Alla inlägg under juni 2012

Av Sara Pedersen - 24 juni 2012 13:04

En sak som gör mig riktigt förbannad är det lilla, lilla, lilla fenomenet som kallas; SKÖNHETSTÄVLINGAR FÖR BARN!! seriöst, det är ju bara sååå fel, låt barnen få vara barn!!!

Såg faktiskt en bit av en skönhetstävling för barn för två dagar sen och jag blev så arg att jag visste inte vad jag skulle göra. Barnen var ju för fan bara 6 år gamla! och de var sminkade men jätestort hår och hade klänningar med inlägg för att det skulle bli en illusion att de hade bröst och rumpa för att de skulle se mer kvinnliga ut.

De är ju bara barn! de ska inte ha smink och fixat hår! 6åringar ska ju leka i vattenpölar och bli nergeggade med lera! 

Varför göra så mot barn?

De ska inte ens veta vad smink är i den åldern och de ska definitivt inte stylas som dockor. Jag har sett baddräktstävlingar då barn deltar och varför utsätta sina barn för det här!

Och vad gör det med barnen? Föräldrar som anmäler sina barn till det här lär dem att du alltid ska se bra ut och att du klarar dig om du har det rätta utseendet. Ni gör barnen till vidriga divor!   

Och så hör man hur de försvarar sig: Jag vill bara det bästa för mitt barn, att hon ska få en chans till det jag aldrig fick.

Man hör redan där, Föräldrarna lever genom sina barn ju!! och var har barnen att säga till om? inget barn vil ju såra sina föräldrar.

Sluta utsätta barnen för det här, låt de vara ute och smutsa ner sig, när de är så små ska de inte tävla i vem som är vackrast!

Usch, jag blir så otroligt förbannad över det här...   

De ser ut som dockor och jag blir så ledsen över att barnen genomgår det här.

Vissa opererar till och med sina barn för att de ska vinna skönhetstävlingarna. Jag läste en artikel då en mamma hade använt botox på sin 8åriga dotter för att hon skulle vinna och jag blev rent ut sagt illamående. Hur fan kan man göra så?!   

Och hur mår barnen efter det här, speciellt de som inte vann tävlingen, de blir ju jätteledsna för att de ytdligen inte är söta nog för att vinna och hur kommer det att påverka dem under deras uppväxt om de har det i bakhuvudet att de inte är fina nog

Ni måste ju hålla med mig om att det här är fel att utsätta sina barn för det här. Det är ju inte rätt någonstans... Seriöst, det här är ju vidrigt..

Kan inte barn få vara barn längre? ska de verkligen få utsättar för det här?   

Vad tycker ni om det här?   

Av Sara Pedersen - 24 juni 2012 11:11

Ja, jag tror att min telefon håller på att ge upp nu.. har haft den i strax över två år och nu sjunger den nog på sista versen   ingenting fungerar i princip längre, går jag ut på fb så laggar hela telefonen sönder och den här rutan ( som kommer upp hela tiden nu ) som det står ¨tyvärr, processen ***** svarar inte, försök igen senare¨ samma sak händer om jag ska ta kort....

Går jag ut på nätet och sen går tillbaka till startskärmen så hittar inte telofonen några appar över huvudtaget så den måste söka efter dem varenda gång och då blir telefonen i princip en grönsak för man kan inte göra någonting, inte ta kort, inte kolla mailen,inte lyssna på musik, inte chatta, skicka sms eller ringa... inte roligt alls.

Och om man ändå håller på och radar upp problem.. jag kan inte gå in på telefonens galleri och kolla bilder eftersom att den klarar inte av att läsa in bilderna så då startar telefonen om.... 

Nä usch, jävla skräptelefon... så det förvånar mig inte om jag vaknar en morgon och den helt enkelt inte går att använda över huvud taget..   

fast jag är samtidigt lite förvånad att den hållit hittills för min telefon har aldrig varit bra. Den telefonen som jag hade innan den här ( och som jag verkligen älskade ) gick sönder om man säger så..  jag var ute och cyklade och den ramlade ur fickan, ungefär en och en halv vecka senare upphittades telefonen efter att vi spärrat simkortet och själva telefonen så att det inte skulle gå att starta den och den var ju inte precis hel om man säger så.

Minnes och Sim-kortet var stulet, det var jättestora repor över hela skärmen knapparna och kanterna var nedslipade ( de hade alltså dragit telefonen mot assfalten!!! ) så det var ju ingen idé att använda den. Gick utan telefon i någon månad innan vi köpte en ny, för vi kunde inte köpa en ny likadan för att det var en utgående modell så det fanns inga fler ( jag hade köpt min ny, fem månader tidigare så då köpte vi Sony Ericssons Xperia X10 mini.... och som alla vet så är det en skit-telefon och grejen var ju att jag hade en av de absolut första som kom ut och hur många fel var det inte med den?!

Bt fungerade inte och du kunde inte skicka eller ta emot låtar över huvudtaget.. så när telefonen åkte in på reparation så uppdaterade de telefonen och tog bort de där fabriksfelen och sa att det berodde på att det var en av de första modellerna och att det var ett tillverkningsfel.. men det var inte därför den var inne på reparation, utan min var inne för att det tydligen kommit in fukt i telefonen vilket gjort att batteriet svällt upp så en dag ploppade skalet av för att telefonen var uppsvälld vilket gjorde att hela telefonen glappade och den gick inte att ladda.... De i affärerna blev chockade när de såg min telefon för att tydligen är oddsen för att det ska hända så otroligt låga att det i princip ALDRIG inträffar.. hehe.. lucky me..

Nu är det väl ingen idé att skicka in den på reparation.. plus att garantin gick ut för länge sedan..

Behöver jag en ny telefon kanske? någon som har några tips?


 

Ja, jag rekommenderar INTE denna telefon!!! Plus en sak till som inte är rolig med den här telefonen; Det går inte att göra egna spellistor   

Och den här har jag haft i två år... skräptelefon, jag behöver en ny...


Av Sara Pedersen - 23 juni 2012 20:06

Har inte gjort mycket idag om man säger så, sov länge eftersom jag var uppe länge igår, eller länge och länge, gick och lade mig strax efter ett tror jag men lyckades inte somna fören emot tre tror jag..

Idag har jag varit hos mormor hela dagen, vi skulle dit vid två för att äta lunch sen blev vi kvar där och fikade och spelade kort. Vi spelade shanghai och jag förlorade stooort    då ska man ju ha så lite poäng som möjligt.. jag fick 730 poäng    jaja, om man ska förlora så ska man förlora stort, eller hur?   

Usch, jag saknar mina kompisar... jag är så less på att vara hemma, vill ut ju och hitta på något   nu är jag så sjukt uttråkad att jag verkligen börjar bli lite deprimerad tror jag för så fort som jag kommer hem och är ensam och inte har kontakt med någon och inte har något att göra får jag jag lite ångest och blir väldigt deppig...  INTE KUL!!! Har så fruktansvärt tråkigt.. RÄDDA MIG IFRÅN DENNA TRISTESS!!!   

Av Sara Pedersen - 22 juni 2012 22:04

Alltså, varför spelas inte de här på radion?

Byt ut Moves like Jagger ( som man för övrigt bara vill kräkas på ) och Part of me ( som helt enkelt inte är bra ) till de här. De är sååå mycket bättre. 

Maroon 5´s låt One More Night är lite annorlunda mot deras andra låtar ( vilket uppskattas ) och Katy Perrys låt Wide Awake måste ha en av de bästa videor jag någonsin sett   

När ni lyssnar på de här låtarna, se till att ha bra högtalare, de blir 100 gånger bättre då för då kommer basen fram bra   




Lite ny musik till midsommarnatten, annars sitter jag och lyssnar på mycket Martin Stenmarck, Patrik Isaksson och lite Kent såklart under denna midsommarkväll  

Bara slappamusik med andra ord   

Enjoy the music.

Stay tuned    

Av Sara Pedersen - 22 juni 2012 18:37

Glad midsommar på er    Ta det lungt med drickandet ikväll bara, kom ihåg att det är en dag imorgon också och det är en mycket trevligare dag om ni inte ligger däckade med bakfylla   

Ska strax gå tillbaka till de andra, tänkte bara önska er en trevlig kväll och slänga in några bilder på hur jag ser ut ikväll men ni får överleva att jag är osminkad   jag tänker gå osminkad så mycket som möjligt i sommar.


           

Försöker att ta det lite lungt just nu, har ätit ganska mycket då mormor, morfar, söta Elisabeth och parveln Zorro varit här på midsommarlunch, och oj, så mätt man blev, tänkte väl inte på att det blev efterrätt också så när kakan, jordgubbarna och grädden kom fram..

jaja, det var gott då i allafall men jag är ju som jag är och kan i princip inte äta med måtta så nu har jag ont i magen igen och mår lite illa efter all grädde men det var lugnt värt det   

Lite senare ikväll så ska vi grilla, fast det blir inte sent eftersom att pappa har förmiddagsskift och ska upp så fuckat jävla tidigt... jag kommer att må så dåligt den här midsommaren så det är inte sant, och jag kommer att vara helt nykter   kommer bli så dålig av all mat att jag inte kommer kunna sova...

De har nyss tänt grillen, jag känner lukten av tändvätskan ända upp till mitt rum och magen låter inte roligt...

Hoppas som sagt att ni får det jättetrevligt ikväll med vad ni nu än hittar på.

Puss på er alla, och ni som håller i drickat, skål   och kom ihåg, det är en dag imorgon också     

Hmm, undrar varför de spelar så mycket Gyllene Tider och Bryan Adams på radion idag? Äsch, spela roll, man kan texten till låtarna och man blir glad av den musiken   

See ya guys   

Av Sara Pedersen - 22 juni 2012 12:01

Jag har fått en hater, det ni, konstigt nog är jag bara road över det    Tycker faktiskt att det är roligt att läsa för jag vet inte om jag ska ta illa upp eller om jag ska brista ut i skratt eftersom att det är så sorgligt. De som komenterar elakt och skickar saker som är menat att förolämpa måste antingen ha så lågt självfötroende att de mår bättre av att skicka det till personer de inte känner ELLER så är de så uppblåsta att de tror att de är sååå mycket bättre än alla andra. nä, det är bara sorgligt och väldigt humoristiskt   

Haters gonna hate, eller hur? men då säger jag; Keep on hating, 'cause you only make me look better   

Nu hade jag tänkt sticka och göra en midsommarkrans. Detär i princip bara det som jag fortfarande håller på på midsommaren, vanligtvis brukar vi vara nere vi kusten vid midsommar men mamma och pappa har inte fått semester än så det blir senare i år   

See ya later guys    

Av Sara Pedersen - 21 juni 2012 18:10

Ja, nu ska vi ta tag i det här och min första fråga är egentligen, vad har vissa emot rödhåriga? vad har vi gjort för att ni ska ha något emot oss förutom att födas med lite färg i håret?

Jag läste en ¨tråd¨ på flashback där de diskuterade rödhåriga och jag blev rent utsagt chockad och lite ledsen över vad folk skrev   och jag tror inte att folk förstår hur mycket ord kan såra.

Jag vet att alla inte menar det jag säger och att det är samma fördommar som vissa har för blondiner. Just att dömma någon efter utseende och utgå ifrån att person ska vara på ett visst sett utan att bry sig om hur den människan är som person.

som t.ex Ah, men hon är blond så hon är ju inte så smart. 

Man säger att rödhåriga ska vara mer spontana av sig, väldigt glada och tydligen bra i sängen... vet dock inte om det stämmer men man kan ju hoppas   

Men att läsa vad folk skriver om att de aldrig skulle kunna vara med en tjej eller kille som är rödhåriga för att de anser att det mest osexiga och fulaste som finns är rödhåriga.. att om man är rödhårig så kan man lika gärne ge upp eftersom att ingen någonsin kommer att älska en för att man inte kan se bra ut om man är rödhårig.

Uttrycket som sprids allt starkare ¨Gingers have no soul¨ har sårat väldigt många. Jag struntar fullständigt i gingerskämt eftersom att jag själv brukar dra sådana. Och då driver jag ju i princip med mig själv men om man inte kan bjuda på sig själv så tycker jag att det blir väldigt tråkigt.

Jag har fått mycket skit för min hårfärg under min skolgång men nu tycker jag bara att de var patetiska som var tvungen att tracka någon för något man inte rår för.

Jag är stolt över min hårfärg och tänker inte ändra på dem men när jag var yngre hatade jag mitt hår och ville färga det brunt men jag avråddes och det är jag sjukt glad för idag.

Jag har aldrig haft bra självförtroende och har precis nyligen börjat bli mer självsäker och börjat tycka att jag själv ser bra ut. Och jag vet hur det är att inte känna sig nöjd med sig själv. Att känna att man inte duger för att man inte ser ¨rätt¨ut. Jag har aldrig gjort mycket ljud av mig för att jag inte vill hamna på kant med någon men det har jag också börjat strunta i nu, jag säger vad jag tycker och struntar i om folk tycker att jag är konstig för det. Om någon har problem med mig så är det ju deras problem och inte mitt, eller hur?

Att döma någon efter hårfärg ÄR diskriminering. Att säga att alla blondiner är korkade och att rödhåriga inte har någon själ är samma sak som att dömma människor efter hudfärg och eventuell bakgrund, det här ju ingenting med personen att göra.

Och en annan sak som jag tänkt på.

Varför retar folk människor med naturligt rötthår när de sedan färgar håret rött? blir inte det liiite fel att ändra sitt eget utseende om man retat andra för att de är rödhåriga?

Äh, kort och gott, barn är elaka.

Som sagt, jag är rödhårig, och är stolt över det   

Och förresten. Om nu alla rödhåriga ska vara vidriga, själlösa monster, vad är då jag?


       


Men ni som hatar rödhåriga får snart som ni vill, för endast 2% av jordens befolkning är naturligt rödhåriga.

Och hur många bor den på planeten? 7 miljarder? två procent av sju miljarder... allstå 140 000 000 personer mer eller mindre..

I allafall, en studie visar att att rödhåriga kommer att vara utdöda om ca 100 år. Så ni kommer att få som ni vill. Kan ni inte bara låta de rödhåriga vara ifred tills dess   

Själv tycker jag att rött hår är fint, jag förstår verkligen inte varför folk håller på som de gör..

Låt rödhåriga vara ifred, vi är precis som alla andra som försöker leva våra liv, kan vi inte bara få göra det utan att ha det jobbigt för våran hårfärg?

Lär er att uppskatta den istället och sluta skrika glåpord, sluta knuffas i korridorerna och säga att man är ful för att man är rödhårig.. sluta trakasera helt enkelt.

Det finns många som väntar barn som säger att det spelar ingen roll hur det kommer se ut sålänge det inte blir ett rödhårigt barn... Men om ni får det då? skulle ni älska det barnet mindre?

Det är inget fel med rött hår, det är något av det finaste som finns ju och att man ska få skit för det ät inte schyst..

Jag vill ju själv ha barn någon dag. Jag vill bilda familj i framtiden med någon som jag älskar och som älskar mig och jag vill inte behöva hindras av tanken att barnen kanske får rött hår. Visst skulle jag vara orolig att de också skulle få det jobbigt i skolan men ja skulle aldrig älska det barnet mindre. Jag skulle uppmuntra det barnet att vara stolt över sitt hår   

Så jag säger till er alla som någonsin trackat någon för deras hårfärg, sluta vara elaka och till er som är rödhåriga, Var stolta över eran hårfärg för det är något av det finaste och mest personliga ni har   

Av Sara Pedersen - 21 juni 2012 16:53

Ja, det har som sagt varit fullt upp med att måla idag också. Och tro det eller ej så är jag mycket mer nerfläckad idag än igår   

Men nu är målningen i princip klar... trodde vi, för nu ska vi tydligen måla taket också, Det tar aldrig slut!   var så lättad när vi trodde att vi var klara så vi plockade undan färgen, rullade undan plasten, skrubbade bort eventuell färg som kommit på golvet, tvättade penslar etc och så satte vi oss ute och åt lunch, det var över 40 grader i solen. Vi funderade på om vi skulle åka och bada men både jag  och tobbe var lite småtrötta efter maten, sen kom pappa hem och konstaterde att vi måste måla taket också eftersom att väggarna nu är mycket ljusare än taket... så nu blir det bara att skaffa mer färg och planera in lite målning i helgen.

Herregud snart måste jag ju ha färg över hela kroppen...


Det här är bilder ifrån igår, verkar som om både jag och Tobbe missuppfattade lite, det var väl inte fingerfärg vi skulle måla med?  

    

Här ser ni färgen som jag har kvar på magen sen igår.. och hur mina ben ser ut efter idag men den sista bilden tar nog priset... hur tusan lyckades jag med det här?

 

Hela baksidan av låret var täckt med färg   och jag hade även färg på höften, händerna och på armarna.. plus att jag lyckades doppa ärmen på t-shirten i färgburken   

Ja.. som sagt... när jag målar så slutar det alltid med att det är mer färg på mig än på väggen..   

Nu luktar det målarfärg i hela huset trots att vi har haft korsdrag hela dagen igår och idag men det gör mig inget, jag tycker att det är rätt mysigt med lukten av målarfärg   

fast nu börjar det nästan bli lite för mycket för nu har jag huvudvärk... vet inte om det är på grund av att jag druckit för dåligt idag eller om det är ångorna från färgen   

Imorgon är det Midsommarafton   vi får se om vi kan få lite ledigt ifrån renoveringen då eller om vi  ska börja med att tapetsera eller om vi ska fortsätta måla. 

Jaha, fick precis ett jobb till imorgon, ska tydligen trimma lite på gräsmattan imorgon... yay... myggen kommer bli galna...

Ovido - Quiz & Flashcards