Direktlänk till inlägg 22 augusti 2012

Blött...

Av Sara Pedersen - 22 augusti 2012 18:20

   Vi slutade ju tidigt idag, halv tre, sen nä våra privata lektioner kommer igång så kommer jag att spela piano så då komme jag att sluta halv fyra. Jag satt kvar i skolan till halv fyra idag ändå och höll Sandra och Frida sällskap tills de skulle bli upphämtade.

   Sen skulle jag gå hem och det började regna ... och det var inte lite regn heller  provade att gå några meter men insåd direkt att det inte skulle fungera så jag gick tillbaka till ingången vid skolan och ringde efter mamma.. hon svarade inte så jag fick gå iallafall....

   Efter 25 meter var byxorna genomblöta... efter 50 så rann det vatten ut håret och efter 100 meter var linnet och koftan genomblöta så det rann ur kläderna och jag kunde känna hur vattnet rann innanför kläderna och över magen.. Det är inte en mysig känsla!!!! 

Gatorna var dränkta i vatten, stuprännor svämmade över och det forsade ur stuprören. skorna fylldes med vatten och mascraran rann nerför ansiktet. Jag sprang till närmaste portingång för att lägga ner telefonen och hörluranrna som låg i fickorna ner i väskan för att de inte skulle bli skadade.

   Det var kallt, blött  och kallt och sen från ingenstans kommer det en enorm blixt som nästan gör mig blind och det smäller till ovanför mitt huvud när åskan kom. Det åskade så att marken vibrerade   

Jag blev jätterädd och sprang hem till mormor...

Hon sa åt mig direkt att ta av mig de blöta kläderna och så fick jag torra kläder, sen åkte jag hem med pappa.

Kom hem och kunde allvarligt vrida ur varenda plagg   

Nu hänger de på tork; koftan över en stol, linnet over en pläkt och byxorna över ett litet bord. Resten hamnade på tvätt.

Sen satte jag mig och åt makaroner.. intressant va?   

Nu tänkte jag gå över till Jonte en stund   

Här får ni en bild som är tagen bara några munuter innan jag blev en dränkt råtta...

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards