Alla inlägg under december 2012

Av Sara Pedersen - 2 december 2012 09:32

Har spenderat morgonen med julmusik och tittat ut på snön och tittat på julkalendern.. men den är inte lika bra som första Mysteriet på Greveholm och så har jag spelat in en video till er   

Jag vet att det var en evighet sen som jag gjorde en video så nu tänkte jag att ni skulle få en då jag visar årets julklappar och ger lite ledtrådar till vad det kan vara i så om ni känner er sugna på att gissa så får ni väl göra det   



 

Nu ska jag nog ta och gå ut och ta lite friskt luft och passa på när det är fint väder   

Stay tuned. 



Av Sara Pedersen - 1 december 2012 17:36

Vaknade imorse helt groggy och fruktansvärt törstig, jag hade redan varit uppe en gånh och fyllt på en vattenflaska under natten men den hade jag druckit ur på en gång också så då fick jag gå upp och dricka lite mer vatten och efter det började jag att städa och herregud vad jag har städat   Det är ju första December och då ska man julstäda tycker jag och sen får man försöka att hålla det städat till nästa år. Och så mycket som jag städat idag har jag nog aldrig gjort förut. Jag har flyttat runt möblerna, skrubbat möbler, golv och lister ( listerna var ju fan svarta ) och jag har bytt vatten i den där hinken så många gånger idag och det var lika svart varenda gång   jag har dammsugit tre gånger och sen hela övervåningen, dammat av allt, tvättat av elementen och möblerna, plockat upp allt från golvet, gått ner med all tvätt, bytt sängkläder, skrubbat golv och lister, slängt en massa skräp och vädrat ut.

Och sen när det var klart så satte jag mig och slog in alla julklappar som jag köpt och det var kul.

Min juklapps-haul kommer upp imorgon istället för att det är alldeles för mörkt för att filma nu men jag tror att ni klarar er   

Här har ni min städoutfit vilket är ett vitt linne, en vit/röd rutig skjorta, en röd bandana och trots att det inte syns så har jag mjukisbyxor och så har jag uppsatt hår som ni kan se.

Imorgon kommer det upp lite bilder och en video och förhoppningsvis lite från marknaden i Avesta som jag ska sjunga på imorgon.


Stay tuned     

Av Sara Pedersen - 1 december 2012 16:38

Igår blev det inget bloggande och ni ska snart få veta varför.

Efter, skoldagen var över så blev jag ju upphämtad och det snöade som bara den, påväg ut så snöade det så att man nästan inte såg vägen och då kände jag bara att ¨varför åkte vi idag, vi kommer att fastna påväg ut, bilden kommer lägga ab och vi kommer att frysa ihjäl¨ Positiv man var eller hur?   men det gick bra och vi kom fram i ett stycke. Först så blev det en tripp till Dollar Store som enligt mig är den perfekta affären för julklappar, men en liten jobbig sak med att leta julklappar och det är att man mest hittar saker som man vill ha själv   MEN jag var duktig och köpte inte en enda sak till mig själv och det vet jag många som gör när de ska köpa julklappar. 

När vi var klara där så åkte vi till Kupolen där jag köpte lite mer julklappar, tror att vi var där i kanske 2 och en halv timme och efter det så åkte vi för att äta. Då var jag så otroligt hungrig så jag visste inte vad och då blev det en megarullepå pronto och det som kom på att blanda pommes frites och kebabrulle var ett geni dock så har jag aldrig fått en så stor rulle någonsin och ingen trodde att jag skulle få i mig den, men envis som jag är tvingade jag i mig hela när jag var mätt efter halva... ni kan ju tro att jag mådde dåligt efter det   så när vi åkte i ett lika dåligt snöväder hem så var min mage i ett sådant uppror att jag trodde att maten skullle komma upp igen. Innan vi åkte hem så åkte vi in till Vbyn och var där i en timme och sen när vi kom hem strax efter nio så ville jag bara sova, jag var i ett sådant matkoma så det nästan var läskigt men jag var tvungen att vara uppe till tio så exakt när klockan blev tio så stängde jag rumsdörren, släckte lampan och sov    


         

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards