Alla inlägg under september 2012

Av Sara Pedersen - 3 september 2012 15:54

Ja, det har varit en riktig tröttisdag idag. Tror inte att jag gick upp ur sängen fören tio i åtta imorse, vilken tur att jag började fem i nio   

Då hade vi nästan hela två timmar kulturhistoria och alla var sååå trötta. Försök att läsa högt ur en historiebok med kulturhistoria när du är trött.. det går inte så bra..

Sen var det svenska då vi konstigt nog håller på med ett historiearbete om olika epoker. Det är säkert mest för att vi ska öva på muntliga presentationer men ändå.

Sen var det lunch och det var inte så aptitligt om jag säger så. Själva ordet ¨korvbuffé¨ är inte så aptitligt i sig men när korven är äcklig är det inte kul. Det fanns två olika korvar ( stor buffé va? ) tunna kok-korvar och någon tjockare grillkorv... de tunna var kalla och den tjockare hade sådan stark och vidrig smak att jag mådde illa    så min lunch blev sallad, mosmacka och mjölk. Sen kompenderade jag min lunch med att köpa en bit chokladkaka och loka i caféterian. DET var gott   

Efter lunch var det sen två timmars estetisk kommunikation och då har vi planerat elevrådets dag för låg och mellanstadiet och kommit överens om aktiviteter för dem att göra.

   Och sen väntade en lång promenad i solen hem  

Nu ska jag nog titta på AFV och småsova lite, blir nnog tidigt idag, finns inget att titta på på måndagar så det är inte värt att pina sig genom att sitta uppe. Ska nog sova ut istället, plus att jag inte är helt frisk än   

Ni ska få dagens outfit också: Svarta byxor, den mysigt blå tröjan jag köpte i stockholm, nithalsbandet ( också från stockholm ) och en svart midjejacka.

  

Det var allt för nu.

stay tuned   


Av Sara Pedersen - 3 september 2012 09:55

Jag har fått lite kritik om min video som jag lade upp igår och jag ska tänka på 3 saker tills nästa gång
#1 ingen radio påslagen i bakgrunden.
#2 prata långsammare så man inte känner sig stressad.
Och #3 visa saker långsammare.
Jag var ju lite stressad när jag gjorde videon om och tänkte inte så mycket på det. Men ni ska få en bild på piercingarna för de syntes ju inte alls.
Fina va?
Längtar till mars så jag får pierca mig någon gång. När vi piercar oss har jag varit 18 i över en månad och det känns också väldigt kul.
Vill ni se något mer lite tidigare så skriv till mig.
Fast seriösa kommentarer tack. Fick en kommentar som jag såg imorse och den var lite obehagligt. Den kommentaren är borttagen. Så här har ni bilden på mina piercingar och seriösa kommentarer please.
Stay tuned.

Av Sara Pedersen - 2 september 2012 20:17

Eller rättare sagt Haul-video.

Skulle egetligen publicera det här inlägget för över en timme sen men jag sparade det fel så att det hamnade i utkast istället... duktig jag...

Men då får ni den nu istället. 

Enjoy   


Av Sara Pedersen - 2 september 2012 15:50





Hemma igen från en helkul helg. Halva sängen är full med saker som kommer att visas upp i Haul-videon som kommer att komma upp om ett tag när jag får sitta ifred och filma lite.

Har varit jätteroligt med Sandra den här helgen. Upp tidigt på lördag morgon, klä påsig och fixa sig sen äta frukost och sen bli skjutsade till tåget. vi kom till statione kanske 45 sekunder innnan tåget kom.

   Det var första gången jag åkte tåg   men jag måste säga att det är väldigt praktiskt att göra det.

Vi kom fram strax efter tio och då började shoppingen. Vi började i Åhléns-byggnaden ( 7 våningar! ) och avslutade med ett H&M, sen var vi till bland annat Monkey, Gina Tricot, Shock, Punkt Shop, Blue Fox, Lagerhouse, Glitter, Lindex, Ohio,och en massa andra affärer. Men vad jag köpte få ni se i videon   

Vi åt på McDonalds då det inte fanns plats någonstans. Det var ju så mycket folk!    alltså det var nästan obehagligt med så mycket folk... iallafall när man inte hittar i Stockholm. Man blev allvarligt nästan Klaustrofobisk. Det är nog något som man måste vänja sig med.   

Iallafall, på donken var det lite rörigt.. jag fick inte ens mitt glas.. men jag orkade inte gå fram och kräva det.. de hade de stressigt nog ändå och vissa kunder var lite otrevliga så jag tyckte att det var jobbigt nog för dem.

På tal om otrevliga människor, jag blev ignorerad när jag stog i kassan på Gina! Det var inte kul, varför ska folk vara så otrevliga? Så onödigt, särskilt emot kunder som ska betala. Jag stog bakom en person som betalade och sen var det min tur, jag lade upp det jag skulle betala på disken och hon i kassan tittade på mig, sen vände hon sig om och började med annat! hom stog säkert i tre minuter innan hon skannade in mina varor. vilken dålig stil....

Nä, nu ska jag ta tag i den där videon och tills dess får ni avnjuta dessa bilder från igår    

                         

Stay tuned   

Av Sara Pedersen - 1 september 2012 21:20

Bloggar från Sandras säng, jag har precis börjat slappna av efter våran shoppingrunda i Stockholm, mer om den upplevelsen i ett annat inlägg. Tänkte att ni skulle få lite uppdateringar.
Såhär var min mysfredag.
Åkte buss ut till Avesta efter skolan. Promenerade sen i spöregn så kläderna blev genomvåta och mina noter blev fuktskadade och det är ju inte så bra..
Vi promenerade ut till grytnäs, stannade en snabbis i en busskur innan jag och Julia fortsatte och gick den sista biten.
Kom dit, vi var genomblöta, sminket rann och det var kallt... Så när vi äntligen fick komma in i församlingshemmet så tvättade jag bort sminket och bytte från de blöta kläderna till mina haremsbyxor och min stora sovtröja. Så extremt skönt!
Sen repade vi i 2 timmar sen blev det pizza. Och gud vad gott det var!
Sen lekte vi lite som till exempel viskleken och hemlisleken. Och för er som inte har lekt den så går det till så att man är två lag och alla skriver en sak om sig själv sen ska det andra laget gissa vem som skrivit vad. Min sak var för övrigt att jag skrivit en saga om fiskar och punkare och läst upp den för killen som jag då var kär i. Jag var då 6 år..
Sen åkte jag och Sandra hem till henneoch åt cupcakes och pannacotta innan vi kraschade i säng och sov.
Skriver om Stockholm imorgon när jag kommit hem, sover ju hos fina Sandra inatt också och imorgon tänker jag göra min första Haul-video och visa inköpen från idag, och det vill ni väl inte missa?
Nu ska vi färga Sandras hår, äta godis och se på film.
Vill ni se vad Sandra köpte idag så kolla in hennes blogg också. Jag har ju den i avdelningen "länkar" och jag är med på ett litet, litet, litet hörn i den videon.
Här kommer 2 bilder från igår.
Stockholm kommer i nästa inlägg.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards