Alla inlägg under november 2012

Av Sara Pedersen - 26 november 2012 16:28

Har nyss ätit och sitter just nu och fryser ( det har ju varit svinkallt idag ) äter chokladbollar och tittar på True Blood   

Har varit en väldigt lugn dag idag, vi såg på film på historian ( igen ) och den här gången så tittade vi på Elisabeth 1 och sen satt vi och diskuterade på svenskan och det är verkligen fruktansvärt hur det var mellan katoliker och protetstanter under hennes regeringstid, jag blev både tårögd och äcklad av vissa scener i filmen.

Efter lunch så satt vi och gjorde klart storyboarden till våran film så nästa lektion kan vi börja lägga på ljud   det kommer nog bli kul.

Fick sen höra efter skolan att jag skulle passa som Elisabeth om det skulle bli en svensk version av filmen för att jag var rätt lik henne ( eller Kate Blancet iallafall ) men det det tycker inte jag plus att den rollen inte skulle passa mig, jag är inte så kunglig om man säger så, nåväl för att jag tycker om att spela teater men det är nog inte en roll som skulle passa mig   

Vad tror ni, skulle jag passa bra som prinsessa/drottning? 

( host, host, nej! )


 

Av Sara Pedersen - 25 november 2012 12:38

Jag har precis gjiort det jag sa att jag skille göra idag. Jag sov länge och gick upp vid tio och började fixa lite frukost vilket blev en macka med ost, salladsblad, gurka och tomater och lite apelsinjuice till det och sen fick jag titta på lite tv och bara ta det lungt   

Sen vid tre idag ska jag åka ut till mormor och ha lite födelsedagsfika. Hon fyllde år i fredags men då var jag inte hemma under dagen och så var mamma så trött så det blev bättre att ta det idag. Hoppas hon kommer att tycka om sin present. 

känner att jag skulle ha sovit lite längre för jag somnade på soffan några i några minuter efter jag ätit upp frukosten   

ska nog snart äta ligen annars så är man hungrig när man ska ficka och då kommer man äta tills man mår illa och det vill vi ju undvika, ska bara se klart på reprisen av Hells kitchen bara.


 

Av Sara Pedersen - 24 november 2012 23:29

Ska alldeles strax ta och sova, det har varit en lång dag och imorgon tänker jag jag sova länge och sen äta frukost framför tv:n ooch se på Escape To The Country för det har inte jag fått dett på flera veckor   och sen har jag inget planerat riktigt så man får ta det som det kommer.

Har haft en jättemysig kväll med ganska mycket skratt faktiskt har sett på LOL och Cockpit och jag måste säga att den som var soligast var helt klart Cockpit även om det i slutänden bara var en könsdebatt men det fick en att tänka till lite men alla kan verkligen inte vara så sviniga emot kvinnor som de var i den filmen, då är någonting riktigt fel. Men jag rekomenderar den, den var helt klart sevärd   

Nu tänker jag stänga av datorn och lägga mig.

Tänkte ni skulle få en till bild på mig från idag men jag visste inte om den skulle vara för julig eller inte men ni får den ändå.

Godnatt allihopa. 


 

Stay tuned.  

Av Sara Pedersen - 24 november 2012 22:42

Vad mucket jag har börjat gjort på helgerna nu känns det som men det är ju bara bra. Jag var med och sålde kakorna och godiset som jag skrivit om i tidigare inlägg på en förmarknad ( då den riktiga marknaden är nästa helg)och det var rätt så trevligt plus att jag tjänade lite på det också, räknade ut att jag fick ca 20 % av det vi fick ihop och det var helt okej med tanke på hur mycket extra man fick också som gratis mat och obegränsad tillgång till glöggen   även om det inte kom så mycket folk så var det rätt kul även om man fick sitta mycket och bara vänta men eftersom att man har en telefon kan man sitta och spela spel när det var lite folktomt. Och en annan grej som inte var så kul var att det krånglade lite med strömmen, själva huvudströmbrytaren kopplade ifrån hela tiden så att det inte gick att koka upp kaffe och liknande så tillslut fick vi ha en som satt där och slå igång den igen när det slog ifrån    Och det gjorde att julmusiken inte fungerade heller.. så då fick min telefon användas som stereo.. dock var det lite synd för jag har bara 11 låtar på min julspellista   men det gick ju ändå.

Sen fick jag också en hel låda full med glas efteråt. Allt som blev över på loppisstånden skulle skänkas till second hand men jag fick fem glas med otroligt smala ränder så så att man nästan blev snurrig av att bara titta dem, det var lite tufft och sen så gick man ju runt och kollade på vad de andra hade och jag köpte årets första julklapp och den är till mormor och jag tror att hon kommer att tycka om sin present   

Sen efter fyra timmar var det bara att packa ner, åka hem, packa upp, slå in mormors julklapp, äta och proppa i oss vårat godis som blev kvar   

Här har ni lite bilder på hur jag såg ut idag, det var ju julmarknad så jag ville vara lite julig, jag var faktiskt den enda med tomteluva men jag hade iallafall den nya röda och vita klänningen som jag fick från Nico, strumpbyxor och raggsockor, kände mig fin faktiskt men ni ska tro att det var mysigt att byta om till en stor tröja när man kom hem   


       

Av Sara Pedersen - 24 november 2012 22:25

Dessa helt underbara saker   Är de inte fina? 

Jag fick faktiskt tre stycken igår men kommer nog bara behålla två av dem eftersom att den tredje var ljusrosa med hjärtan och det kan jag inte riktigt använda på grund av min hårfärg.

Men iallafall, de som jag kommer behålla och använda är en mörkgrön med små, svarta prickar, band i midjan och är väl halvlång. Det som är så bra med den var att det var precis den gröna som verkligen framhäver det röda i mitt hår och det är väldigt kul.

Den andra är röd och vit ( den använde jag idag på julmarknaden ) och har också ett band i midjan. Tycker verkligen att de var superfina.

Den gröna kommer jag förmodligen att använda på skolavslutningen och när vi ska på julmiddag i vinter. Känns skönt att inte behöva tänka på det mer   Nu är det bara klänning till jul och nyår kvar... är man tjej så är man   

Men en sak undrar jag.. varför hittar alla andra de snygga klänningarna, är jag blind?   

Vad tycker ni om dem? 


   

Av Sara Pedersen - 24 november 2012 09:34

Vet ni var det västa är när man vaknar på helgen rätt rå tidigt och man fortfarande är helt groggy? jo, det är när man verkligen måste på toaletten... och drn när man gått upp så kan man inte somna om igen... så sjukt jobbigt.. Fast nio är väl inte så värst tidigt menjag hade inte haft något emot att sova en liten stund till   

Men idag vaknade jag inte bara av det för när man väl kommit upp på benen och öppnat rumsdörren så slår en underbar doft emot mig och är ju bara tvungen att gå ner och se vad det är och så står mamma och gör lite lunch till oss och dagens lunch kommer bli en helt underbart god sallad med en massa smågott i   Och så behöver jag lite sockerrehab sen igår men ändå så åt jag inte så mycket skräp igår, det kändes bara som det, har över halva godispåsen kvar och i pruincip hela drickan... får ta det ikväll som lördagsgodis    

Nu blir det frukost innan man får börja fixa sig innan man ska iväg.


 

Av Sara Pedersen - 23 november 2012 23:00

Sitter nu i pyjamas efter en helmysig eftermiddag och kväll tillsammans med Nico   vad som började med en skitdålig morgon slutade med bio och skratt. Ett prov imorse gick åt helsike och jag är fortfarande frustrerad över att jag har svårigheter med pianot.. plus att en person i min omgivning var så störande idag att jag ville strypa denne. Spanskan gick förvånansvärt snabbt och sen på dansen så var jag bara grinig för jag var trött, hade huvudvärk och var på dåligt humör av min dåliga morgon men vi hade hemstudier på svenskan då vi ska läsa Hamlet så jag slutade efter dansen ( och dansen slutade tidigare ) och då kunde jag följa med Nico hem mycket tidigare   

Så då stack vi en snabbis till Ica och köpte lite godis och dricka för det var garanterat billigare där än på bion och då blev det godis, cola och en red bull för min del, jag behövde en liten kick för jag var så trött. Sen gick vi hem till henne där det blev lite film och kaffe... ni kan tänka er att jag fick en koffienkick efter det, usch, jag måste ha varit jobbig   

Sen tog vi en macka innan vi gick till bion, dick var vi där typ 40 minuter innan den skulle börja så vi var först in i salongen men det gjorde ju inget, det är ju bekväma stolar iallafall.

Men dock hade vi oturen att få några grymt störande småtjejer framför oss och inte en chans att de var 15... så det förstörde det tyvärr lite men filmen var ju bra ändå   

Ni ska få lite bilder från idag och imorgon ska jag tala om vad jag fick av Nico idag och eventuellt slänga upp en bild eller två   

Nu funderar jag på om jag ska lägga huvudet emot kudden eller inte... vi får se.


             

Stay tuned.  

Av Sara Pedersen - 22 november 2012 21:10

Det blev att äta frukosten påväg till skolan idag med, det blir aldrig någon tid för frukost känns det som och ändå gick jag upp lite tidigare idag... eller så har jag tiden men spenderar den på annat än att få i mig frukost   

Jag är fortfarande trött men extremt mycket piggare nu än igår och igår kväll tror jag att jag somnade innan huvudet nuddade kudden och satan vad skönt det var att få sova. 

Idag så väntar inte så mycket skolmässigt, har redan haft min pianolektion och ska strax ha gehörslära innan det blir att äta lite snabbt innan spanskan. Sen blir det dans och svenska innan skoldagen är slut.

Sen ska jag till Nico efter skolan där det kommer bli lite filmmys innan vi ska gå på bio    Det kommer säkert bli jättetrevligt.

Så hör jag inte av mig under dagen så hörs vi av ikväll, det är ju fredag   


Stay tuned     

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards