Alla inlägg under november 2012

Av Sara Pedersen - 7 november 2012 20:07

Yay! internet   

Min dator har inte alls velat som jag de senaste dagarna, det har bara krånglat med precis allt.. internet, skrivprogram, mediaplayer... trodde allvarligt att den gjort sitt, oackat ihop och var redo för utcheckning ett tag där. Men samtidigt har det varit lite skönt att inte kunna använda datorn också och sen så har jag inte känns att jag velat blogga egentligen heller för det händer inte så mycket.

Igår följde jag med Jonte hem efter skolan och ockuperade hans säng, vi hade fått sluta för att vi skulle arbeta hemma med våra skrivningar.

Gick hem sen när han skulle iväg.

Var inte så munter igår om man säger så men man kan ju inte vara glad jämt, eller hur? Nej precis fast det är bara det att när jag väl känner mig nere så blir det en stor krasch för jag brukar inte ta så hårt på såliga saken men alla har ju en gräns och när den där vallen spricker så svämmar det ju över och allt kommer på samma gång.. inte så trevligt    men de känslorna försvann sen när man fick sova lite   


         

Av Sara Pedersen - 5 november 2012 20:19

Rastlös, rastlös, rastlös... blä..

Och inte vet jag hur jag ska fördriva tiden heller men what to do? jag har inget skolarbete som verkligen måste göras, det regnar eller ja, det är snöblandat, jag har ätit, har inte lust att sitta vid tv:n... Så vad ska man göra? sova?   

Nej.

Det ska vi inte göra.

Jag är fortfarande sådär glad   just nu känner mig avslappnad på första gången på flera dagar ( det ändras nog imorgon ) har fått upp värmen, har lyckats knäcka min axel som gjort ont i flera dagar så att det känns bra igen, är mätt, har genomsökt datorn efter virus och hade inte ett enda och lyssnar på musik.

Helt okej kväll   Hoppas att den bara blir bättre.


Haha, diggar att halva min skjorta blivit blå i ljuset från datorn. OCH mitt hår var faktiskt platt imorse, lika platt som i lördags ( de bilderna finns längre ner ) och nu ser det ut som jag vet inte vad.. ett skatbo? Förstår inte riktigt hur mitt hår blir såhär bara det blir utsatt för några droppar vatten..

Hmm.. om mitt hår inte tål vatten.. min hy är så ljus att jag måste ha solfaktor 30 under en svensk sommar... det är ju också en kombination   

Just smile at your life, sometimes it's acctually pretty good.


 

Av Sara Pedersen - 5 november 2012 18:33

Kom på en lite olustig sak...

Att satan vad jag kommer frysa i vinter. Det är ju novemder nu och bara några få minusgrader och jag har min vinterjacka nu, hur kommer det då bli sen i december och januari då det är 25- på morgonen varenda dag? Jag kommer ju att frysa ihjäl   Så om jag slutar blogga helt plötsligt nästa år utan förvarning så har jag förfrusit till ett isblock och kommer väl inte tinas upp fören till sommaren   

Det vore ju jobbigt om jag måste köpa en ny jacka bara för att jag började med min lite tidigt. plus att jag tycker om min jacka.

Vi kan ju konstatera att sommarvärmen är helt borta för i år... det är bara snön som fattas.


        

Av Sara Pedersen - 5 november 2012 17:23

Halloj!! nä, det där lät dumt men jag bryr mig inte för att trots att det från och till har varit en jävla bajsdag så är jag så otroligt glad just nu   hoppas att jag får fortsätta vara det resten av dagen. Men vi kan ju gå igenom dagen lite snabbt och tro mig, det kommer gå fort, vi har ju inte så många lektioner på måndagar. Men idag när jag kom till skolan verkade det så dystert liksom, det var så många som bara verkade arga, ledsna eller sura.. och de som var glada var nästan för glada   jag är ju väldigt glad just nu men jag är lagomt jätteglad och de andra var liksom sådär äckligt glada så man bara vill därifrån.

Vi satt vid datorn de första två lektionerna och skriver på Levnadsberättelserna.. hann skriva fyra sidor och ska fortsätta imorgon och sen blir det att skriva det sista hemma.. är långt ifrån klar med jag vill få det gjort så fort som möjligt så jag kan göra annat.

På svenskan kollade vi lite på medeltida literatur.. och det var ungefär lika intressant som det låter.

Lunchen blev två mackor och tre tuggor av äcklet som kallas för ¨tacogratäng¨. Ursäkta men strimlad, halvrå potatis med nästan intill smaklös köttfärs är inte tacogratäng.. plus att idag vet jag inte vad det var men det var så fruktansvärt vidrigt! det smakade ju surt och beskt samtidigt   Jag  har nog blivit för van med hemlagad mat under lovet..

Sen under sista lektionen fick vi skriva två utvärderingar oh jag har nog aldrig i hela mitt liv gett så mycket konstruktiv kritik..

Vi fick sluta när vi skrivit klart utvärderingarna så jag, Sandra och Mollie gick till donken och åt lunch, varken jag eller Sandra hade ju ätit bra och då var en dricka och en vanlig cheeseburgare gott, så det blev lunch vid halv tre för 31 kr.

Jag följde Sandra till bussen sen också och det var skönt att bara prata trots att det var svinkallt ute. Tur att man hade fingervantar i väskan. De var skönt att ha dem när man gick hem igen. 


    

Stay tuned            

Av Sara Pedersen - 4 november 2012 14:06

Vet inte om jag vill visa upp det här egentligen menmen, man får väl bjuda på sig själv ibland   men jag är inte med så mycket i bild iallafall.

Men det här är iallafall våran klasscover på låten Aquarius och så har dansarna såklart en dans till. Vi som fick köra fick också dansa men det var mest att vi skulle gunga från sida till sida och se tomma ut i blicken. Jag står allra längst ut till höger om ni ville veta.  Har ju den blåa kjolen och jag är faktiskt i bild ibland   

Enjoy.


Stay tuned   

Av Sara Pedersen - 4 november 2012 11:51

Har tittat igenom den här katalogen ett par gånger nu och jag hittade faktiskt några grejer som jag gillade där.

Gissa vad? jag har hittat en gitarrberlock   kommer ni ihåg att jag tappade den i somras? Jag blev ju stucken av något kryp på halsen och när jag skulle slå bort den hade jag av halskedjan och då satt jag ju på cykeln och åkte väldigt fort så det var ju kört.. plus att jag inte gör om det misstaket igen, har faktiskt kraschat rejält med cykeln förut ( två gånger ) och när det var att jag tappade något sist var det i början av första året på gymnasiet... jag hade en hatt på mig och jag tänkte inte på att den inte satt så hårt.. så den flög ju av.. i en nerförsbacke.. och jag tröcktill om handbromsen.. ja, ni kan ju räkna ut vad som hände.. Jag voltade med cykeln i full fart ( jag hade inte hjälm på mig ) fick cykeln över mig och gled en bit på gatan om man säger så. Som tur var så var det inte någon trafik just då och jag fick ju min hatt igen men efter det hade jag ett par trasiga byxor, ett blåslaget och svullet knä i några veckor och en cykel som fortfarande inte fungerar som den ska   Nu vet ni det   men för att komma tillbaka till det som vi skulle prata om så har jag hittat en ny berlock och den här är ju mycket finare, min förra var ju bara vanligt silverfärgad.

Sen så hittade jag en till sak som jag letat efter och det är ett halsband med en g klav men jag vet inte om jag vill ha just det halsbandet.. det finns halsband med gklavar som är mycket finare på Fydiq så jag vet inte om jag ska önska mig ett därifrån istället.

Och den sista är en piercing.. så fin... Jag vill att det ska bli mars så att jag får pierca mig eller förresten, det får bli jul och min födelsedag sen kan det bli mars så att jag får pierca mig   Påtal om det så håller jag på att leta mig fördärvad efter en navelpiercing med en g-klav men de verkar vara rätt sällsynta av sig. Den enda butiken jag fått fram när jag sökt är Ohiocenter och de har bara rosa.. jag vill inte ha rosa..

Men jag har ju redan tre piercingar och om jag fick välja en sak av de här tre sakerna jag hittat idag skulle jag ta gitarrberlocken   

Vilken tycker ni var finast? 

   

     

     

        

Stay tuned      

Av Sara Pedersen - 4 november 2012 09:39

Förlåt för dålig uppdatering de senaste dagarna men det har varit lite kaos i mitt huvud kan jag ju säga   Det har varit lite mycket de senaste dagarna..har bland annat fått veta att en person i min omgivning beter sig som en idiot och en bra vän till mig kommer bli fruktansvärt ledsen och det finns inget jag kan göra åt det, och det gör mig bara arg och nedstämd för man beter sig helt enkelt inte så. Den personen har sjunkit så lågt och har misst all min respekt. Man beter sig INTE så   

Men för att fokusera på något bra så verkar det som andra saker har löst sig, hoppas jag iallafall   

Ska nog strax ta lite frukost, börjar bli hungrig, sen ska jag jag kolla igenom tidningen från Sweden Rock Shop som jag fick igår, få se om det finns något där som kan vara lite kul. 

Sen måste jag nog börja skriva ihop mina intervjuer.. eller så får jag skriva snabbt i skolan imorgon, men jag skriver inte så fort på skolans datorer, man sitter så konstigt, eller så är det jag som sitter konstigt med den här, vem vet?   

Ni ska få lite bilder från igår. Ni känner väl igen situationen då man tycker att man ser väldigt bra ut själv en dag och så får man inte en enda bra bild med kameran? Den situationen hade jag igår men tillslut lyckades jag väl ta någon bild som såg bra ut    och så får ni se min nya skjorta när den sitter på, tycker att den är väldigt fin. Plus att man kan se att min hår nästan växt ut helt igen till den längden jag hade innan jag klippte mig. 


       

Av Sara Pedersen - 4 november 2012 09:20

Jag gick och la mig för exakt tolv timmar sen nu   

En sån händelsefull lördagskväll hade jag igår. Men jag hade det trevligt under dagen och den tidiga kvällen. Natten innan hade jag varit vaken ganske länge och kom på att jag kan vara vaken och sova samtidigt på ett väldigt konstigt sett. Jag lyssnade på musik och försökte väl hålla mig vaken men jag lyckades samtidigt sova men jag hörde all musik som jag spelade samtidigt   men sen när jag tvicknade till tillräckligt sör att stänga av musiken kunde jag knappt hålla ögonen öppna och då var det väl bara att stänga av ljudet på telefonen och somna. Sov nog faktiskt innan jag lagt ifrån mig telefonen.

Sen igår morse var det bara att kliva upp för jag skulle åka med till farmor och intervjua henne för historiearbetet.

Åkte hem, satt en stund vid datorn, hoppade in i duschen och gjorde sen mig i ordning för vi skulle iväg. Järgen hade ju fyllt 45 och då ska man ju fira. Det blev ett lätt firande, det var saftkalas   med bullar, massvis av tårta och blåbärspaj. 

Sen så åkte vi hem, åt lite och sen gick jag och la mig.

Kände mig väldigt tråkig då men vad gör man om man är trött, jo, man sover.


     

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards