Alla inlägg under januari 2013

Av Sara Pedersen - 22 januari 2013 18:45

Oh my gooood vad trött jag är... Jag hamnade i världens matkoma efter att ha ätit middag vilket blev ris, kyckling, en french toast och lite sallad och skulle lätt kunna sova lite middag.... Men om jag gör det kommer jag inte kunna sova inatt och det vore bra om jag sover för jag har prov imorgon och sen är det rep på eftermiddagen men kören. Jag har lyssnat lite på låtarna men jag kan det inte än och jag får lite ångest för eftersom vi fått övningspår och inte kan komma med ursäkter om vi inte kan.... men jag kan inte och det känns asjobbigt   Och nu är jag helt slut i huvudet, jag kanske har fått lite av mammas influensa... men som tur är så har jag sovmorgon imorgon så det blir nog att lägga sig tidigt för att sen sova länge   Eller så går jag upp tidigt och pluggar till mina två prov, läser lite i boken, börjar skriva på bokanalysen till svenskan, kollar över mina tre powerpointpresentationer, lyssnar in låtarna till kören, läser lite körkortsteori, gör talkort och börjar skriva mitt tal till svenskan, skriver klart bokanalysen på engelskan och eventuellt äter frukost?......   

... sova lät bättre.


   

Av Sara Pedersen - 22 januari 2013 15:34

Gjorde ett nyttigare val på hålet idag ( för en gång skull ) och köpte inte något skräp för att stoppa i mig. Jag var rejält sugen på en godis, en donut eller något annat fikabröd och jag har tittat på kärleksmums i kafeterian varenda dag den här veckan men har man inga kontanter så blir det inte det   

Men jag lyckades stå emot mitt sötsug och det blev tre äpplen och lite vatten istället, får ge mig en liten klapp på axeln för det är ju mycket bättre med äpplen än godis, du får i dig fruktos istället för sockret i godiset som gör dig trött efter bara tjugo minuter och så mår iallafall jag bättre av att äta äpplen än att äta godis. Plus att jag måste väga upp det för det blir fika imorgon i Avesta   


 

Av Sara Pedersen - 22 januari 2013 10:42




Uuuuhhhh   

-16 grader, det bildas is i näsan så fort man andas in, håret är vitt ( som att det inte blivit blekt nog ) halsduken fryser av ångan som man andas ut och jag saknar känsel i mina ben.

När man kommer inomhus så smälter allt på tre sekunder och allt som varit isbelagt blir blött och det innebär hår, kläder, ögonfransar osv... trevligt trevligt...

Fy för vinter, kyla, sjukdommar, fyra dm snö och minusgrader.

Plus att mina läppar sväller upp av alla läppcerat så jag börjar se ut som en anka. Vem behöver botox när det finns svensk vinter och läppbalsam?   


   

Av Sara Pedersen - 21 januari 2013 16:25

Fy fan för det här, jag blir så irriterad, frustrerad och you name it.

Jag måste ha en ny dator för det här går inte... jag kan ju intre ens gå ut på mailen och hämta skoluppgifter för att göra lite arbetet på fritiden eller skicka in några arbeten för att den satans maskinen inte klarar av att läsa in sidorna   

Och hur ska man klara av skolan då, den nya gymnasieformen kräver att du jobbar hemma för du kan inte hinna allt i skolan och jag blir så arg bara för att jag inte kan göra arbetena, inte undra på att jag börjar komma efter...

Dö dator..... dö....


 

Av Sara Pedersen - 20 januari 2013 21:15

Blir strax att sova då och samla kraft inför imorgon. Imorgon blir det nog att ligga i lite så att man kan göra klart lite grejer för jag vill verkligen inte hamna mer efter i skolarbetet än vad jag redan är. Jag är ju redan en eller två veckor sen med en bok   

Har spenderat kvällen i soffan och tittat på Dexter och efter det blev det Jurassic Park, den hade jag inte sett sen jag var liten. Men egentligen borde jag ha setat och pluggat hela kvällen ( fy på mig )

Där emellan blev det en snabbdusch och nu vill jag gosa ner mig bland mina täcken och kuddar och sova tills klockan ringer kvart i åtta imorgon.

Tror att jag ska försöka att läsa lite körkortsteori innan jag somnar så att jag kommer igång med läsningen. om jag ska ta körkort i år ( vilket jag ska ) så är det bäst hålla pluggandet igång  


   


Av Sara Pedersen - 20 januari 2013 15:17

Har spenderat dagen med att titta på flera serier idag   Några avsnitt av säsong 7 av Dexter har gått på tv idag och sen så har jag tittat på en serie som jag faktiskt fastnat för, den är lagomt konstig och jag gillar lite konstiga serier. Jag har börjat att titta på Doctor Who men har bara sett några utspridda avsnitt men hitills så är det väldigt bra. Jag kollade upp på CDON vad serien kostade och jag blev chockad... 739 kr för de första 4 säsongerna ( ! ) Det var en dyr serie    

Jag får väl vänta tills de antingen går ned i pris eller om vi nu skulle skaffa netflix, de första säsongerna fanns där med. Vi får se men jag ska se den serien.


   

Av Sara Pedersen - 19 januari 2013 22:21

Om godis.

Det är väl passande en lördagskväll? 

Jag äter knappt något godis men nu har jag hittat en choklad som jag verkligen gillar   

Jag upplever att det mesta godiset har blivit så sött och sliskig och det är så lätt att den mörka chokladen blir bitter men nu har jag hittat en supergod, mörk choklad med små hallonbitar i   

Så till er som är lite som mig och inte tycker om det söta godiset så är den här helt okej, plus att eftersom att det är mörk choklad så dämpar den sötsuget mycket mer än den ljusa som det bara blir sliskigt av   Jag hittade den här på Lidl för 14 kr. 


 

Av Sara Pedersen - 19 januari 2013 17:40

Jag sa ju i förra inlägget att vi hade kört jumpstyle på dansen och tänkte bara säga lite om vad det handlar om.   

Jumpsyle är en blandning av olika dansstilar och går väl mest ut på att du egentligen hoppar hela tiden och rör på dig. Vi hade några pauser i låtarna för det är väldigt viktigt att man andas emellan. Man rör mycket på benen och se till att spänna magen och ryggen så att man inte säckar för annars får man ont. 

Jag tyckte att det var väldigt kul när vi provade och vi fick lära oss grunder och försöka att köra en i par och det var en utmaning,. Jag hoppas att vi kan göra det flera gånger för det passade mig måste jag säga, det och street.   

i videon här nedanför kan ni se två killar som visar upp lite olika stilar av jumpstyle.

Och jag fick faktiskt träningsvärk i benen efter lektionen och jag är faktiskt glad över det för jag kände mig lite utmobbad igår när jag var den enda som inte hade träningsvärk efter baletten.

Jag är för vig i lederna.   


 


Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards