Alla inlägg under september 2012

Av Sara Pedersen - 30 september 2012 21:40

Sminket borttaget, alarmet ställt, håret utborstat, en stor tröja på och ska strax gosa ner mig under täcket. Det innebär en sak; Soooovaaaa   

Ska bli skönt att sova, få se om jag följer samma drömmönster eller om jag kan få drömma något nytt inatt.

Konserten gick väldigt bra ikväll trots något litet missöde och några missförstånd men det blev ordnade sig ändå. Nu satsar vi på att sätta lucia och jullåtarna efter det här och kan leverera en ännu bättre konsert   Jag lägger förmodligen upp några videor under den kommande veckan, vi hittade tillslut usb-kabeln till videokameran så vi har tittat på konserten igen på tv:n. Lite synd dock att det var nattvard samtidigt som vi sjöng.. det blev lite rörigt när man spelade in måste jag säga.

Och en annan sak, det finns nästan ingen täckning alls där ute.. kändes som att jag fick mail hela tiden och jag kunde inte läsa dem, det var lite frustrerande.. sen var det nästan bara reklam men ändå   

Det kommer nog som sagt upp videor iallafall från ikväll.

Nu ska jag sova, Jag har ingen annledning för att sitta uppe ikväll så då kan jag lika gärna sova och vara pigg till kulturhistorian imorgon.... eller var det imorgon som vi skulle se på Hair på historian? jag minns inte vad vi sa men det visar väl sig   

Godnatt allihopa.


 

Stay tuned     

Av Sara Pedersen - 30 september 2012 14:05

Snart så, ungefär en timme kvar tills jag måste åka sen blir set att sjunga för full hals   tror att det kommer bli bra, vi har ju ¨nya låtar¨ i repoaren. Jag är ju inne på mitt tredje år i kören och på den tiden har vi övat, övat, övat, haft konserter, varit och tävlat ( både i SM i V-ås och VM i Österrike ) en del av kören ska till Calella i Barcelona om ca två veckor och ska vara med i musikfestivalen Canta La Mar ( inte alls avundsjuk ) och de ska tävla där och jag hoppas att det kommer att gå bra. Jag ville jättegärna med på resan men jag fick inte följa med... Mina föräldrar gillade inte riktigt delen om att vi skulle ha mer eget ansvar den här resan.. så jag fick inte följa med... och då blev jag väldigt ledsen för jag ville verkligen   

Men iallafall, vi satsar på att vinna SM nästa år och årerta vår titel   

Och efter den här konserten så skulle det inte förvåna mig om vi börjar med julrepetoaren, för då är det ju ändå oktober   

Jag har alldeles nyss fixat till mig och måste äta något lite snabbt innan jag åker, man vill ju inte svimma där framme.


 

Stay tuned   

Av Sara Pedersen - 30 september 2012 08:57

Jag har drömt samma dröm i tre nätter nu.. kan det vara ett tecken på någonting eller är det bara någonting jag vill? vem vet, vem vet?   man kan ju alltid hopas att det är något som kan inträffa.   

Iallafall, har varit vaken ett tag nu, det är ingen annan som var uppe när jag vaknade... förstår inte hur jag kunde vakna så tidigt. Jag vaknade runt åtta och jag var uppe till efter midnatt, på helgerna ska man ju sova länge.

Idag är det ju den 30:e och det innebär konsert   och det innebär mitt första solo. Pappa, Tobbe och mormor ska komma och lyssna ikväll, pappa tänker ha med videokameran så ni kanske dår se/höra lite från konserten   så vid halv fyra ska jag vara u Grytnäs kyrka. Det är dock lite synd att vi måste ha svart klädsel.. jag vet att det är en färg som alla kan ha men det ser ju så dystert ut. Plus att jag vill ju gärna ha klänning och den enda svarta klänningen jag har är en som jag köpte till en begravning för flera år sen ( den sitter bättre nu än då ) och det var till och med samma kyrka. Men jag har inget annat men en liten grej... det är väldigt urringad.. eller ja det är v-ring men den är väldigt djup så frågan är om man ska ta en tröja över och enn bälte i midjan som håller de på plats?

Ska alldeles strax ta och hopa in i en dusch och sen äta lite frukost, eller tvärsom. Både sakerna måste göras iallafall

Men vad tycker ni? är det här för urringat? eller tror ni att det går bra?    

    


Av Sara Pedersen - 29 september 2012 16:47

Här har ni lite som har hänt idag    

Vaknade relativt tidigt, låg och drog mig lite innan jag satte mig upp och började kolla datorn och några mail som jag fått. Ska besvara det jag fick imorse såfort jag är klar med det här inlägget.

Hade en mysig morgon innan jag skulle gå och ta lite frukost. Det blev tre mackor ( ! ) jag måste nog säga att jag blivit lite lite lite bättre på att äta frukost. Nåväl.. jag äter fortfarande inte frukost på vardagarna och det borde verkligen göra det.. men jag äter mer på helgerna    sen mitt iordning-görandet av frukosten kommer pappa hem och ska leta efter ost i kylskåpet och råkar knuffa ner en burk från hyllan och helt plötsligt hade vi sås över hela golver, upp på kylskåpet och fysen... så då har man skurat golv idag också   

Efter frukosten låg jag och lyssnade på musik på mitt rum helt enkelt innan jag fick slänga i en tvättmaskin, vi måste få undan lite tvätt tills mamma kommer hem för annars kommer hon få spader. Sen skulle vi tvätta en till maskin och ta handdukar den här gånge.. då gick pappa i förväg för att fixa maskinen så skulle jag bära upp och hänga den.. när jag kom ner var det sköljmedel överallt.. pappa behöver tvätta oftare..

Så har man hängt tvätt innan jag faktist lyckades småslumra en stund innan jag tänkte se en film som vi skulle spela in igår... tror ni inte att vi hade satt på fel kanal... Så det blev ingen Paranormal Activity 3 för mig..   vi ska spela in den ikväll istället.. Jag vill se den men pappa och Tobbe vill inte.. så vi ska se på Planets Of The Apes Revolution istället. Jag har redan sett den och den är ju sevärd men jag hade hellre sett på skräckfilm   

Sen har jag kollat in lite kläder på nätet.. Och en lite kul, eller egentligen inte så kul grej var att jag hittade två plagg som jag gillade, en grå, kofta med knytband och en blå tröja med uyskurna axlar.. ja.. koftan hade bara fått dåliga resensioner om kvalitet, passform etc och tröjan existerar inte! inte på nätet iallafall. har kollar igenom alla avdelningar som hade med tröjaor att göra, sökt på varenda ord jag tycker är relevant och till och med sökt på produktkoden och den finns inte... och det är lite irriterande.. men de kanske bara inte har uppdaterat sidan. 

Måste nog snart äta något lite lätt för annars kommer jag inte kunna klara mig till kvällen.


 Stay tuned   


Av Sara Pedersen - 29 september 2012 09:44

Har ni sovit gott?

Det kan jag inte riktigt säga att jag har.. jag slocknade som ett ljus igårkväll strax efter tio skulle jag tro.. så trött var jag och sen så sov jag till kanske kvart i nio. Och trots att jag sov så fruktansvärt länge är jag helt mosig, jag åt mig nog till paltkoma igår... först år jag så mycker att jag fick ont i magen, sen mådde jag illa och sen när illamåendet lagt sig ville kroppen bara sova... så blir det när man fuskar med maten... fy på mig    

Men iallafall. ni ska få veta lite mer om vad som hände igår, min extemt dåliga haul-video gav ju inte så mycket. Blev inte alls nöjd med den men den fick väl duga... 

Nu kom jag av mig igen   det var ju gårdagen som vi skulle prata om inte min dåliga video   

Jag hade iallafall pianolektion på morgonen och det gick väl sådär men det sätter sig snart... sus-ackord och 6, 7- ackord är svårt när man är nybörjare men jag får tydligen skylla mig själv enligt min lärare. Jag får tydligen de svåra sakerna på en gång för att jag tydligen lär mig fort, man kan ju hoppas på det   

Sen skulle vi ha gehörslära men det blev det inte så mycket av eftersom att vikarien för vikarien hade glömt bort oss, sen hade jag spanska och då hade jag glömt bort att vi hade läxa tills då så det var ju inte så bra..

Sen så var det lunch men jag gick aldrig och åt, jag är allvarligt så socialt beroende att jag inte kan äta ensam i skolan... jag hoppar hellre över att äta över huvud taget.. så då satt jag i skåphallen istället.

Jag hade ju inget i-val igår så då skulle jag ha hål i ca tre timmar så jag tänkte gå och kolla om jag kunde få hemstudier och så visar det sig att vi inte har svenska så då hade jag inget att i skolan att göra så då gick jag en snabbis till ica innan jag gick hem. Sen blev det en sväng till Falun med pappa, pratade en stund med mamma som är bortrest. Sen när vi kom hem gick det en stund innan det blev mat och sen såg vi på film och då såg vi på Men In Black 3 och en film som heter The Last Man Standing innan jag däckade   

Hade ni en trevlig fredag.

   

Av Sara Pedersen - 28 september 2012 17:35

Jag har ju varit till Falun idag med pappa, Tobbe var för upptagen med att spela tv:spel för att ungås med oss andra. Vi tog en snabbis in till Borlänge också och kollade om det fanns något kvar på Expert. Och det var det det fanns; Lite. Det var så otroligt utplockat!! det enda som fanns kvar var typ 2 platt-tv ( vad heter ¨TV¨ i plural? ) några headset, fyra skrivare, lock/platttänger och en massa iphoneskal.... jag har inte ens en iphone..

Men iallafall, här har ni det som den här lilla rundan bjöd på   



 Men håller ni med? visst känns det bra att ha lite eget så att man vet att man faktiskt har något som du kan säga är ditt   

 

Av Sara Pedersen - 27 september 2012 16:19

Nu ljög jag   

Jag har inte alls gjort mycket idag. 

Gick upp, klädde på mig, gick till skolan, umgicks med trevliga människor, hjälpte till att rigga inför spelningen, Var med och uppträdde med två låtar ( sjöng på den ena och spelade piano på den andra ), gick runt och kollade på mässan, hjälpte till att bära ner ett elektriskt trumset till estet, åt med tjejerna, gick tillbaka till mässan, tog närvaro så att det finns bevis på att jag verkligen var där, umgicks lite mer med de andra, följde Sandra till bussen och sen gick jag hem.

Jag har ju inte gjort någonting idag egentligen men om jag ska vara ärlig gör det inte så mycket heller.

I-valet var inställt idag för att vi tydligen inte hade någon lärare så då fick man sluta väldigt tidigt.

Kom hem och bytte om, trots att den där prickiga klänningen är så tunn är den fruktansvärt varm och den tog jag av mig så nu sitter jag i strumpbyxor, hotpants och en lång,  vit/beige oversize-tröja. Gos   

Ska väl strax ta något att äta men jag är inte hungrig riktigt än.

Förresten, nu har hösten officiellt kommit hit.. Jag är inte så glad över hösten, det blir kallt, alla löv faller av träden och ruttnar på gatorna tillsammans med äpplena som ligger överallt... Men just nu är det okej. Just det här stadiet är fint, när det är så mycket färger och löver fortfarande sitter på grenarna.

Och en annan sak med hösten är att man får börja använda fina jackor, mössor och halsdukar   sen blir det vinter och hur det kommer kännas då får vi se.

Men visst är det här höststadiet fint? ( Jag blev ju tekniskt sätt med på bilden )


   

Av Sara Pedersen - 27 september 2012 15:48

Vad jag har haft på mig idag från kortet som jag lade upp på mig, Julia, Sandra och Fraida så tänkte jag dra det lite snabbt här då innan vi berättar om dagens påhitt och tokigheter   

Jag har alltså haft klänning ( den är lite längre än vad det ser ut på bilden ) på mig idag med ett bälte och strumbyxor * brrrr* men det var så värt det trots att det var lite småkyligt. Man fick klä på sig lite utanpå det. och vad passar då bättre än en stickad och otroligt mysig halsduk och en lagomt lång jacka. Jag fryser så att jag måste använda min vinterjacka... vilken fryslort jag är   men man fryser ju inte med den iallafall och det är väl det som är det viktigaste. Jag har också varit en sådan tjej som bara gått i tights eller strumpbyxor, korta shorts och linne, uppknäppt jacka och innen mössa...och tro mig, det är inte värt det. 

Det är skönare att hålla sig varm och hur snyggt är det att bli stormförkyld så att näsan och ögonen rinner och ni hostar och nyser? inte så mycket om ni frågar mig.

Man kan ju faktiskt klä på sig, hålla sig varm OCH vara snygg. Tänk på det alla som vägrar klä på er när snön ligger på backen och tempraturen ligger vid 25-, Att bli sjuk är inte snyggt   

Såhär har jag då sett ut idag. 


 

Stay tuned     

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards