Alla inlägg under augusti 2012

Av Sara Pedersen - 6 augusti 2012 19:08

Ni ska få bilderna som jag utlovade efter att vi varit till Valbo. Bättre sent än aldrig eller hur?   

sen lägger jag upp bilder på linnet och koftan jag köpte idag, behöver nog inte lägga upp någon på byxorna för jag antar att ni vet hur ett par svarta haremsbyxor ser ut   


 

Den blåvita, randiga oversize tröjan jag köpte i Valbo. dock är det inte så mycket oversize på den eftersom att det är en xs men det är fin ändå  


 

En vanlig grå basic långarmad med polokrage. Jag har ju en likadan fast i lila också. Det här är en S.

 

Den extremt snygga och mysiga koftan som jag köpte idag på herravdelningen. Och vadå herrkläder? den här kan både en man och en kvinna ha på sig. Och det är ju en väldigt störd grej när vi ändå är inne på det, att det är okej för en kvinna att gå runt i herrkläder men inte för en man att gå runt  i kvinnokläder utan att folk tycker att det är konstigt och de börjar spekulera. det tycker jag är väldigt fel. 

Men iallafall, det är en grå kofta med sådan där knäppning med ögglor.

   

Och här är det svarta spetslinnet, såå söt   ni får så ut med att bilden är tagen från fel håll men det tycker inte jag spelar någon roll när det är genomskinligt.


Fler bilder får ni inte nu. De andra kläderplaggen som jag köpte förut har redan varit med på bilder tidigare   

Det var allt för tillfället, måste spara andra saker till ett senare inlägg.

Stay tuned   

Av Sara Pedersen - 6 augusti 2012 17:19

Jag har inte lika sparsam som sist. Trodde att det skulle bli billigt när jag hittade det jag skulle ha. Ett par svarta haremsbyxor för 70 spänn... Sen gick det utför... Och en sak som egentligen inte har med saken att göra men som ändå blev dyrt, pappa köpte en ny bil idag.
Sen efter bilköpet så åkte vi till Avesta.. Jag skulle ha lämnat plånboken hemma.
Det gick bra på Åhléns för där brukar jag inte hitta något jag gillar och om jag gör det är det svindyrt. Som idag när jag hittade en mörkgrön kofta för 600 kr.. Då var det bara att gå därifrån och in på H&M istället och provade lite olika kläder. Hittade ett par jättesnygga röda jeans som satt jättebra men det var bara ett problem. Det fanns ingen knapp utan det var en sådan där dragkedja som man drar upp vid korsryggen.. Och jag vill ha knapp i mina byxor. Provade också ett vitt linne med rosetter men det var inte riktigt min stil. Sen hittade jag ett underbart svart spetslinne som går strax nedanför höfterna. Definitivt min stil så den blev det. När jag kom it från provrummet så stötte jag på Sandra och vi kramades och pratade lite. Hon har färgat håret rosa igen och hon är så fin. Sen när hon skulle gå sa hon att vi ses om 15 dagar. Och det öronen sant.
Sen tittade man lite på underkläder och där klippte jag också till. Sen skulle jag gå till kassan när jag får för mig att gå in på herravdelningen för att kolla om det skulle finnas någon snygg skjorta. Jag vill ju ha en jeansskjorta i herrmodell ( jag ska få pappas nu ) och hittar en underbart skön kofta med mysig knäppning så jag provade en small och den var så snygg! Men dessvärre var priset också snyggt...
Varför är herrkläder så dyrt?!
Jag handlar ganska ofta på herravdelningen och det är alltid mycket dyrare där. Men jag köpte koftan ändå för jag vet ju att jag skulle ha ångrat mig så extremt mycket om jag inte köpt den.
Nu är vi påväg hem och hemma väntar arbete.
Såhär ser jag ut idag.
Jeans och en leopardmönstrad långärmad tröja.
Jag börjar faktiskt bli nöjd med min kroppsform nu. Och det genom träning och hälsosam kost. Jag tror inte på dieter.
Vad tycker ni? Ska jag stanna upp nu när jag gått ner till den storleken jag satte som mål eller ska jag fortsätta och satsa på att komma ner till xs? Men visst räcker det nu, eller hur?

Av Sara Pedersen - 5 augusti 2012 21:19

Haha tyckte att det var lite kul och skrattade lite för mig själv för ett tag sen. Insåg att jag är lite skadeglad av mig, eller skadeglad och skadeglad  är inte det rätta ordet.., visst är jag skadeglad ibland men vad äe det man säger? skadeglädje är den enda sanna glädjen? Dock tycker inte jag att det stämmer över huvudtaget. Det finns så mycket dom gör en glad och lycklig som t.ex kärlek   

Men det var inte det vi skulle prata om nu   

Jo, jag läser ju faktiskt de så kallade ¨storbloggarnas¨ bloggar också, eller i allafall två av dem. 

Minns ni på midsommarafton när jag sist lade upp lite musik?

jo, då lade jag ju upp One More Night Med Marron 5 och nu läser jag storbloggarna och en av dem lade upp den låten igår.. är det fel att känna att man har mer koll på musiken? 

Iallafall, idag ( ikväll ) så har jag faktiskt lyssnat på Adam Lambert och han har gjort extremt bra musik måste jag säga. Under det året han kom på andra plats i...ja, antingen Xfactor usa eller American idol så var det enda man fick höra ifrån honom var Whataya Want from me? 

(( och på den kan jag svara; mer musik  ))

Allvarligt, vi har inte fått höra någonting... så när jag letade mig fram och kollade på lite random klipp så kom jag in på hans musik.. och herregud...

Låtarna Runnin',  Never Close Our Eyes och Map är helt otroliga   

Tänkte att ni skulle få höra på Runnin' och se andra får ni helt enkelt söka på   



Tycker verkligen att ni ska lyssna på never close our eyes också. Så Fint   

Eller förresten... jag vet att det är väldigt fult att lägga upp flera videor i samma inlägg (( både i mobil och webversionen )) men jag bryr mig inte..

Bara lyssna   

Någon mer än jag som känner igen sig?   

Se ya later guys, you know I love ya   

Stay tuned   

Av Sara Pedersen - 5 augusti 2012 12:38

Och här kommer videorna..   det var roligt när vi spelade in dem, få se om ni tycker att det är lika kul att se dem    

Det blev 5 videor istället för 6, det gick inte att på upp den sista, först tog det en evighet att föra över den från mobilen och sen när det väl står att den är uppladdad så konverteras videon minst lika länge så då är det inte värt det. Ni får de här och som jag skrev förut så är de väldigt korta.

Undrar om jag ska börja skriva inläggen med centrerad text istället, dock kommer det nog bara att synas i webversionen men det är faktiskt ganska snyggt att skriva såhär istället för vänsterställd. Det ser nästan lite mer avslappnat ut.

Eller så är det bara för att alla texter som jag skriver på datorn och om man får en text så är texten centrerad. Jag tycker att det är fint.

Vad tycker ni?

Nu ska ni få videorna   


 


 




 
 
 

Alla videor är i Mp4-format så att ni vet, alla telefoner och datorer ( som min dator ) kan ju inte spela videor i det formatet men jag hoppas att ni kan se dem   

Det var allt för nu. n måste jag äta något, är så grymt hungrig... har inte ätit på över 24 timmar.. fy på mig...

sen är det saker som måste göras.. pappa klippte gräset när jag var borta igår så då får jag trimma, jaja, det går ju snabbt iallafall.   


Av Sara Pedersen - 5 augusti 2012 11:33

Har träningsvärk i benen, lite ont i fötterna och en misstänkt sträckning på baksidan på låret efter igår   tillbringade dagen med Jonte igår och gud vad kul det var. vi har gått fram och tillbaka över den här lilla staden, varit ner till sveaparken och sett på några lokala band som spelat, vi har badat, ätit, skrattat, ätit ett tolvpack glass ute i spöregn ( jag åt två av dem ), vi gick förbi hökarfesten men eftersom att det är 18-årsgräns kunde vi inte gå in... 17 suger.. vi hittade en kundvagn från lidl och hade lite vagnrace och jag trodde att vi skulle krascha vid något tillfälle. Vi har åkt linbana på en lekplats för barn, kollat på karruseller och konstaterat att det inte var något för oss när vi i princip inte ens fick plats i de små kreationerna    Och det är bara några av sakerna vi gjorde igår, det var en helkul dag. Vi har träffat på en massa folk och bara skojjat och haft det kul. ni kommer att få väldigt många bilder från igår, och det är bara bjudbilder i det här inlägget känns det som   och mer blir det i nästa inlägg då jag faktiskt kommer att lägga upp videor från igår när jag och Jonte åker linbana och har kundvagnsrace.   

  


( går) Dagens Outfit   


        En kul skylt som satt utanför En och En Halv och Hökarfesten  




¨Spektaklet¨ i Sveaparken

Stainless

   

Ett band som jag inte uppfattade namnet på men de var extremt bra   

 

Jonte   

 

Hemköp, det fanns många sorter at välja mellan   

 

Den blev det   

 

Skor, en dag ska ett par av mina skor hänga där   

 

Kundvagnen vi hittade

   

Kundvagnsrace?

 

It's on   

 

Och vad som hände här vet jag inte....

 

här ville jonte uppenbarnligen bära mig   

 

Poliser vid ok.. sen skottlossningen är det polider här överallt. Igår såg vi två polisbilar och en polisbuss som patrullerade i stan.


Förlåt för ett rörigt inlägg, hoppas att det är läsbart iallafall.

I nästa inlägg kommer 6 videos (!) från igår, om ni vill kan ni ju kolla in dem, de är knappt en halv minut långa och när vi åker kundvagn skriker jag mest, jag var väl exalterad antar jag   

See ya.

Av Sara Pedersen - 3 augusti 2012 18:13

This sucks...

Av Sara Pedersen - 2 augusti 2012 20:50

28 dagar?...Japp, det är exakt 28 dagar sen sist så nu är det bara att ladda upp med chokladen och värktabletterna de kommande fyra dagarna. Nu har jag en ursäkt om jag skulle bli lite grinig de kommande dagarna.
Vet ni? Jag hade helt glömt bort att jag har den femte säsongen av Dexter i dvdhyllan. Plasten är inte ens sprättad. Så nu vet jag vad jag ska göra efter Hells kitchen ikväll. Då ska jag slå igång datorn och se ett eller två avsnitta den sjukt bra serien, jag är lite nyfiken hur det går för Dexter att ta hand om Harrison efter att Rita blivit mördad ( spoilervarning ) och jag är även lite nyfiken om lille Cody visar sig ha tendenser för att bli seriemördare och om han har det, undrar jag om Dexter kommer att lära upp honom eller om han kommer göra något så att cody aldrig får för dig att mörda...
Jag har ju läst böckerna om dexter men serien har tagit steget utanför bygger vidare på egna historier.
Just nu ser vi på Allsång på gränsen, vilket är Norges svar på allsång på skansen och det här är mycket mycket bättre.
Väntar bara på att det ska bli Hells kitchen så att jag kan se på Dexter för att sen hålla på en stund med telefonen och sen sova.
Nu är det bara tio minuter tills första punkten på den listan.

Av Sara Pedersen - 2 augusti 2012 13:10

Hörde ni den höga smällen igår mellan elva och midnatt? Det gjorde jag... först hördes en hög smäll som gjorde att jag hoppade till när jag satt och kollade på stand up och sen så rivstartade en bil och körde iväg. Jag trodde att det var en bil som baktände eller att stötdämparna på en bil exploderat ( jag har stått bredvid en bil vars båda stötdämpare exploderade ) och att de sen fått igång bilen och kört iväg...

Och att läsa idag att det var en skottkossning då någon avfyrat ett skott med hagelgevär emot en en bil.. fy fan vad obehagligt!    Det var bara tio minuters gångavstånd hemifrån mig!

Visst för att det kan hända lite småstölder i den här lilla stan, samt lite misshandel, trakaserier och eventuella småbrott. Visst har det varit våldtäktsförsök ibland och grövre misshandel var det inte för så länge sen på en skola men skottlossning.... det har vi inte haft på väldigt länge. Allt som jag har radat upp är väldigt obehagligt och väldigt hemskt men jag undrar bara hur det kommer bli i den här stan om det kommer att bli gängbråk.. polisen misstänker att det är bråk mellan två motorcykelgäng..

Och det står i alla möjliga tidningar idag som t.ex Expressen, SvD, Metro, Dagbladet och en massa Kurirer runt i hela landet. Jag länkar till Expressens artikel om det   


http://www.expressen.se/nyheter/skottlossning-i-hedemora/

 

Ucsh..vill verkligen inte ha mer skit i den här staden, det räcker nu   

Och jag som trodde att jag skulle få skriva om feberfrossa och en eventuell liten råtta som springer runt i förådsutrymmet   


Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards