Alla inlägg under juni 2012

Av Sara Pedersen - 5 juni 2012 17:06

Inte jag i allafall...  

Man jaja, det är deras förlust  

Får ta det med en nypa salt, kommer ju att få in pengar i sommar ändå. Sen så blir det shopping i Stockholm efter sommaren        

Av Sara Pedersen - 5 juni 2012 16:03

Innan jag skriver om vad som hänt hittills idag tänkte jag lägga upp dagens spådom som jag fått, tyckte att den var så fin  


Hej Sara!

Ställ dig framför spegeln och se på dig själv med kärlek. Du är verkligen värd att älskas och ditt underbara inre ljus lyser genom dina vackra ögon. Du går en ljus framtid till mötes!

Tyckte att det var väldigt fint  


Iallafall, idag har varit en lugn dag, sov till kvart över åtta. Har egentligen varit ledig idag eftersom att vi inte haft några lektioner men jag skulle till skolan och lämna tillbaka idrottsteoriboken till läraren så när jag väl kom till skolan och lämnade tillbaka den så hade jag inget att göra   Jag, Sandra och Julia satt och pratade efter skolan innan Sandra blev upphämtad, då satte jag och Julia oss vid skåpen och pratade istället innan vi gick på lunch, Vi hade sen bestämt att vi skulle gå och ta en fika för att få slappna av lite och bara umgås.

Då hade det börjat regna igen efter att solen riktigt stekt under morgonen, så vi gick med paraply till konditoriet och fikade  

Både jag och Juia tog en varsin blåbärscupcake och lite kaffe. Jag tog kaffelatte med hasselnötsmak och hon tog chailatte. Jag fick smaka på hennes och jag måste säga att den var riktigt god, blir kanske en sådan vid nästa fika  

Sen blev det att gå hem och jag inser att jag måste ha magrat om benen eftersom att mina byxor helt plötsligt sitter riktigt illa om benen...

Kommer hem och blir satt i arbete. Fick bära lite grejer från baksidan till framsidan som t.ex trasiga blomkrukor, parasoll som gått sönder, trasiga hinkar, träplänkor och liknande. Vi ska ta en runda till tippen på torsdag eftersom att vi inte kan göra det imorgon för då är det stängt.

När jag höll på att rota så hittade jag ett par sjukt snygga arbetsbyxor, De är nu mina nya arbetsbyxor   de är militargröna, väldigt säckiga i benen och har vita färgfläckar ( fiiiint ) så de kommer jag att använda hädan efter då jag ska utföra lite arbete utomhus eller annat då jag inte vill utsätta mina andra kläderplagg för risk.

Och när det ändå kommer till arbetskläder och färgfläckar så kan ju jag berätta en lite knäpp grej om mig... Men iallafall; Jag tycker att killlar i arbetsbyxor med färgfläckar är jättesexigt  

Ja såhär Ser byxorna ut  




Ja, som ni ser är de lite stora om benen men de satt bra i midjan   tycker faktiskt att de är väldigt snygga  

Håller just nu på och slötittar på Scrubs och använder mig av uttrycket och processen ¨Kill Your Darlings¨  då jag arbetar vidare på den nya låten som jag påbörjade igår. Nytt material tillkommer och gammalt material skrotas. vi får de hur det slutar.

Det var allt för tillfället  

Stay tuned               

Av Sara Pedersen - 5 juni 2012 15:25

Nä, jag vet att jag inte bloggade igår men jag sov större delen av eftermidagen igår   

Gjorde inte så mycket under dagen heller.

Fick mest reda på betygen. Jag får ett D i spanska, E i matten och B i engelska   

Spanskan är jag nöjd med eftersom att jag inte alls har ansträngt mig med, har prioriterat andra kurser framför spanskan men sålänge som jag blev godkänd så är jag glad för då kan jag läsa en till kurs nästa år och då kommer vi att åka till Barcelona   

Och att jag får E i matten känns så sjukt bra!!!! Jag var helt övertygad om att jag skulle bli underkänd eftersom att nationellaproven rent ut sagt gick åt helvete då jag räknade fel på uppgiften som en hel del utgick ifrån.... Så jag är extremt lättad.

Blev även väldigt glad över engelskan men jag hade förväntat mig ett högt betyg eftersom jag faktiskt är duktig på engelska, iallafall när det gäller att prata för jag gör lite stavfel.

På musiken så fick vi redovisa våra musikprojekt och så fick vi fika av våran musiklärare   Det var väldigt snällt, så vi fick glass och kladdkaka.




Så det där blev min frukost... that was a really terrible idea...  Jag blev så otroligt illamående efter det så jag knappt kunde få i mig något överhuvudtaget till lunch... Jag menar allvar.. Bara tänk er den mista potatisen som som går att koka, jag åt halva den, kanske fem tuggor av köttfärsbiffen, tre guskskivor och en halv hårdmacka... Var inte alls sugen på mat  

Sen satt vi bara på matten och pratade med matteläraren innan vi skulle gå till historian och lyssna på redovisningar... trodde vi ja men det vile inte skolans datorer.... teknik är helt enkelt inte roligt..

men ändå, vi bytte sal där det i allafall gick att logga in på en dator så att tre till grupper kunde redovisa. resten ska redovisa på torsdag.

Under den lektionen fick jag lite kaffe, hade varit kaffesugen hela dagen me jag ville ha det till sista lektionen eftersom att den är längst  


 


Det blev mycket fika under den dagen 

Sen när jag kom hem satte jag mig med gitarren och jag tror att jag har en ny låt pågång   kan bli bra tror jag  

Sen resten av kvällen såg jag på Orphan och sov på soffan  

Ja, så jag min dag igår.    



Av Sara Pedersen - 3 juni 2012 12:43

Ska nog inte göra någonting  idag  

Ska bara krypa ner med ungefär 35 filtar, 72 kuddar och inte göra ett dyft. Det tycker jag låter som en bra dagsplanering   

Av Sara Pedersen - 2 juni 2012 21:30

Nu kommer ännu en bjudbild...

Jag säger ju att mitt hår i princip får eget liv när det blivit blött och sen torkar... jag skojar inte... titta bara..


  



Såhär ser jag ut precis nu... Sminket har försvunnit i regnet och mascaran har börjat rinna så jag ser ut som en tvättbjörn.. och  sen har vi håret..

Jag säger ju att det får ett eget liv när det blir blött och jag inte borstar ut det efteråt.. så det är som jag skrev för ett X antal inlägg sen.. när mitt hår blir blött och jag inte borstar det så blir 1/3 korkskruvslockar, 1/3 blir vågigt och 1/3 blir platt..

Och eftersom jag har ganska tjockt hår så blir det ju väldigt stort vid topparna och platt vid huvudet..

Så vad säger ni? vart hamnar jag på skalan för omöjligt hår?    

Av Sara Pedersen - 2 juni 2012 20:57

När jag köpte plektrum idag så fastnade jag verkligen för ett plektrum med en dödskalle som jag tyckte var riktigt tuft. Men eftersom att den låg i en förpackning med fler plektrum var jag ju tvungen att köpa dem med.. fastän jag inte ville ha dem.. äh, det spelar väl egentligen ingen roll, det blev sju plektrum istället för ett men det som jag ville ha ser ut såhär  




Jag fastnade för det faktiskt, hallå, det var ju både en dödskalle, kedjor och eld   

Har även spanat in en bunt med olika samlingar, eller samlingar och samlingar är det inte utan det är att man får mellan 10 och 15 plektrum med olika mönster med ett visst band eller artist.

Har kollat in en samling med motiv av Kurt Cobain, en med kings Of Leon och en med Bon Jovi   Få se om jag kanske kan bli ägare till dem   men kruxet är att jag inte vill ha så många... för så förlorar de sitt värde lite...        

Av Sara Pedersen - 2 juni 2012 19:29

Såhär var min morgon.

Gå upp, hoppa in i en snabbdusch ( en kalldusch till och med för att jag skulle piggna till ) Gick upp till rummet samtidigt som jag skrattade åt skämten som stand up komikerna dragit undrr ett program som jag såg igår natt, kollade telefonen och ser ett sms från Jonte och efte det hade jag ungerär 35 minuter på mig att fixa mig och hinna till bussen för att åka emot avesta för att gå på avestafestivalen  


 

( bilderna som kommer upp idag är inte redigerade så de kan se lite trista ut )


Det var fem grader ute, dt regnade och blåste så det jag hade på mig var mina svarta jeans, en lila långärmad, min skinnjacka, man svarta mössa med skärm ( som jag tycker är fin i allafall ) och mina skor såklart som ni ser på bilden   Var lite enfärgad om man tänker efter men ändå.

Mötte Jonte när jag klev av bussen på stationen och vi gick för att ta ut pengar. Vi behövde ju inte gå så långt då plushuset är strax intill så vi gick dit, jag köpte hårspray ( så nu kan jag fixa håret till avslutningen också   ) och jonte köpte ett paraply för som sagt så regnade det. 

Ingen av oss hade ätit frukost så vi stack och åt pizza.




Vet inte riktigt vad som hände med mitt hår på den bilden..... jag ser för det första blond ut och benan ligger helt fel... men jaja, det blir i princip bara bjudbilder i det här inlägget.. när det regnar ute och när mitt hår blir som det blir i regnet så kan man inte se bra ut på bild  

Men Jonte är lika fin som vanligt   på första bilden tar han en bild på mig och på andra bilden inser han att han doppat kamerasnöret i pizzasåsen   Den bilden är ju obetalbar.

Vad gjorde vi sen... tror att vi gick igenom maknaden en runda innan vi gick in till plushuset igen ( vi spenderade ganska mycket tid där, det var ju varmt inomhus ) och vi gick till apoteket och både jag och Jonte köpte nya kost-tillskott. så nu har jag så att det räcker i hundra dagar till .


Sitter och funderar vad vi gjorde under dagen, vi var ju ute i flera timmar, hur tusan spenderade vi dem?   känner mig lite bortkommen  

Vi träffade på Sandra för vi visste att  hon skulle vara där och vi tänkte aåklart att vi skulle gå och lyssna på henne när hon skulle upträda på eftermiddagen.

Sen åkte vi karusell på nöjesfältet de byggt upp över parkeringarna.



Sen hade vi båda våran första heliumupplevelse och vi lär som någon blandning av smurfar och ekorrar, det var en riktigt rolig upplevelse  




Visst är vi fina?   

Kan ju säga att det var ett riktigt helvete att få hål på ballongen innan vi kunde andas in heliumet. Sjukt roligt var det i allafall.

Sen efter det gick vi och köpte munkar ( ovanligt va?   ) jag ville verkligen prova en munk som jag fått syn på och ni kommer nog förstå varför.




Ja.. min är den blåa  

vi satte oss inne på golvet och fikade innan vi gick till musikaffären och jag köpte plektrum.

Vid det här laget var vi dyngsura och så kalla att det gjorde ont. kläderna var genomvåta och ingen av oss hade varken känsel i fötterna eller fingrarna  

När vi kom till scenen så får vi reda på att de ska flytta framträdandena till kvällen och då är det en halvtimme kvar innan mamma skulle komma och hämta upp oss. Det var snällt i henne för annars hade jag varit tvungen att stanna i avesta till klockan sju med blöta kläder och varit så kall att man nästan frusit ihjäl.

Så vi åkte hem till mig och jonte fick byta kläder och leka med min dator lite. sen blev det lite kaffe och skratt innan vi i princip var tvungen att springa till bussen för att han inte skulle missa den.

och så fick man en kram och sen var det bara att gå hem, som tur så regnade det inte lika mycket här som i avesta.

Sådär, det räcker för nu.

Kommer mer i nästa inlägg    

   


Av Sara Pedersen - 1 juni 2012 14:55

Var på teater idag, och om jag ska vara ärlig så fattade jag inte budskapet men det var i allafall mysigt att titta på   




Förstod som sagt inte vad de ville förmedla men det var ett nummer med en massa olika danser. Inte för att vara elak men jag vet inte om jag tyckte att det var bra eller inte men jag känner att jag inte skulle vilja se den igen   

Sorry.       

Ovido - Quiz & Flashcards