Alla inlägg under december 2012

Av Sara Pedersen - 26 december 2012 10:54

Jag håller på att bli tokig, det går inte att lägga in videon med html-koder idag för att koden helt enkelt finns att hämta.... men jag provade ett annat sätt så vi får se hur videon ser ut när det kommer upp.. 

Men här är iallafall videon då jag visar vag jag fick under julen   

Fick ni något roligt i julklapp iår?

Hoppas att ni haft en riktigt bra jul   




Av Sara Pedersen - 25 december 2012 17:44

Har precis blandat i hop en vitaminkur för att jag ska vakna till, jag somnade i princip nyss när jag låg på soffan. Det måste ha varit krut i glöggen som vi drack   Jag är lite less på att ständigt vara trött så fort som jag sätter mig ner, vilken tur att jag hade några brustabletter kvar.

Har varit hemma en liten stund nu efter att ha varit hos mormor och haft det mysigt. Åkte iväg lite snabbt och tomtade och fick lite pengar för det också, jag har aldrig tjänat så mycket på så lite tid men jag är glad. Pengarna läggs undan till saker som ska göras sen, 500 läggs undan till min piercing som jag ska ta i mars   

Är fortfarande jättemätt sen vi åt och jag åt ändå inte så jättemycket, jag åt en skinkmacka, lite sallad, fyra sillbitar och lite omelett och dessvärre var det lite för salt men det hade jag inte hjärta att säga. Sen efter att jag och pappa kommit tillbaka så blev det lite glögg med mandel och russin.

Mormor hade på sig min julklapp och det blev jag väldigt glad över, hon tyckte tydligen väldigt mycket pm den och hade suttit med den igår kväll också, hon fick en stor, stickad och varm sjal i olika gråtoner och den var extremt mysig. Jag hade faktiskt trott att hon skulle tycka om den.

Nu blir det en lugn kväll med lite småslöa program och så ska jag se Victoria's Secrets Fashion Show 2012 ikväll och vem vet? jag kanske hittar något jag gillar    


     

Av Sara Pedersen - 25 december 2012 13:25

Ska alldeles alldeles strax åka till mormor och morfar på julmiddag och ha det mysigt. Vi åker alltid till dem på juldagen och äter middag och sen blir det ris alá malta till efterrätt och glögg till det.

Sen ska jag ju iväg och tomta och sen ska jag tillbaka och sen kansk det blir en kväll med lite kortspel eller något, det kan jag ju inte veta än   

Har gått hela morgonen och smörjt in ansiktet med kortisonsalva, det har varit så kallt att jag fått sår och rodnader på ena kinden och det svider som satan.. det som är jobbogt är att jag smörjt in i flera dagar och det blir bara värre, det börjar sprida sig upp till ögat så nu har jag ett tjockt lager med salva och lite smink över så att det inte ser ut som att jag fått en brännskada   

Nu ligger håret över det västa men det svider fortfarande. Och nu har jag ju vågigt hår för jag vill vara lite fin när vi ska på middag och så ska mormor få en riktigt stor kram av mig som tack för de fina julklapparna   

Jag hör av mig när jag kommer hem.

Hoppas att ni får en bra dag och att ni har någon att fira tillsammans med för som jag sa, julen handlar om att fira tillsamans med de man älskar   


     

Av Sara Pedersen - 25 december 2012 12:38

Idag ska jag göra något som jag aldrig gjort förut.

Det är kanske inte så vanligt att tjejer gör det över huvud taget med jag ska tomta idag   

Så efter, eller egentligen under tiden vi ska vara hos mormor, ska jag iväg en stund och tomta hemma hos mina kusiner. De frågade pappa och Tobbe först med de ville inte inte och jag förstår inte varför, det är ju bara roligt att vara runt barn och jag tycker ju om att spela teater så det kommer nog att passa mig alldeles utmärkt   

Såhär kommer jag att se ut när jag tomtar, visst kommer jag se rätt så tomteaktig ut iallafall? Jag kommer att ha gråa mjukiskyxor, en stor, röd tröja som jag kommer att stoppa in en kudde under och så ska jag knyta fast den tröjan, sen kommer jag att ha en rock, skägg och mössa. Jag måste sätta upp håret så att det inte syns men det kommer nog att bli bra och förhoppningsvis skrämmer jag inte barnen.

Hoppas barnen inte märker att tomten har bröst och är sminkad bara   


 

Av Sara Pedersen - 25 december 2012 12:06

Hade ni en trevlig julafton igår?

Jag sov väldigt länge idag tycker jag, fast det är inte så konstigt med tanke på att jag kom i säng rätt så sent och man hade varit uppe tidigt, jag var helt mosig igår kväll men det var så trevligt så.

Har inte fått så mycket gjort idag än, har sett sista avsnittet av julkalendern som jag inte han se igår för då var det ju full fart hela dagen   och så har jag plockat fram lite kläder för idag och kokat ägg och ätit frukost.

Idag blev det restfrukost och det är oftast den godaste. Jag kokade ägg eftersom att jag inte hittade de två äggen som blev kvar från igår men när jag väl satt igång äggkokaren och det kokat några minuter så hittade jag de andra.. men då fickäggen koka klart iallafall, någon kanske vill ha ägg under dagen.

Så dagen frukost blev; en rostad brödskiva med lite smör, ägg, ett salladsblad, två tunna tomatskivor, en skiva med gravad lax och sen lite romsås   och så ett glas mjölk till det, jag klarar inte av att dricka juice nu för jag har ett sår och det svider.

Det var riktigt gott med lax på faktiskt, jag älskar verkligen gravad och kallrökt lax, det är farligt gott. Bara för det så blev jag lite sugen på sushi... man kanske ska äta det någon dag på lovet om man kommer iväg, de har ju öppnat ett sushiställe i borlänge och dit ska vi i helgen   


 

Av Sara Pedersen - 24 december 2012 23:51

God jul och så då, än är det inte midnatt så någon minut till kan man säga det   

Sitter hemma nu i pyjamaströja och håret uppsatt i en stor fläta för att det ska bli lockigt tills imorgon och jag är så varm så jag vet inte vad, jag var ju tvungen att slänga av mig kläderna för att det blev så varmt när jag kom in så att pulsen ökade.

Det har faktiskt varit rätt så mysigt idag ändå. Efter att jag skrivit imorse så öppnade vi våra julklappar och vi kommer få mer julklappar imorgon för vi fick inte med oss alla från mormor och morfar idag så vi får dem imorgon när vi ska dit på julmiddag, jag tänkte slänga upp en video sen på söndag då jag visar lite snabbt vad jag fått iår   

Efter vi öppnat paketen så gjorde vi lite mat och åt det till lite julmusik och hade det mysigt och alla måste ha ätit sig till ett mindre matkoma för alla blev jättesega efter maten så jag lade mig på sängen några minuter och vilade ögonen och bytte om innan vi gick över till min farbror och mina kusiner för att ha lite trevligt där. Vi tittade på film och sen gick vi helt enkelt hem igen.

Nu tänker jag ladda om tills imorgon då hela julfirandet fortsätter.

Usch... jag är trött..... godnatt..


             

Av Sara Pedersen - 24 december 2012 23:30

Tänkte att vi skulle komma i stämning med lite julmusik nu under julaftonskvällen och då tänkte jag att ni skulle få höra min absoluta favorit bland alla tusen låtar   Jag tycker om många låtar, några är roliga, andra blir man bara glad av, vissa är bara fina och några ger verkligen den riktigt mysiga känslan som man vill ha under julen och det gör den här låten. 

Det här är min favorit-jullåt som ger mig verkliga julkänslor och det är Silent Night med Sinead O'connor


Av Sara Pedersen - 24 december 2012 15:49

Sitter nu och tar det lite lugnt se tio imorse.

Vaknade med ett ryck eftersom att jag inte satt alarmet. Vi skulle vara på plats hemma hos mormor och morfar kl tio för att äta lite frukost.   På julafton är enda gången på hela året som jag äter gröt till frukost och det räcker gott och väl med en gång per år. Och eftersom att de inte kommer ikväll så tog vi med våra presenter dit och den årliga presentkorgen med godis, choklad, julmust och en tomte men dessvärre följde inte mamma med iår, hon låg nedbäddad hemma.

Och så var vi där och åt gröt och en skinkmacka, lämnade presenter och sen skulle vi åka och handla det sista innan affärerna skulle stänga. 

Så åkte vi och handlade, var hem en snabbis och sen åkte vi till farmor med hennes julklappar och så fikade vi lite med pepparkakor och vaniljhjärtan    Sen åt vi lite godis och hon fick öppna sina julklappar. Jag ville se mormor och morfar öppna sina julklappar också, jag ville se om de tyckte om dem men jag hoppas att de kommer att göra det.

Snart blir det jul för oss med för hittills så har vi bara åkt runt hela dagen.

Så bilderna på mig idag är ifrån bilen. Kommer fler och lite mysigare bilder senare hoppas jag.

Julens outfit i år blev en virkad marinblå klänning, svarta lite tjockare strumpbyxor, min gröna sjal, en röd blomma i håret som ska matcha mina naglar och sen så har jag plattat håren och flätat bak det på ena sidan.


   

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards