Alla inlägg under januari 2013

Av Sara Pedersen - 31 januari 2013 17:52

Kan ni inte bara lyssna första gången jag säger något?!

Det är fan inte lätt att pluggga glosor när ni ständigt ska fråga mig saker hela tiden och jag blir så irriterad!

 Vad ska ni göra? vad gör ni efter det? hur kommer ni dit? kommer du hem? Ska du ha med dem? Alla? Ska du göra det? Gör du det då istället? Ska vi inte ha det också? 

AAAAAHHHHHRRRRGGGGG!!!!! 

Kan ni inte bara lyssna första gången?!

Vi ska laga mat och umgås. Efter det umgås lite till, ha det trevligt, snacka skit och hitta på saker. Vi blir hämtade efter skolan, Nej, jag kommer inte hem innan dess. Ja, jag ska ha med cupcakesen. Nej, såklart inte, jag tar med några stycken och så har vi resten på söndag. Om jag ska göra tårta? vi skulle väl göra cheesecake och vadå istället? Jag vill inte ha tårta, jag tycker inte om tårta. Okej vi får väl ha det då... ni får äta den.. 

Har en stor lust att klappa till någon... hårt....

Jag står verkligen bara ut med den här veckan så att det kan bli fredag eftermiddag någon gång...


 

Av Sara Pedersen - 31 januari 2013 17:39

Spenderade nästan två timmar idag på donken och jag tog igen lite mat sen i förrgår. Jag har nog inte minne från när jag åt så mycket sist, det blev en stor Bigmac meny vilket då är, en bigmag, en cheeseburgare, pommes frites och en mellandricka. Och jag lyckades äta det, jag var hungrig   

Men jag räknade ut att de fuskar med priserna på den menyn för om man tänker efter så kostar en vanlig bigmacmeny 54 kr och en cheeseburgare kostar 10 så då borde det kosta 64 kr för den menyn men det kostade 69 kr. Vad betalar man med de fem extra kronorna? 

Det var bara en sak jag kom att tänka på när jag tittade på kvittot.

Och en bra sak är att jag inte har dåligt samvete för att jag åt onyttigt idag   Men att man äter onyttigt någon gång är ju faktiskt inte farligt.


 

Av Sara Pedersen - 31 januari 2013 09:24

Tre mackor på 24 timmar, inte okej.

Men jag åt frukost idag iallafall innan skolan och jag vet inte om den var okej eller inte för jag åt en macka med glasyr på   

Tekniskt sätt så är det ju mest mjukost i den. Mjukost och lite karamellfärg    och det var faktisk mycket godare än vad det ser ut


     

Av Sara Pedersen - 30 januari 2013 21:00

Idag så köpte jag en några saker som jag aldrig köpt förut och jag är sjukt peppad och samtidigt lite nervös över det.

Jag ska ju sova borta på fredag och på listan över saker som vi ska göra är att färga hår. Jag ska inte färga permanent utan Frida ska få tona mitt hår så jag kommer tillbaka till det röda som jag hade förr. Jag hade rödast hår när jag gick i åttan och sen blev det bara blekare och blekare... Herregud, det räcker ju bara med att kolla på bilden i mitt tidigare inlägg och min presentationsbild, det är en skillnad på TRE månader! visst för att färgen blir förvrängd i ljuset men ändå, jag har blivit så blond   

Så på fredag så blir jag riktigt röd och eftersom att det är en toning så håller det upp till 24 tvättar så det är ju inte permanent. Och så kommer jag att få ögonbrynen färgade så att de faktiskt syns.

Fast grejen är att jag säkert inte kommer att vilja ha tillbaka mitt gamla utseende då håret är gult med  röda slingor och ögonbryn som inte syns. 

Tror att jag kommer trivas bra med mitt nya utseende   

Ni kommer att få se antingen på lördag eller söndag och så får ni tycka till, det blir förmodligen i en video.

Det ska faktiskt bli skönt med en liten makeover. Och när passar det bättre om inte helgen man fyller 18   


 

Av Sara Pedersen - 30 januari 2013 20:02

Tror att det blir att sova tidigt idag, Grey's har iallafall inte startat än och jag är trött. Även fast jag hade sovmorgon idag så vaknade jag tidigt och kunde inte somna om och det kommet antagligen betyda att jag kommer att vara astrött imorgon när klockan ringer, bara för ATT.  

Är hemma nu iallafall efter repet och jag fryser så förbannat om fötterna, får nog vänja mig vid det för det ska bli plusgrader imorgon med och sen ska det bli kallt igen på fredag... uuuhhh   

Funderar på om jag kanske ska plugga lite extra för provet som jag ska ta igen på fredag men jag jag kommer inte att kunna koncentrera mig, min redovisning på svenskan ska jag också göra på fredag för de han inte med mig idag. 


 

Av Sara Pedersen - 30 januari 2013 16:18

Herregud vad jag var hungrig i Avesta idag, jag hade magkramper för att jag inte hade ätit riktigt. tiden sprang ju verkligen iväg imorse. Ett tag var klockan strax efter nio och jag satt med en tesked och hade upp smet i formar, sen var klockan tio och jag var i princip klar med allt och kunde slappna av och sen var klockan helt plötsligt tolv   Och då hade jag inte ätit frukost än! så då fick jag snabbt göra en macka med resten av osten som blev kvar av glasyren och gurka och fick äta den samtidigt som jag gick igenom slasken på gatorna.

Sen har jag gått hela dagen hungrig och blöt om fötterna och äta gjorde jag inte fören vi var klara med allt handlande. Idag blev det Avestas godaste macka och idag var den nog extra god när man var så hungrig men den var inte lika fin som den brukar dock.


 

Av Sara Pedersen - 30 januari 2013 11:32

Vad är det för mening med sovmorgon halva dagen när man ändå vaknar åtta och inte kan somna om?

Men det var ju lika bra att gå upp och sätta igång men bakandet   Det gick faktisk väldigt bra att baka den här gången, det enda egentliga problemet var att vi som vanligt hade det lite dåligt med florsocker men det löste sig. Och att glasyren blev mycket mörkare än vad jag tänkt, jag ville att den skulle bli ljuslila men den blev typ brunlila istället.. men så länge det smakar gott så spelar det ingen roll   

Så såhär blev de. Chokladcupcakes med lila ( ish ) glasyr och nonstop. Jag köpte ju garanterat för mycket godis men det var billigt godis. Så nu har jag fika till hela helgen   


   


Av Sara Pedersen - 29 januari 2013 16:51

Har varit och handlat flera gånger idag. Jag var först på Pickaboo under min håltimme och köpte mininonstop som jag ska ha på cupcakesen imorgon    sen efter skolan var jag på hemköp och köpte osten som jag ska ha till glasyren.

Jag vet exakt hur de ska vara. Jag ska använda små formar ( 2.5 cm i diameter ) sen så ska jag göra chokladmuffinsmet och sen blir det en lila glasyr och så blir det mininonstop som dekoration. Och jag ska använda de prickiga formarna, de kommer att bli jättefina, hoppas att de blir goda med  


   

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards