fortfarande sjukt sugen på pizza men det hade vi inte hemma så det blev en macka med hallonsylt istället   det borde ni prova om ni inte gjort det, det är väldigt gott   

Jag har en ny låt pågång och jag tror att den kan bli riktigt bra, satt och fick ut början på en ny text igår som jag faktiskt är nöjd med, så jag tror att den kommer bli riktigt bra. Känner att det börjar bli lättare att skriva egna låtar och det känns så sjukt bra   

Usch, jag hade en monstermygga på mitt rum igår när jag skulle sova   den var enorm! och det där surret... det är tillräckligt för att göra en männniska galen.. så det slutade med att jag somnade med hörlurar medans jag lyssnade på mp3:an och vaknade någon timme senare och var tvungen att ta bort dem för att det gjorde ont att sova med dem. Men att jag lyckade somna med dem över huvudtaget är ju ganska duktigt   den myggan är död nu..

Nu ska jag ta det lugnt ett tag, ska inte passa Kailey fören vid tre, men jag måste stanna uppe med henne ett bra tag sen ikväll för de kommer inte och hämtar henne fören efter midnatt någon gång.


Och by the way, jag är nu uppe i 99 kommentarer på bloggen, vem kommer lämna kommentar nr 100?    



Av Sara Pedersen - 26 juni 2012 23:18

Ååhhh, är så sjukt sugen på pizza så jag vet inte vad.. har velat haft pizza i två dagar nu och det är jättekonstigt för jag brukar inte äta så mycket pizza   

Men jag är rätt ensidig när jag äter det, är inte duktig att variera mig där.

När jag är ute och äter så äter jag alltid kebabpizza   och nu har jag varit så sugen på kebabpizza så det är inte sant.. men åh seriöst, tänk att få äta en kebabpizza med varma skivor med tomater, få den lilla skarpa smaken av löken som blandas med kebaben och den där såsen man får till.. mums.. usch nu blir jag extremt sugen på det igen..

någon som vill sticka och käka pizza någon dag?   

Men en sak jag inte tål med pizzor och det är den där salamin på pizza.. så vidrigt   

vilken är eran favoritpizza?

    

Men även om jag älskar kebabpizza så finns det inget som klår hemgjord pizza, då kan man trixa med hur många kombinationer som helst men när jag äter ute så är det kebabpizza all the way   

åhhhh... pizza.....

Av Sara Pedersen - 26 juni 2012 18:00

helluuu   

Är på väldigt bra humör just nu. sitter och sjunger på lite olika låtar och planerar resten av veckan.

Ska vara hundvakt imorgon och från torsdag till lördag sover jag hos söta Sandra. Vad som händer i helgen vet jag inte, alla sticker ju till P&L nu så det finns ju nästan inte en själ att få tag på.

Nu är golvet färdiglagt. Det är grått och väldigt halkigt om man går med raggsockor.

Saga var med idag när min farbror var med och hjälpte till med golvet. Så vi fick umgås lite också, och vi såg även lite simpsons och åt mat och godis.

Och när vi skulle ner och fixa mat så ramlade jag i trappan, missade sista steget och hamnade på rumpan.. men jag är ju som sagt lite klumpig   

Nu ska vi se på filmen Messengers.


Av Sara Pedersen - 26 juni 2012 12:10

Nu är jag inne på första dagen som telefonlös, men det kommer nog att bli bra, I will survive   

Jag har ju gått utan telefon förut när den andra var borta och sen några veckor efter, och så var jag ju utan telefon de första 13 åren av mitt liv    

Men om den skickas idag så får jag den tidigast imorgon och senast fredag   ser fram emot det för jag tror att det kommer att bli jättebra.

Fast jag har inte gjort mig av med den gamla är, trots att den är helt obrukbar. Den bara ligger på nattduksbordet och är död.. jag vill kanske inte slänga bort den riktigt än, jag har ju ändå haft den  två år, vi har varit med om en del    blir ju nästan lite sentimental här    fast nä, men jag vill inte slänga bort den än.

Är lite hungrig känner jag men vet inte om jag ska vänta med någon timme till att äta, jag måste försöka få en rutin.. Jag satt och åt halv elva igår kväll och då blev det lite problem med att sova.. så vi får se, men jag är ganska hungrig just nu.

Och jag åt inte bra igår heller, fick i mig kanske tre tuggor frukost för jag tappade helt matlusten och det bara växte i munnen och jag kände ju att om jag skulle äta mer skulle jag spy efteråt.. sen blev jag så hungrig när vi var i avesta så att jag nästan blev rädd. Efter att ha hjälpt till i hallen med färg och sådant så hade jag ju redan huvudvärk för att färgen som vi hade till taket luktade så extremt starkt sen när vi gick i affär efter affär efter affär så blev huvudvärken värre, fick ont i magen och blev alldeles anurrig    så när vi var på willis så gick jag och letade efter någon färdig macka.. och det fanns inga...

Vilken mataffär har inte färdiga mackor?!?!?!

så det slutade med att vi fck köpa bröd och en tub mjukost och så fick jag sitta och äta i bilen påvägen hem. Den metoden hade jag inte kört på flera år, men det är en bra metod om man är ute och blir hungrig.

Nä, nu räcker det med bloggande för tillfället.

see ya guys   

Av Sara Pedersen - 25 juni 2012 20:12

Då var en ny telefon beställd och jag är 4000 spänn fattigare   Varför ska det vara så dyrt med telefoner för? 

Min telefon gick ju plötsligt inte att ladda imorse, det började redan igår kväll faktiskt, jag pluggade i sladden och efter ett tag så der jag att lampan lyser men att den inte laddade, jag kopplade ur och i sladden igen och den laddade. Tänkte inte mer på det. Sen imorse innan jag hoppade in i duschen så drog jag ur telefonen, sen när jag duschat, ätit frukost och kollade telefonen så var halva batteriet borta. Jaha, tänkte jag  men vi laddar den då.. trodde jag. Det gick inte att få in ström i telefonen!! först trodde jag att det bara var själva sladden som gått sönder men när vi åkte ut till avesta för att fixa det så fick vi det värsta bekräftat: Telefonen går inte att ladda    jaha, då var det bara att sätta sig vid datorn och kolla efter en ny då, men det är mycket som gick förlorat med den gamla telefonen..

Så nu är jag några bilder, mycket musik, typ 60 telefonnummer, en massa anteckningar, smskonversationer, 4000 kr och en massa nnat fattigare. Det sved kan jag ju säga    

Jag blir ju tvungen att betala den själv och när det ändå är mina pengar så tänkte jag att jag skulle kosta på mig en bra telefon, eller jag hoppas att den är bra i allafall annars var det en dåligt köp    Men jag är ändå utan telefon tills senast fredag... fy fan.. nu dör jag lite.. att vara så bortkopplad ifrån alla känns inte bra..

Ucsh, insåg precis hur teknikberoende jag är.. men ändå, att inne kunna få tag på folk och att de inte kan få tag på mig.. och särskilt den här veckan då jag skulle planera saker och ringa runt lite ( jag har ju inte precis memorerat några nummer )

Ska ju vara hundvakt på onsdag och så skulle jag sova hos Sandra någon eller några nätter den här veckan.. och nu kan jag inte få tag på henne..

Känns som sagt inte kul att inte vara kontaktbar för tillfället.. it kind of sucks..


Iallafall, kommer snart att bli ägare till en Samsung Galaxy s2 ( nej, inte en 3a )

Någon som har haft en sådan förut? för de verkar i allafall bra   


 


Och när man väl får telefonen senare i veckan och efter att man emot alla odds lärt sig den, antar att jag kommer att vara ganska lost när jag bara haft Sony Ericsson hittills, då kommer det västa med ¨Ny telefon proceduren¨..... Man måste ta allas nummer igen... yay, ser ju veeerkligen fram emot det..   


  

Av Sara Pedersen - 25 juni 2012 18:16

Jaha.. antar att min telefon inte tyckte om att jag skrev fula saker om den igår.... sitter nu och kollar efter en ny.. är telefonlös i några dagar framöver   yay...

När jag skrev att jag inte trodde att telefonen skulle sluta fungera, trodde jag inte att den skulle det dagen efter...   

 

Så om ni vill mig något... ja, jag vet inte hur ni ska göra då..   

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards