Alla inlägg under juli 2012

Av Sara Pedersen - 30 juli 2012 22:59

Jag har lite planer för bloggen...

Funderade först om jag skulle lägga ner den här och starta en ny blogg på blogg.se, blogkeen eller nattstad men jag skrotade snart de funderingarna. Trivs rätt bra här trots att det är är lite tåkigt hur bloggarna ser ut, visst kan du lägga in en egen header och men inte mycket mer än så. Hade varit roligare om man fått en design man var nöjd med istället för att få välja mellan förvalda mönster och färgnyanser..  

Men jag stannar nog kvar på bloggplatsen iallafall men jag ska se till att få lite gjort på den. Är för det första sjukt less på min design och presentation så den ska jag göra om tror jag. Ska se om någon kanske kan göra en header till mig eller om jag ska göra ett till försök att göra den själv.. men om jag får välja så ber jag hellre någon att göra den åt mig för sist jag provade blev den hemsk rent ut sagt   

Ska även göra ett videoinlägg någon dag.. vet dock inte vad det ska handla om. Om jag ska göra någonting som att spela gitarr och sjunger eller lägga upp benet bakom huvudet, om ni ska få en rundtur på mitt rum, om jag ska filma när jag är ute någonstans eller om jag bara ska sitta rakt upp och ner på sängen och prata? jag vet inte..

Vad tycker ni? vad vill ni se och vad vill ni veta? hjälp mig lite va?

Det är också en grej till varför jag funderat på at stänga ner bloggen. Jag har vanligtvis mellan 100- 200 läsare per dag, någon gång har jag nästan haft 300 men jag får sådan extremt dålig respons.

Det skulle ju inte skada om flera orkade tryck på tangenterna och kommentera    och de som får ca 23 kommentarer per dag och tycker att det är dålig respons hur skulle det vara för dem om de bloggade utan att få någon respons på nästan tre veckor? ( min längsta period utan kommentarer ) de hade nog skällt ut folk för att de inte kommenterar och då hade de fått 75 stycken på ett inlägg och sen tackat alla med oänligt många pussar. Jag vet att jag inte skriver som t.ex Kissie men om nu alla orkar kommemtera hennes blogg så kan ni väl kommentera liiiite här iallafall? usch... det känns inte bra att be om respons.. det känns inte bra alls. Jag tycker nämligen inte om att fjäska och be om saker.

Jag har lite tråkigt, märks det? det är för tidigt för att sova och jag vill inte sova. Alla andra sover men jag är uppe men om jag skulle försöka somna skulle jag säkert somna direkt och sova hela natten.

Av Sara Pedersen - 30 juli 2012 13:24

Jag sa ju att man skulle ta en dag i taget och njuta av varenda en. Det gör jag. Det har varit en helt underbar morgon och sitter nu efter en dusch och äter frukost på altanen. Skulle ta hand om disken men när jag öppnade diskmaskinen så hade den inte tagit tabletten... Så det var bara att ta en ny tablett och köra om disken. Får plocka ur den och kära en ny om sådär en timme och 20 minuter.
Så det blev frukost istället.
Så ni sitter man här med lite småblött hår och äter musly med havregryn och mandlar, cornflakes med äppelbitar, färska jordgubbar och mjölk. Lyxade till det lite med att även gå ut en snabbis på gården och plocka lite hallon. Sjukt underbart att känna gräset under ens bara fötter och sen plocka solvarma hallon till frukost.
Ska även läsa lite i min skräpmatsbok och känna sig lite nyttig medans man lyssnar på radion som spelar i köket.
Ska sen kolla om någon vill hitta på något med mig idag.
Är som sagt en underbar morgon och jag njuter av varenda sekund ^^

Av Sara Pedersen - 30 juli 2012 13:10

Tycker ni om den rubriken? Den tyckte Nico att jag skulle ha till strandinlägget som egentligen skulle upp igår men det får bli nu istället. Fast det blir mest bilder.

Av Sara Pedersen - 29 juli 2012 12:52

Godmorgon.
Eller godmorgon och godmorgon, nu har man ju varit vaken ett tag. Vaknade först kl 6 imorse, då hade jag sovit i tre timmar och var helt klarvaken men vägrade gå upp och sov några timmar till. Mår hur bra som helst och inte ett spår av huvudvärk och det känns väldigt bra. Har nyss ätit frukost och väntar på att Nico ska ringa, förhoppningsvis så kan vi hitta på något idag, bada och sola lite kanske. Känns skönt att solen och värmen tillslut kommit. Känns mindre bra med tanke på att det bara är tre veckor som vi kan njuta av solen...
Jaja. Man får ta en dag i taget och njuta av varenda en.

Av Sara Pedersen - 29 juli 2012 02:50

Har haft det sjukt roligt ikväll. Har träffat nya människor, vänner som man inte träffat sen skolan slutade, byggt upp bättre relationer till de man inte haft så mycket kontakt med tidigare och umgåtts med några som man inte sett på flera år. Har haft så otroligt kul och trots att det spårade ur då och då och det var kaos ett tag. Har dansat, sjungit, skrattat, pratat, kramats... Har helt enkelt haft en awesome kväll.
Vi hoppas på ännu roligare nästa gång.
Plus att jag är sjukt nöjd över hur jag såg ut ikväll. Svart/grå jeansshorts med ett svart bälte, strumpbyxor med zebra/tigerränder, min nya vita magtröja med texten; Living the life rock'n roll, en svart jacka och min svarta bolero + min sminkning. Det första jag tänkte när jag var färdigsminkad var; It's good to be back.
Och det är sant, det var verkligen jag, det är min stil.
Just nu är klockan kvart i tre och nu ligger man hemma i sängen utan kläder istället och enorma myggbett på benen, det gick lätt att få av sig kläderna men jag orkade inte ta på pyjamaströjan så det blir topless inatt.
Såhär såg jag ut ikväll.
This is what you'll get. Nothing more and nothing less.
This is me.

Godnatt

Av Sara Pedersen - 28 juli 2012 13:12

Jag har en fråga till er..

tycker ni att jag ska börja göra videoinlägg?


 

Av Sara Pedersen - 28 juli 2012 12:19

Usch.. jag är trött.. skulle väldigt gärna vilja sova någon timme till.

Sitter nu och slötittar på ett Top Model maraton och gnuggar sömnen ur ögonen.. det är sååå tråkigt. Fast jag blev lite glad när de skickade hem en tjej för att hon var för smal ( ! ) och att de var orolliga var hennes kropp skulle signalera till de yngre tjejerna som förjer programmet. Och det tycker jag var helt rätt. Man ska inte vara modell om man är så smal att man ser sjuklig ut.

Saga ligger och sover på soffan bredvid mig, hon har inte sovit mycket alls inatt.

Åt frukost strax efter tio idag och ni skulle sett min reaktion när mamma ville att jag skulle äta tårta till frukost   usch! Vad vidrigt..

Ska väl snart börja kolla efter lite kläder till feten ikväll och sen ska man väl sminka sig lite, det blir andra gången på hela sommaren som jag sminkar mig. Jag kommer nog inte att känna igen min spegelbild när jag fixat mig. Så det blir kul sen när lovet är över och man kommer att vara sminkad varje dag. Fast jag kommer ju att vara sminkad när vi åker till Estland ( 20 dagar kvar   vilket betyder att skolan börjar och 23 dagar ) Och nu kommer ett riktig kvinnoklyché.. jag vet inte vad jag ska ha på mig när vi åker... jag har hur mycket kläder som helst men vet inte vad jag ska ha på mig   jag har kläder till ikväll och till skolstarten men inte tills vi åker till Estland.. Jag måste verkligen kolla igenom min ( överfulla ) garderob..

Håller på och väntar på att söta Emelie ska höra av sig till mig. Och sen ska Jag hem till Nico. 

Ska försöka sysselsätta mig med något tills dess   

Av Sara Pedersen - 27 juli 2012 17:15

Nu börjat folket ramla in hit på kalas så alldeles strax blir det väl fika och sen tänder vi på grillen emot kvällen. Titta vilken tårta jag gjort till idag!

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards