Alla inlägg under november 2012

Av Sara Pedersen - 29 november 2012 21:39

Hopppas att mitt föregående inlägg inte blev alltför löjligt men jag ville bara få det sagt och jag behövde få ut det för annars hade jag haft det i mig tills jag skulle komma till den gränsen då allt bara brister igen... det händer allt oftare faktiskt om jag ska vara ärlig..   

Men nog om det, jag tänkte ta lite om vad som kommer att hända nu om hur det blir imorgon   

Imorgon så är det fredag ( yay ) och det har varit en väldigt seg vecka tycker jag men den är ju inte över än och imorgon efter skolan så kommer jag bli upphämtad efter skolan och sen så blir det lite julklappsshoppning   och då kommer vi att äta ute och sen när vi kommer hem till kvällen kommer jag ha så ont i fötterna så jag vet inte vad. Så det kommer nog inte ett inlägg fören till kvällen för jag gillar inte att blogga över telefonen då inläggen blir helt störda.

Och så kommer det nog upp en julklapps-haul... jag har inte gjort en video på flera veckor så det är nog dags nu   

Men nu ska jag först ta och sova och invänta alarmet och så får vi se hur jobbogt det är på en skala att gå upp imorgon. 


Stay tuned 



Av Sara Pedersen - 29 november 2012 21:14

Alltså, jag vet inte riktigt hur jag ska göra... jag har snart haft den här bloggen i ett år att blogga har ju blivit en del av mitt liv och det skulle bli väldigt tråkigt tror jag om jag inte skulle skriva. Plus att jag behöver få skriva för annars skulle jag sitta inne med allt och då skulle det inte bli så bra...   

Och när jag bloggar så vill jag gärna ha med bilder för annars blir det tråkigt... Men jag har börjat fått så mycket pikar ( dock av samme person ) när jag tar bilder och särskilt bilder av mig själv... och även om vissa inte tror det så sårar det faktiskt....

Många vet inte om det men jag har blivit väldigt mobbad ( som många andra ) under min uppväxt och under en period av 6 år finns det inga fotografier och bilder på mig förutom skolfoton för att jag helt enkelt inte gillade det jag såg i spegeln varenda dag. Hade jag blivit med på ett foto så gick jag in i kameror och tog bort de bilderna för att jag inte ville att någon skulle se mig....   för jag såg ju mig själv som mobbarna såg mig och det var inte något som man gärna tittade på.

Jag har aldrig haft bra självförtroende.

Så att jag tar bilder på mig själv idag är för att bygga upp mitt självförtroende igen, ett sätt att känna mig lite fin någon gång så att nu få pikar för att man tar ¨egobilder¨ svider något så fruktansvärt... så frågan är väl om man bara ska lägga kameran på hyllan och sluta ta kort..

Här är en bild på mig från idag som jag är nöjd med, och jag tycker att jag borde få ta bilder på mig själv utan att någon säger något om det... Så att jag kan lära mig att det som är på bilden faktiskt tål att visas upp för andra... 


 

   Det var bara det jag ville säga.

Stay tuned.      

Av Sara Pedersen - 29 november 2012 17:30

Har varit hemma en liten stund nu och hunnit äta lite och jag tror att jag håller på att somna   Men allvarligt, det är mörkt, kallt och det har snöat idag för tredje dagen i rad, det blir lättare att somna på kvällarna men allt svårare att gå ur sängen på morgonen, det är lika jobbigt varenda morgon då klockan ringer.. men imorgon är det äntligen fredag igen men det blir inte en så jättelugn helg men jag kommer att få sova ändå   

Jag fick en liten present idag när jag kom hemfrån Elisabeth och det var väldigt snällt. Ett halsband och armband med ett hjärta där det står Happiness and love. Även om jag passar mycket bättre i guldfärgat med mitt hår så tycker jag om det väldigt mycket   


 

Av Sara Pedersen - 28 november 2012 22:06

Det var inte Grey´s idag.. buhu   

Men vet ni vad det blev istället? jo, en riktig myskväll. 

Efter att vi sett på glee så kom mamma upp med pepparkakor ( jag har ätit väldigt mycket pepparkakor idag ), ost och lingon och blåbärsglögg. Jag hade inte testat den förut men den var faktiskt god, även om det var mer som varm saft   Till glöggen och pepparkakorna så tände vi värme och doftljus och satt och myste en stund innan jag gick och tig ett varmt bad. Efter badet så kom jag upp och hela övervåningen doftade av vanilj och kanel och jag blev alldeles varm och glad. tog en paus från allt pluggande och hade en riktig myskväll istället och tro mig, det behövdes.

Sitter nu i min gosiga pyjamas och ska lägga mig efter att det här publixerats, då ska jag gosa ner mig i sängen och bara sova   

Imorgon börjar allvaret igen.


 

Av Sara Pedersen - 28 november 2012 21:37

Det har minst sagt varit rörigt idag, det gick från en halvbra morgon till en kaotisk förmiddag till en jobbig eftermiddag. Men alla problem som uppstått skulle lösas om alla bara började respektera varandra, det ska inte behöva vara så svårt.

Men jag tycker att det bara blir värre och värre med respekten om jag ska vara ärlig   som till exempel när vi hade temadag förra veckan.. jag tror det var då iallafall ( och det inlägget är det så många stavfel att jag nästan skäms, jag måste ha varit riktigt trött ) och då hade vi ju varit på en föreställning och under föreställningen så var det någon omogen unge som kastade upp godis på scenen och på publiken och det enda jag kunde tänka var: RESPEKTLÖSA UNGJÄVLAR!!! och jag blev så fruktansvärt arg för att det var ändå gymnasieelever som då anses vara på kanten till att vara vuxna och de aggerade inte alls på ett vuxet och moget sätt... Jag förstår ellvarligt inte vad som är problemet, om alla bara kunde börja respektera varandra så skulle allt vara mycket bättre, om vissa bara kunde bete sig som folk och inte som idioter så skulle det vara mycket roligare att leva i princip.

Andas, andas, andas... jag måste lugna ner mig känner jag, men jag kommer nog att återkomma om det här vid ett annat tillfälle för jag tycker att det är ett viktigt ämne.

Men för att återgå till dagen så har det varit en vanlig onsdag, tog bussen med Sandra och Frida till Avesta, vi åt lite och tog en snabbtitt i affärerna och vilken tortyr det var när jag inte ska köpa saker till mig själv.. men jag ska faktiskt åka och julklappsshoppa på fredag och om jag hittar alla presenter så kanske jag kan ge mig själv något fint också, vem vet?   


 

Av Sara Pedersen - 27 november 2012 19:45

Nu kan vi checka avtvå saker från ¨Att göra¨listan och det är uppspelar som vi gjorde idag och jag har alldeles nyss läst ut Hamlet   så nu är det bara att börja på nästa bok.. suck.. har två böcker kvar och sen lite annat som ska göras.. måste även lyssna in lite låtar tills imorgon kom jag på.. satan..

Och jag måste ladda ner övningsspåren IGEN för att de försvinner varenda gång, förut gick de att spara på datorn men det går inte längre..    och jag fattar verkligen ingenting för att jag tycker att det är så svårt att lära sig på det viset..

Och nu börjar jag att må illa för jag har inte haft tiden för att äta än och det måste jag också göra..

Och nu fryser jag så jag vet inte vad.. det är ju så kallt, och det har snöat idag och den närmaste veckan kommer bli vidrigt kallt... Imorgon och på torsdag ska det bli snö, under helgen ska det bli ännu kallare och på måndag ska det bli åska... bra vecka.. nej.. hittills tycker jag inte det..


 

Av Sara Pedersen - 26 november 2012 19:22

Jag borde verkligen plugga.. jag har massvis att göra.. måste läsa tre böcker, skriva något argumenternade till spanskan, lyssna på och lära mig en massa låtar och jag får ju ont i huvudet av att bara tänka på det   

Nu börjar det bli för mycket och idag så pratade vi om hur fan vi ska hinna sätta ihop allt till vår lilla teater som ska spelas upp för fransoser om 2 veckor och sen måste vi ju börja med våran uppsättning av Hamlet som vi tydligen ska spela upp om tre veckor... så först måste vi läsa Hamlet och Don Quiote, sen läser jag en bok på engelskan för att få chansen till ett högre betyg, Spanskaarbetet måste göras klart snarast och jag vet inte ens vad jag kan argumentera om, vi har uppspelning imorgon med våra ¨andrainstrument¨ och jag kommer ju typ börja gråta om jag spelar fel igen.. sen är det rep till lucia och sen avslutningen som vi inte vet alls vad eller hur vi ska göra och det är en massa sånger som man måste lära sig och ibland känns det som att det bara är en själv som faktiskt anstränger sig och lär sig, sen är det luciaframträdanden och julkonserter och någonting säger mig att det säkert kommer att komma upp ett prov som såklart ska göras innan lovet..

Och ALLT måste vara klart inom 23 dagar   

Och alla är ju så sjukt stressade.. känns som att alla skulle behöva en paus från allt just nu. Det blir bara för mycket och... alltså, nej, jag orkar inte just nu. 


 

Av Sara Pedersen - 26 november 2012 18:05

Jag vill shoppa..... det var alltför länge sen nu och jag känner hur jag vill ha lite nytt eftersom att jag gjort ännu en rensning i garderoben och nu har jag HELT ALLVARLIGT INGENTING att ha på mig. Efter att jag hade duschat imorse så hade jag faktiskt tänkt ut en riktigt bra outfit men sen när jag letade i garderoben upptäckte jag att hade slängt alla de kläderna ( ! ) och jag blev så arg på mig själv så jag vet inte vad   Det mesta som jag har kvar i garderoben är antingen för stort eller för lite eftersom att jag har sparat det som jag använder mest och tillslut så blir ju det urtvättat och då blir färgerna blekta och de sitter inte bra längre...

Och nu när jag tjänade pengar i helge och fick pengar den 20 så har jag ganska mycket nu och de bara skriker ¨Spendera oss!!!¨... men jag måste hålla mig, för det har varit tomt i plånboken en längre tid och eftersom det snart är december så kan jag inte köpa något åt mig själv utan nu är det julklappar som prioriteras   

Men det skulle verkligen inte sitta fel att ta en runda på New Yorker   lite trist att man inte kan kolla på deras sortiment online..  


    

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards