Alla inlägg under november 2012

Av Sara Pedersen - 22 november 2012 15:43

Alltså ni kan inte förstå hur skönt det är att ligga ner i sängen samtidigt som man slog igång datorn. huvudvärken som jag gått runt med hela dagen lättade direkt då huvudet nuddade kudden. Jag sov inte så många timmar inatt så det har varit kite snåsegt i huvudet idag men somnen tar jag igen inatt   Men även om det var jobbigt att gå upp imorse så lyckades jag duscha, fixa mig, packa väskan, äta frukost påväg till skolan och ändå ha sju minuter till godo när jag kom fram till skolan.

Efter halva dageb så var det temadag, vilket jag helt glömt bort, så då fick vi sitta och titta och lyssna på en föreställning om Janis Joplin och efter det väntade en diskution i 40 minuter och sen fick jag sluta, jag hade ingen dans idag och det var väldigt skönt för jag är som sagt helt slut. Men imorgon blir det full fart igen och då blir vi bara tre ppå dansen.

Jag var lite somrig idag kände jag. Jag böt kläder flera gånger imorse och visste inte vad jag skulle ha på mig men när jag varken hade tid, lust eller ork till att byta så blev det detta   

Orange/beiga byxor, ett mönstrat, färgglatt linne,, en kortare vit kofta och ett brunt bälte som höll linnet på plats för det är för stort.


     

Av Sara Pedersen - 21 november 2012 20:22

Vet ni vad jag gjorde när jag kom innanför dörren?

Jag gick upp till mitt rum, gick fram till sängen i mörkret och kollapsade på sängen, drog upp benen och blundade och kände hur allt bara snurrade.. Jag hade ont i magen och benen skakade  

Jag är helt slut men jag måste plugga och jag måste äta annars kommer jag vara hungrig innan jag lägger mig...

Jag borde inte vara såhär trött för jag sov hur bra som helst inatt, jag fick kaffe imorse och jag har haft en lugn dag i skolan. Efter ungdomstinget så gick jag och Jolanta och åt lunch innan jag skulle på svenskan och då gjorde vi inte så mycket förutom att prata och min diskutionssida var fortfarande påslagen så jag babblade ju på, det var så att jag ville ge mig själv en örfil och säga åt mig att vara tyst.   

Sen på engelska så var det bara ett lättare prov innan vi fick gå och sen så var det bara att ta bussen till Avesta, äta lite och och sjunga lite som vanligt med det börjar bli jobbigare och jobbigare känner jag.. jag börjar alltid hosta mot slutet av repen och när jag kommer hem har jag alltid ont i halsen. Förra veckan trodde jag att jag skulle börja hosta blod för att det gjorde så ont plus att jag har börjat fått ont i fötterna av att jag står upp ganska mycket och nu måste vi dra över tiden på repen resten av året bara för att få till låtarna.. snyft   Tror att jag börjar bli överansträngd.

Just nu är jag bara så trött.. jag måste hitta ett sätt att utöka dygnet med 24 timmar så jag hinner med allt som jag måste göra.

Men det kommer säkert att ordna sig, tror ni inte?   


 

Av Sara Pedersen - 21 november 2012 19:58

Har varit på ungdomsting idag och jag är så himla trött på min egna röst så jag vet inte vad.. jag tänker inte prata mer idag så vilken tur att detta inte är en video   plus att jag är lite rosslig i halsen just nu men det är borta tills imorgon.

Ber om ursäkt för min dåliga uppdatering, det var ju inte meningen men så blir det ibland.

Iallafall, jag var som sagt på undomsting idag tre timmar under förmiddagen och diskuterade lite olika frågor som rörde kommunen, skolan och andra saker som man ville ta upp.. och även fast vi hade tre timmar så han vi inte prata om det som jag och Jolanta ville ta upp om nerläggningen av lokaler och förflyttning av elever ner till våra lokaler men det kkanske är något som man får ta upp vid ett annat tillfälle.

Jag har ju nyss gått med i gymnasierådet på skolan, jag har ju suttit med i elevrådsstyrelsen under fyra år tidigare på olika skolor och varit matrådsansvarig också under nian så jag kan väl lika gärna vara med nu med. Plus att jag faktiskt kan diskutera och komma med förslag och åsikter bara jag kommer igång. Även om jag inte tyckte at alla frågor var särskilt viktiga och några rent ut sagt onödiga för att vissa saker verkligen inte kan göras ( som att flytta hela byggnader ) och mycket styrs ju av budjeten. Herregud, skolorna har ju köpstop för att det inte finns pengar till nya böcker så då är det illa   

Vi fick ju frukost där också och tack vare det lyckades jag ta mig igenom förmiddagen utan att tänka på att jag eventuellt var hungrig och så lyckades man hålla sig alert med hjälp av kaffet   

Men tiden gick otroligt fort för de där tre timmarna räckte inte alls till, vi skulle behövt minst tre timmar till känner jag men det kom upp ett förslag om att skapa ett ungdomsråd där ungdomar och lokala politiker kan träffas oftare än en gång om året och det tror jag skulle vara en riktigt bra idé. Om vi lyckas skapa ett sådant så ska jag garanterat vara med    


     

Av Sara Pedersen - 18 november 2012 16:25

Min lust för att fortsätta med baket idag slocknade för ett tag sen kan jag ju säga.   

Jag hade ju plockat fram datorn ( uppenbarligen för annars hade jag inte kunnat blogga ) och så skulle jag och mamma kolla lite mönster men det skrev jag i förra inlägget, men iallafall, när man väl sitter med datorn och kollar runt lite, kollar mailen och fb lite snabbt och då får höra när man sitter där att man inte är hjälpsam, man gör ingenting och jämt sitter vid den där datorn.

Jaha... det kändes ju bra efter att man stått två dagar och bakat hundratals kakor och gjort en massa godis... jag ville ju bara ha en paus   

Antar att jag inte fick ha det...


 

       

Av Sara Pedersen - 18 november 2012 14:39

Har en liten paus i bakandet så jag tänkte ängna lite tid år er, det låter väl bra?   

Ska alldeles strax börja med lite ischoklad och det lockar mig inte så mycket. Jag kan äta mycket söta saker men min gräns går vid ischoklad, det är bara sliskigt   

Men jag ska ju inte äta den.

Hittills så har det gjort godiskakor, kanelkakor och så blev godiset doppat i choklad.

Jag och mamma har också kollat lite beskrivningar på sådana där flätade hjärtkorgar. Jag minns ju inte hur man gör för jag har inte haft julpyssel sen mellanstadiet.

Sen så har jag och tobbe pratat lite om en eventuell julklapp till mamma men det är hysh hysh   

Men iallafall så ska vi göra chokladen och sen glöggbollarna och sen så blir det nog inget mer idag.

Har bakat med tomteluva idag för att få bort håret lite, plus att jag såg ut som jag vet inte vad imorse, har nog aldrig varit med om ett sådant extremt morgonruffs när håret har varit uppsatt.

Det får ni kanske se i ett senare inlägg men just nu får ni ingen bild på hur jag ser ut, så mycket vill jag inte bjuda på mig själv just nu.   

Så jag bjuder på lite kakor och godis istället.    


         

Av Sara Pedersen - 17 november 2012 23:40

Har varit en riktig köksdag idag förutom min lilla tupplur på eftermiddagen, förstår inte hur jag kunde vara så trött egentligen men iallafall. Idag blev det baka av ska ni veta. Det blev både knäck, hallongrottor, chokladkakor med pärlsocker och nogat och mandelmassegodis ( som ska chokladdoppas imorgon   Imorgon så väntar glöggbollarna, kanelkakorna och lite godoskakor på att göras och om vi har tid och ork så ska jag fråga om mamma vill göra lite äppelgelé med mig   

Annars så har det varit en lugn kväll, det fanns ingen som orkade med något speciellt så det blev bara en film innan det blev dags för att sova, även om jag inte är så jättetrött just nu men så fort jag lägger ner huvudet på kudden så somnar jag nog rätt så fort, det brukar vara så   


     


   

         

Av Sara Pedersen - 17 november 2012 17:09

Ojdå, somnade visst till lite, mådde lite dåligt, frös som jag vet inte vad och kände mig illamående och hade huvudvärk så jag lade mig på sängen och sov i två timmar, woopsi   men det var så otroligt skönt att få vila lite och speciellt när man mådde som man mådde. Men allt berodde på godis.

Jag hade fruktansvärt tråkigt och var sugen på att gå ut fastän det duggade, var blåsigt, grått och bara rent utav ruggigt. Jag och Tobbe tänkte gå och fixa lite godis till honom för han ska sova borta inatt men sen kom mamma och sa att jag skulle få göra julgodis så då fick jag göra det istället och som tur var så var det okej för Tobbe för han sa att förmodligen inte kommer att äta något.

Iallafall, jag skulle iallafall göra godis och så ska jag få sälja det på julmarknaden som är veckan innan den riktiga julmarknaden i stan. och då ska jag få göra knäck, ischoklad, smörkola, glöggbollar ( vilket är chokladbollar med glögg i ) sen nogatkulor som jag ska ha mandelmassa och marsipan runt om och sen ska de doppas i choklad, massa småkakor som vanliga chokladkakor med pärlsocker, hallongrottor och kanelkakor.   

Det kommer blir kul   

Jag älskar att baka kakor och småpyssla lite, jag har redan tittat på efterrätter som jag vill göra till jul och nyår. Jag är väl relativt duktig i köket men jag är en pastry girl    


   

Av Sara Pedersen - 17 november 2012 09:06

Godmorgon kan man väl säga men jag har varit vaken ett tag. Vaknade halv sju, helt klarvaken och kände hur jag verkligen inte ville gå upp.. man kan ju inte gå upp halv sju en lördag så jag tvingade mg att somna om. Vaknade då en timme senare, somnade om igen och vaknade halv nio och då gav jag upp.

Har inte planerat något den här helgen, hade bara tänkt egentligen att jag skulle sova ut lite   

Håller på att äta frukost och kollar på Lillabloggen på youtube och sen så får vi se vad det blir.

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards