Direktlänk till inlägg 26 augusti 2012

Kulturnatten + man kämpar för något man älskar

Av Sara Pedersen - 26 augusti 2012 13:59

Tänkte börja med att säga att jag hade störst antal besökare hittills igår så jag antar att ni gillade videoinlägget   Så jag tänker fortsätta göra sådana,

  Jag hade jättekul under kultur natten igår. Det är alltid kul att umgås med Sandra och andra som vi träffade på där, dock har jag dragit på mig en stormförkyldning och en lättare feber.... men det är så värt det    

Jag minns inte riktigt när vi gick hemmifrån men det var inte mörkt än då iallafall och lite dum nor som jag var tog jag klackskor.. guuud vad jag fick ångra det. Mina fötter gör fortfarande ont och jag har sår på fötterna.. jag har inte riktigt gått in dem än.. Man kämpar ju för det man älskar och nog kämpar jag, jag kämpar ju så fötterna blöder   

Vi kom till torget mellan stadshotellet och rådhuset och vi blev genast satta i arbete. Och några hundra namn fick vi nog ihop. Vi tänker även ta med listor till skolan och ska försöka få varenda elev på gymnaset och högstadiet att skriva på så vi får behålla vårt program, vad tror ni om den idén? 

Efter sådär två timmar senare hade vi så ont i fötterna att vi knappt kunde stå och vi slutade med namninsamlingen. Ett stort tack till alla som var med och annordnade det här och ett extra tack till er som skrev på listan   

Sen tittade och lyssnade på olika band som spelade, pratade ich skrattade med folk, flummade lite, åt på McDonalds halv ett på natten, gick hem med Sandra och hade en riktigt trevlig promenad, kom hem ett och drack apelsinjuice i mänder för vi var så sjukt törstiga, gick och la oss och somnade vid tre. Det var en kul kväll   

Imorse kom Jonte förbi en snabbis och höll oss sällskap en stund innan Sandra åkte iväg. Både jonte och sandra ska iväg idag och jag tänker vila mig lite.

Ni ska få lite bilder från igår och idag.

 

Scenen när vi först kom till torget. Då är det fortfarande ljust   


 

Scenen någon timme senare... då är det mörkt   



 

Bandet Ignore.. förre detta stainless.


 

Gussarvsgatan.. här var det dött   


 

Väldens finaste Sandra    med den godaste energidrycken jag smakat.


 

Natt mat á la donken... det var första gången jag ätit en nygjord cheeseburgare. Sist jag åt där var med Jonte och då var de kalla   


 

Frukosten imorse


 

Sandra och Jonte på mitt rum efter frukosten


Kommer mer bilder i nästa inlägg . De är i ett annat förmat så de får ett eget inlägg   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards