Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

Ny telefon beställd

Av Sara Pedersen - 25 juni 2012 20:12

Då var en ny telefon beställd och jag är 4000 spänn fattigare   Varför ska det vara så dyrt med telefoner för? 

Min telefon gick ju plötsligt inte att ladda imorse, det började redan igår kväll faktiskt, jag pluggade i sladden och efter ett tag så der jag att lampan lyser men att den inte laddade, jag kopplade ur och i sladden igen och den laddade. Tänkte inte mer på det. Sen imorse innan jag hoppade in i duschen så drog jag ur telefonen, sen när jag duschat, ätit frukost och kollade telefonen så var halva batteriet borta. Jaha, tänkte jag  men vi laddar den då.. trodde jag. Det gick inte att få in ström i telefonen!! först trodde jag att det bara var själva sladden som gått sönder men när vi åkte ut till avesta för att fixa det så fick vi det värsta bekräftat: Telefonen går inte att ladda    jaha, då var det bara att sätta sig vid datorn och kolla efter en ny då, men det är mycket som gick förlorat med den gamla telefonen..

Så nu är jag några bilder, mycket musik, typ 60 telefonnummer, en massa anteckningar, smskonversationer, 4000 kr och en massa nnat fattigare. Det sved kan jag ju säga    

Jag blir ju tvungen att betala den själv och när det ändå är mina pengar så tänkte jag att jag skulle kosta på mig en bra telefon, eller jag hoppas att den är bra i allafall annars var det en dåligt köp    Men jag är ändå utan telefon tills senast fredag... fy fan.. nu dör jag lite.. att vara så bortkopplad ifrån alla känns inte bra..

Ucsh, insåg precis hur teknikberoende jag är.. men ändå, att inne kunna få tag på folk och att de inte kan få tag på mig.. och särskilt den här veckan då jag skulle planera saker och ringa runt lite ( jag har ju inte precis memorerat några nummer )

Ska ju vara hundvakt på onsdag och så skulle jag sova hos Sandra någon eller några nätter den här veckan.. och nu kan jag inte få tag på henne..

Känns som sagt inte kul att inte vara kontaktbar för tillfället.. it kind of sucks..


Iallafall, kommer snart att bli ägare till en Samsung Galaxy s2 ( nej, inte en 3a )

Någon som har haft en sådan förut? för de verkar i allafall bra   


 


Och när man väl får telefonen senare i veckan och efter att man emot alla odds lärt sig den, antar att jag kommer att vara ganska lost när jag bara haft Sony Ericsson hittills, då kommer det västa med ¨Ny telefon proceduren¨..... Man måste ta allas nummer igen... yay, ser ju veeerkligen fram emot det..   


  

 
 
vikizzen:)

vikizzen:)

25 juni 2012 22:09

Heey! [[jätte fin blogg]] stackars dig att din mobil gick sönder! Men är ju sånt som händer här i livet :S ,Men den telefonen du ska köpa dom är jätte bra! Min syrra har en sån och de sägs att dom ska vara bra! Varför köper alla "iphone"? När de finns bättre mobiler?...?.Följ gärna min blogg så följer jag din :=) Ha de bra kram victoria(med glatt humör)<3<3<3<3

http://www.mylifeliveveryhappy.devote.se

Sara Pedersen

26 juni 2012 00:28

Jag har hört att de ska vara bra så man får väl prova, eller hur =)jag ville inte ha en iphone och var så less på sony ericsson så nu provar man något nytt =)
Tack desamma =) älskar din header. haha, count me in ;)

 
Ingen bild

Elin J

25 juni 2012 23:29

Jag har å den är jätte bra :D

Sara Pedersen

26 juni 2012 00:23

Vad bra =)då får jag ingen skräptelefon den här gången =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards