Alla inlägg under augusti 2012

Av Sara Pedersen - 30 augusti 2012 17:01

Det är idag det, har ingenting jag ska göra idag förutom spanskaläxan så nu ska jag slappaaaaa..... Har ju varit iväg varenda dag den här veckan och alla dagear efter det här är jag också ¨bokad¨. Imorgon är det ju skola på dagen såklart, sen ska jag till Avesta och träffa kören. Det är dags för körhelg igen men jag ska bara vara med imorgon. så då blir det pizza, lekar, skratt och massvis med godis   sen ska jag sova hos Sandra den natten för att vi ska med det tidiga tåget och så sticker vi till Stockholm. Då är man där hela dagen  (  ) och har kul sen åker vi hem och så kanske jag sover den kvällen med hos Sandra.

DET KOMMER BLI SÅ SJUKT KUL!!!!

Jag har haft min första dandlektion idag och guuud, jag är helt slut, jag gick som i en dimma hela vägen hem och när vi var klara var jag väldigt svettig... dålig kondis? JA!! som fan.

   Men det är så sjukt kul att dansa och jag hoppas ju på att jag ska bli bättre på det. jag är liiite stel. Jag kommer förmodligen få träningsvärk men det tycker jag bara är bra, för då vet man ju att man har gjort någotnting    Jag vill bli bra på att dansa och så är det bara och nästa lektion är imorgon.. jag får sätta upp håret rejält och så ska jag ha en packad väska med saker för hela helgen. 

Nu regnar det lite och jag ska ta lite att äta, jag är lite småhungrig.

Bara en sak till.. jag har gått runt och nynnat på den här låten i princip hela dagen så jag tänkte att ni kunde få höra den. Det har ni säkert redan gjort.

Men här kommer den iallafall. Balada Boa med Gusttavo Lima. Jag blir iallafall väldigt glad av den och den kanske muntrar upp er denna molniga augustidag.

Av Sara Pedersen - 29 augusti 2012 20:54

Klockan är nio.. och det är mörkt ute.. snyft... det känns inte så bra då man vet att det  bara kommer att bli mörkare och mörkare och det svider extra mycket när vi haft en sådan sugig sommar   ... Det är svinkallt på morgorarna och det är frost på bilar och i gräsmattorna ( i augusti?!?!?! ) och jag går utan jacka, jag vägrar. man ska fan inte behöva jacka i augusti.   

  Vi har ju haft första repet med kören idag och det var faktiskt kul. 

  Vi sjöng både lite nytt och gammalt. Vi sjöng en finsk barnvisa, en låt på afrikanska, Burnin med Cue ( den tycker jag är otroligt bra, har alltid älskat den låten så det var kul att få sjunga den ) sen sjöng vi allelujah jubilate för de nya, hoppas att det lät bra.

   Det här blir mitt tredje år i kören OCH idag fick jag mitt första riktiga solo   känns väldigt bra och jag var faktiskt med och sjöng under hela repet trots att jag är väldigt förkyld. Men jag upptäckte en kul grej, att det är faktiskt ganska bra att sjunga när man är täppt i näsan för då lär man sig att sjunga mindre nasalt   så det förbättrar ju ens sångteknik, så det gick faktiskt väldigt bra att sjunga idag, jag träffade några riktigt höga toner.

Det är väldigt roligt att sjunga när det går bra och jag blev faktiskt lite imponerad för jag trodde att jag glömt bort all teknik och all klang och djup som jag byggt upp i rösten under sommaren då jag inte sjungit så mycket.

   Det finns ju ingen video här när jag sjunger men det ska komma upp en sådan någon gång men många blir faktiskt ganska överraskade av min sångröst för den låter inte alls som när jag pratar tydligen och jag har för det mesta fått bra respons ( förutom att jag sjungit lite lågt någon gång ) så jag hoppas att jag inte kommer göra er besvikna   

   Tror att det här kommer att bli ett bra sångår.

   Ni kan få dagens outfit nä'r jag ändå skriver, det här har jag haft på mig idag; svarta byxor, ett mellanlila linne som jag fått, en midjelång jeansjacka och en mörkgrön sjal. Det syns inte så bra på bilden men det hade jag på mig iallafall.

     

Av Sara Pedersen - 29 augusti 2012 20:24

Jag kan ju börja med att säga att just nu har jag världens sämsta uppkoppling mot internet så jag blir snart knäpp på att det ska ladda i tusen år för att säga att ingen data tagits emot. Vill att det ska bli lördag så att jag får nya gb så man faktiskt kan vara ute på två sidor samtidigt och kanske till och med kolla på en video... dagens teknik suger..

Okej, nog om det   

Slutade tidigt idag då vi inte hade någon engelska idag och jag inte ville riskera rösten på min sånglektion så vid kvart över ett så gick jag och finaste Sandra och fikade ( lite skillnad mot att sluta halv fyra ) och det var jättemysigt   Billigt blev det också. Det jag betalade gick på 36 och hon betalade 20, när vi fikade på weinerkonditoriet på stan i måndags tog jag lite dricka och den där blåbärsbakelsen och det gick på 52 kr och då köpte hon en bit kladdkaka, en kaffe latte och en cola och det gick på över 70 spänn!! Nu handlade vi på ica istället ochrköpte vi 8-pack kokosbollar, tre munkar och en liter pucko och det hamnade på bara strax över 50 tillsammans!! snacka om skillnad! 

  Sen satte vi oss under ett stort pilträd och fikade och lyssnade på musik   sjukt mysigt och fikat var det inget fel på heller. 

   Vi köpte ju tre munkar, en citron, en hallon och en vanilj och så delade vi alla på mitten för att vi skulle få smaka på alla och asken som man fick lägga munkarna i var så söt, kokosbollarna smakade kokosbollar och Puckon smakade som Toffekola.

  Ibland är det gott med extremfika   

  Och sen gick vi hem till mig innan vi åkte ut till Avesta.

     

Av Sara Pedersen - 28 augusti 2012 11:07

Det blev inget bloggande igår. Kom hem rätt sent från Avesta efter att ha gjort lite ärenden och umgåtts med Sandra och Julia där. Kan väl egentligen bara skriva vad jag gjorde där. Jag var på ungdomsmottagningen och bokade tid för jag ska börja med ppiller eller minipiller, det kan ju vara bra.
Innan vi åkte iväg satt jag, Sandra och Frida och fikade lite. Myyys.
Idag ska vi äta pizza efter skolan så vi får lite energi till dansföreställningen ikväll.
Igår: Blåbärs och gräddbakelse.
Idag: Pizza!!

Av Sara Pedersen - 27 augusti 2012 07:34

Borde egetntligen vara hemma idag.. jag mår inte sådär jättebra.. Har sjukt ont i halsen, huvudet spränger trots tabletter, jag fryser som jag vet inte vad, jag är snurrig, blir andfådd av att bara gå nerför trappen, det gör ibland ont att andas då jag hostat sönder min hals natt och tro det eller ej, jag har nyst så mycket att jag har träningsvärk i magen.   

   Vill inte det här... jag har inte tid heller.. Jag ska ut en snabbis till avesta idag var det tänkt, imorgon ska jag på dansföreställning, på onsdag börjar kören, torsdag kommer jag att få mitt måndsliga besök om jag är regelbunden den här månaden, fredag ska jag vara med kören under eftermiddagen och kvällen då det är körhelg igen men jag och Sandra kan bara vara med på fredagen för att på lördag åker vi till Stockholm.. jag har som sagt inte tid att vara sjuk   

Och nu är det kallt ute.. visst för att det är blå himmel och molnfritt idag efter kvällen och nattens regnakaos men det blåser svinkallt.. får ta en sjal idag som täcker halsen..

Vill inte det här....

Men sålänge som jag inte yrar av feber borde det fungera va?


 

Av Sara Pedersen - 26 augusti 2012 14:53

På mig och finaste Sandra   


 

Såhär såg jag ut igår   


 

Såhär såg jag ut i färg   Jag hade svarta byxor på mig, den där gråa toppen med pärlor och paljetter runt halsen och på bröstkorgen och så hade jag min gråa kofta som blev torr först igår efter att den blivit genomblöt i onsdags. Och den var underbar när det blev kyligare på kvällen. Den var så värd pengarna den kostade    


 

Jag och finaste Sandra   Jag blir väldigt gad av den här bilden. Är vi inte fina?   


 

Här var det snygga brudar   


Det var allt för nu.

Stay tuned.







Av Sara Pedersen - 26 augusti 2012 13:59

Tänkte börja med att säga att jag hade störst antal besökare hittills igår så jag antar att ni gillade videoinlägget   Så jag tänker fortsätta göra sådana,

  Jag hade jättekul under kultur natten igår. Det är alltid kul att umgås med Sandra och andra som vi träffade på där, dock har jag dragit på mig en stormförkyldning och en lättare feber.... men det är så värt det    

Jag minns inte riktigt när vi gick hemmifrån men det var inte mörkt än då iallafall och lite dum nor som jag var tog jag klackskor.. guuud vad jag fick ångra det. Mina fötter gör fortfarande ont och jag har sår på fötterna.. jag har inte riktigt gått in dem än.. Man kämpar ju för det man älskar och nog kämpar jag, jag kämpar ju så fötterna blöder   

Vi kom till torget mellan stadshotellet och rådhuset och vi blev genast satta i arbete. Och några hundra namn fick vi nog ihop. Vi tänker även ta med listor till skolan och ska försöka få varenda elev på gymnaset och högstadiet att skriva på så vi får behålla vårt program, vad tror ni om den idén? 

Efter sådär två timmar senare hade vi så ont i fötterna att vi knappt kunde stå och vi slutade med namninsamlingen. Ett stort tack till alla som var med och annordnade det här och ett extra tack till er som skrev på listan   

Sen tittade och lyssnade på olika band som spelade, pratade ich skrattade med folk, flummade lite, åt på McDonalds halv ett på natten, gick hem med Sandra och hade en riktigt trevlig promenad, kom hem ett och drack apelsinjuice i mänder för vi var så sjukt törstiga, gick och la oss och somnade vid tre. Det var en kul kväll   

Imorse kom Jonte förbi en snabbis och höll oss sällskap en stund innan Sandra åkte iväg. Både jonte och sandra ska iväg idag och jag tänker vila mig lite.

Ni ska få lite bilder från igår och idag.

 

Scenen när vi först kom till torget. Då är det fortfarande ljust   


 

Scenen någon timme senare... då är det mörkt   



 

Bandet Ignore.. förre detta stainless.


 

Gussarvsgatan.. här var det dött   


 

Väldens finaste Sandra    med den godaste energidrycken jag smakat.


 

Natt mat á la donken... det var första gången jag ätit en nygjord cheeseburgare. Sist jag åt där var med Jonte och då var de kalla   


 

Frukosten imorse


 

Sandra och Jonte på mitt rum efter frukosten


Kommer mer bilder i nästa inlägg . De är i ett annat förmat så de får ett eget inlägg   

Av Sara Pedersen - 25 augusti 2012 15:30

Kom på lösningen angående uppladdningen, lilla jag tänkte ju faktiskt inte på att jag faktiskt kan lägga upp videon på youtube och länka där. Så om ni vill se hela inlägget istället för halva så tittar ni här  

Så, det här är jag, tjejen och rösten bakom den här bloggen.

Enjoy    


Stay tuned   


Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards