Alla inlägg under augusti 2012

Av Sara Pedersen - 16 augusti 2012 10:08

Däckade väldigt tidigt igår efter en väldigt trevlig dag. Det var folk här hela dagen, morfar kom strax innan elva och de sista som gick var min morbror och hans fru som gick strax efter tio   

ska strax ta och äta lite frukost.. smörgåstårta och ett ägg förmodligen... vi hade kokat massvis med ägg men vi glömde att ta fram dem när vi dekorerade smörgåstårtorna igår..

Vi duktiga?   

Men det vär kul igår och mamma verkade glad över presenterna hon fick. Hon blev riktigt chockad när hon fick presenten från mig, Tobbe och pappa. Men hon blev glad   Hon fick en laptop av oss, hon har länge velat ha en i flera år men inte velat köpa en åt sig själv så då blev det en present istället. Av mormor, morfar, min moster och hennes familj fick hon en julgran   men nej, det var en handgjord lampa men den ser ut som en julgran.

Sen har jag druckit läsk i massor och så har vi ätit smörgåstårta, dock orkade jag bara en och en halv bit... och det var allt jag åt igår... fy på mig men jag orkade verkligen inte äta..

men vi har skrattat och verkligen haft det roligt.

Idag ska jag välja ut de sista kläderna som ska med imorgon ( ! ) och väskor ska packas.. jag måste leta på mitt pass..   jag ser ine ens ut som jag på mitt pass som jag gör idag. Passet är tagen en vecka efter att jag fyllt tretton i sexan... det minns jag eftersom vi skaffade mitt bankkort samma vecka som vi skaffade passet, då skulle  man ju åka till Italien. Mitt pass och id-kort går ut nästa år så då ska man skaffa nytt. Tack och lov för det.. jag tycker att jag kan få ha ett pass och ett id då det faktiskt ser ut som jag på bilden.

Nä, nu blir det frukost.

Skriver mer senare idag, hoppas jag, jag har ju uppdaterat lite dåligt men igår var jag ju faktiskt duktig och gjorde hela två inlägg. 

Av Sara Pedersen - 15 augusti 2012 20:12

Det är fyllde min morgon idag. Gick upp innan nio och höll på med detta fram till tolv ungefär.
Fem smörgåstårtor.
Och de som blev kvar ska vi leva på tills på fredag när vi åker.
Vill ni ha en bit?

Av Sara Pedersen - 15 augusti 2012 13:12

Sitter och kämpar med en stor bit smörgåstårta. Var uppe relativt tidigt och började att dekorera fem stycken smörgåstårtor. Det kommer bilder på dem senare idag.
Tänkte att ni skulle få Dagens outfit lite snabbt.
Får vara lite fin idag och har svarta tights, min lila/röda magtröja och en svart midjekjol. Kjolen är från Newyorker. Älskar den affären, jag hittar alltid något där inne. Här kommer två bilder (( om de laddar upp vill säga ))

Av Sara Pedersen - 14 augusti 2012 15:40

Förlåt för extremt dålig uppdatering men jag har inget att skriva om riktigt. Det händer inte så mycket i mitt liv just nu. Men jag kommer garanterat att uppdatera mer när jag är på båten, kommer nog att ta ganska många bilder men alla de kan jag nog inte lägga upp via telefonen.
Är nu hos min farbror och ska strax ha födelsedagsfika för saga som blir elva idag. Hon blir stor hon med.
Det blir mycket fika idag, har nyss varit upp på stan och fikat med min Darling Nico och då blev det en biskvi och chailatte. Gottgott.
Blir som sagt mycket fika idag.

Av Sara Pedersen - 13 augusti 2012 13:49

Någon mer än jag som satt uppe igår och kollade på meteorregnet? personligen tycker jag att det är finare att säga stjärnfall   

Under de senaste kvällarna har det ju gått att se (( om det inte varit för molningt )) kometregnet. Jag såg tre stycken igår natt och det var så fint. Kometregnet heter ju Perseiderna och det var riktigt fint att se. Jag har bara sett stjärnfall eller meteorer eller metoriter.. what ever.. två gånger i hela mitt liv och jag tycker att det är så fint. Såg ni några meteorer igår eller tidigare i veckan? igår natt och naten innan hade man ju bäst chans att se några. Och jag såg tre... det är helt otroligt egentligen. Jag hittade en video på youtube då de filmat meteorerna om ni vill se.


Det är ju så fint   

någon gång ska jag verkligen ut och titta på dem, verkligen bara lägga sig i gräset eller sitta på ett berg någonstans och bara se på stjärnorna, det skulle vara helt fantastiskt    

Av Sara Pedersen - 11 augusti 2012 23:36

Nu regnar det igen, tur att det är så mysigt att lyssna på   

Har varit hemma en stund nu efter att ha haft en riktigt mysig dag med underbara Jonte idag.

Vi har haft ett filmmarathon i över tio timmar idag då vi sett hela serien Silver Fang ( ja, det är en animerad barnserie men så mycket, våld, död, blod, svordommar och hundskrik så skulle jag inte rekomendera till småbarn ) 

Gjorde en snabbtitt på youtube på den svenska versionen också och fyyyyy vad dålig den var efter attt ha sett den på japanska.

sen hittade vi uppföljaren till silverfang... den heter Weed och handlar om Gin´s ( silvers ) son. såg två avsnitt av den innan jag gick hem.

Hade det som sagt jättetrevligt idag.

Tack Jonte för att du ville vara med mig idag   

     

Av Sara Pedersen - 11 augusti 2012 11:10

Jag drog inte ner rullgardinen igår. Det är ju så mörkt på kvällarna nu så mörkt att den inte skulle behövas men jag tänkte inte på att solen fortfarande går upp tidigt.
Så kl 05.34 imorse så lyste det in i mitt rum och det var alldeles orange.
Det var otroligt fint. Och så tittade jag ut mot solen och ser hur himlen är täckt med mörka moln, solen lyser starkt och bortanför kvarteret så ligger en tjock, vit dimma över området.
Det var en väldigt vacker start på dagen så det var nästan synd att man sov vidare efter det.

 

Av Sara Pedersen - 10 augusti 2012 22:49

Usch, vilken seg dag   Det är verkligen en sådan här dag som man vill ska ta slut någon gång.. bara det faktum att jag somnade på eftermiddagen och sov i nästan två timmar säger allt. Men det har varit så idag, grått på himlen och det har blåsit kallt och inget har man gjort, har haft så äckligt tråkigt så det finns inte   

   Imorgon måste jag verkligen få hitta på någonting med någon.. jag dör efter sällskap här ju..

Jag får väl nöja mig med datorn som sällskap ikväll...   


 

Ovido - Quiz & Flashcards