Alla inlägg under december 2012

Av Sara Pedersen - 17 december 2012 13:16

Jag har slutat för idag nu men måste vara kvar här i ca två timmar så att jag kan ha min sånglektion, hade hellre gått hem och pluggat eller sovit en stund istället innan julkonserten ikväll men då får jag ogiltig frånvaro och det är ju inte så bra   

Har mest suttit vid datorn och skrivit idag efter att ha sett en som sagt annorlunda avslutning på Hamlet.

Hade alldeles nyss betygsnack också och det var inget nytt, jag har ganska så bra betyg och jag satsar ju allltid på högre, högpresterare som man är. Men jag fick faktiskt en liten kommentar som rörde just det, jag blev bedd att inte försöka prestera på topp hela tiden och ta det lite lugnt så att jag inte skulle bli utbränd, syns det verkligen så tydligt?

Jag har blivit utbränd en gång förut och det var nog något av det jobbigaste jag varit med om.. det var oendligt många läkarbesök, blodprover och tillskott som jag fortfarande tar.. herregud, jag tog mig knapppt ur sängen på tre veckor.. inte roligt... Så jag ska ta till mig det rådet och så ska jag vila upp mig på lovet   

Och idag var det julbord i skolan, mums    men som alltid så tar jag för mycket mat och orkar inte äta upp men man vill ju ha allt   


 

Av Sara Pedersen - 16 december 2012 21:23

Har precis sett ikapp några avsnitt av julkalendern efter att ha haft en mysdag med mycket film tillsammans med Nico   vi har sett mycket film, myst och ätit pizza och smörgåstårta.

Och jag fick videon från Lucia också som jag tänkte att ni skulle få se. 

Det här är vårat öppningsnummer till vårat Lucia med esteterna på morgonen och vi sjunger Tänd ett ljus i en lite annorlunda version från orginalet   

Enjoy   



Av Sara Pedersen - 16 december 2012 12:24

Sov väldigt länge idag, egentligen för länge men jag somnade ganska sent igår efetrsom att jag gjorde misstaget att somna på eftermiddaden igår, det gör jag inte om idag   Jag vaknade tio i elva och tvingade mig ur sängen för att klä på mig och äta lite frukost.

Jag har inte gjort så mycket idag än, har spelat lite gitarr, sett på mina standardprogram som jag ser varenda söndag och....... sen har jag inte gjort något mer   

Just nu väntar jag på att Nico ska komma hit så att vi kan ha våran mysdag    och när vi har mycdag så gäller slappa kläder och smink är strängt förbjudet.

Vi får se vad vi hittar på .


     

Av Sara Pedersen - 15 december 2012 14:30

Har satt mig under en gosig filt efter att ha ätit lite smörgåstårta. Vi han precis hem innan det blev snöstorm ute, tur att vi kom iväg i god tid   

Jag, mamma och pappa har varit iväg på en liten shopping/julklappsrunda i Avesta idag och var väl borta i ca tre timmar. Hade precis hunnit duscha, torkat håret och klätt på mig som det var dags att åka så jag han ju inte äta frukost.

Först så åkte vi till ett ställe som jag aldrig varit på i Avesta och det var en butik med datorer så att mamma kunde köpa skrivprogram till datorn, faktiskt så ska jag också få det för paketet är för tre datorer.    Sen medan pappa åkte och köpte en julklapp till farmor så gick jag och mamma och köpte julklappar till Tobe och pappa, jag hoppas att de kommer att tycka om dem.

Innan vi åkte till nästa ställe så var jag in på apoteket en snabbis också.

Sen väntade Jysk och efter det ÖoB. På Jysk hittade inte jag något och på ÖoB var jag bara hungrig... och vet ni vad problemet är med den affären? jo, att om man är hungrig medans man är där och man vill köoa ågot att äta direkt så finns inget altenativ förutom godis och kakor... och det mår man ju bara dåligt av om man äter det när man är hungrig.

Efter det tänkte v att vi skulle åka hem men tog en snabbrunda in på Pickaboo och där hittade jag saker som jag ville ha iallafall. Och jag tänkte att ni bara får en bild för det är för lite för att göra en video om   Jag köpte cupcakesformar och en mörkgrön mössa. Jag köpte ljusblåa förmar med vita prickar, ljusgröna med vita prickar, rosa/vit rutiga och zebramönstrade. Jag ville ochså ha svarta eller mörkröda men det fanns inte, jag tänker baka cupcakes i veckan och då behöver jag formar   

Kanske ska prova på någon av de som jag la upp förut? vem vet   


 

Av Sara Pedersen - 14 december 2012 21:42

Ni kan inte förstå hur skönt det har varit ikväll när man bara fått slappna av och bara låtit bli att tänka på en massa saker för nu är det mesta gjort.

Har spenderat kvällen med att äta riktigt god mat, idag blev det kyckling, potatisgratäng, stekta grönsaker och varm baugette. Det var jättegott och då vill man ju verkligen bara äta och äta och äta men jag fick stanna efter en portion för då var jag precis i det stadiet då man fortfarande känner att man vill äta men är halvt mätt och det är där jag måste sluta för annars blir jag så mätt att jag får ont i magen och hamnar i ett sådant matkoma att jag somnar   Till det så har vi sett på På spåret och det var svårt ikväll, man förstår inte deras ledtrådar.

Ser nu på Hells kitchen och sen får vi se om det blir någon film eller inte, tror att det blir tidigt i säng ikväll   


 

Av Sara Pedersen - 14 december 2012 16:09

Nu har det fan gått för långt!!!

Först är det diskutioner om att inte ha avslutningar kyrkorna, sen ska vi hellst inte sjunga julsånger, negerboll ( har jag iallafall aldrig sagt ) får vi inte säga, Tintin-böckerna tas bort, pepparkakor får inte vara med i luciatågen OCH NU DET HÄR!!! Nu ska de klippa bort den svarta dockan ur Tomtens Verkstad från Kalle Ankas jul.

Vad är det här?!?!?!

Ingen kan väl ta illa upp av en pepparkaka i ett luciatåg eller en docka i ett barnprogram? 

Och om nu någon skulle ta illa upp, VARFÖR ska vi BRYTA alla VÅRA traditioner?!

Jag har alltid varit tolerant och och respekterat andra men nu går det verkligen för långt. Jag förstår verkligen inte varför vi måste ta hand om alla andra religioner genom att bygga moskéer, ha böneutrop, förbjuda saker och klipppa bort saker ur tv.

Hur kan alla våra traditioner anses vara rasitiska?

Enligt mig så är det mer rasistiskt att ta bort allting än att ha det kvar för hur kommer det här sluta? Jo, vi kommer inte att ha några färgade figurer på tv, det kommer bara vara tärnor och stjärngossar i luciatågen och det kommer inte vara en enda som kommer att kunna lära sig vårat kulturarv.

Och om det inte skulle vara rasisktiskt mot andra så är det väl rasistiskt för svenskarna och andra kristna som måste ändra på allting för att alla andra ska bli nöjda?

Jag har då alltid tyckt att man tar seden dit man kommer och att man anpassar sig. Landet ska inte behöva anpassa sig efter andra. 


 



Artikel: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article15933831.ab 

Av Sara Pedersen - 14 december 2012 13:59

Har precis lagt över mitt arbete på usb-minne efter att ha repat i kyrkan med dansgruppen. Det blev en väldigt kort repition, det tog bara en halvtimme och sen fick vi gå, så nu väntar jag på att sista lektionen ska börja   

Tyvärr så kommer videon från luciat på morgonen inte upp idag för att det vart lite strul med telefoner men det fixar sig förmodligen till söndag då jag och Nico ska ha en mysdag. Det kanske kommer upp en video från igår kväll men jag måste kolla hur kvaliteten är på dem först så vi får se.

Nu är det det dags att förbereda sig inför Hamlet.


     


Av Sara Pedersen - 14 december 2012 11:29

Har haft en jättemysig morgon hittills   även om jag inte sov så mycket längre än till åtta.

Ska gå om sådär en timme för att ha i-val i kyrkan för att sen spela upp våra scener ur Hamlet på svenskan, innan jag går hem så måste jag ha en dator också så att jag kan föra över historia och svenska uppsatsen så jag kan skriva klart den i helgen och skicka in den innan tisdag.

Har ätit en monsterfrukost med två mackor med rosenkvittenmarmelad som vi gjorde förra året, en kopp kaffe och en tårtbit och en pepparkaka, fast pepparkakan var jätteäcklig, den smakade liksom konstgjort   det ska vara hemgjorda pepparkakor   

Jag kör på mjukisstilen idag med mjukisbyxor, en långärmad tröja och håret i en fläta, jag ska ju ändå bara vara i skolan i två och en halv timme      


     

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards