Alla inlägg under januari 2013

Av Sara Pedersen - 11 januari 2013 16:46

Har ett länkbyte med min fina Elin som är ca 100 mil ifrån mig just nu. 

Hon är en jättetrevlig tjej som går på Rymdgymnasiet i Kiruna och hon älskar gymnastik, palt, musik och är jätteduktig på matte ( Man känner sig alltid lite korkad när man får titta i hennes böcker ) Hon spelar även piano, tränar och lär ut gymnastik och håller på att ta flygsertifikat. Sist hon pratade om det sa hon att hon ville utbilda sig till pilot och det tycker jag verkligen att hon ska göra   

Hon har bestämt sig för att börja blogga igen efter att ha haft flera bloggar förut men nu verkar det som att hon tänker hålla igång med det. 

Så ni kan väl kika in på hennes blogg och ge henne lite respons tycker jag. Hon blir säkert glad över det och ni får säkert reda på en massa intressanta saker för jag blir gång på gång överraskad av hennes påhitt   

Det här är är en gammal bild på henne men jag tror inte att hon har något emot att jag använder den, jag gör ju reklam för henne   

Saknar denna tjejen så mycket   


 

Ni hittar hennes blogg här: http://eliin95.bloggplatsen.se/

  eller så tittar ni under menyn ¨Länkar¨ och så hittar ni hennes namn där   

Av Sara Pedersen - 11 januari 2013 14:30

Vem hade trott att gå upp, ta en dusch, klä på sig, äta frukost och gå några rundor i trappan kunde vara så utmattande, skulle kunna lägga mig igen känner jag och sova några timmar till.

Att vara sjuk suger verkligen musten ur en   

Känns som att det enda jag gör är att sova och dricka en massa vatten.

Jag tänkte att jag skulle vara duktig och göra lite skolarbete när jag ändå är hemma men det kan jag inte göra för att jag fått felaktig information... Vi fick sagt till oss uppgifterna och sidorna som vi skulle läsa i den här boken låg ute på fc så att vi skulle kunna göra det hemma men jag har kollat igenom hela våran ikon och den informationen fanns inte alls där så nu känner jag mig bara frustrerad och trött. Jag hatar att vara efter eller få restuppgifter att göra   

Det hade varit nyttit för mig att vara i skolan idag och hänga med på lektionerna så att jag inte kommer efter men just nu är jag bara för utmattad för det jag har ju ingen energi alls...

Hoppas att det är borta efter helgen   * Fingers crossed * 


   



Av Sara Pedersen - 11 januari 2013 14:09

Var otroligt hungrig när jag väl skulle ta och äta frukost imorse och blev först jätteglad för jag har inte varit hungrig sen i tisdags då jag började bli dålig så jag gjorde en jättefrukost idag med tre mackor med olika pålägg och svagt kaffe med mjölk för att det inte skulle vara så varmt och jag trodde att jag skulle orka den också... men det gjorde jag inte.

Jag orkade en och en halv macka så det är ju hälften iallafall och sen så åt jag upp påläggen och drack upp kaffet. Jag försökte att få i mig mer men det gör ont att äta på grund av att jag har en väldigt stor brännblåsa i munnen sen jag brände mig på mitt kaffe i onsdags   

Men det är mer än vad jag ätit de senaste dagarna känns det som för att igår åt jag bara lite paj i skolan och en liten milkshake annars så har jag bara druckit en massa vatten... Att vara sjuk är inte kul.


 

Av Sara Pedersen - 9 januari 2013 20:44

Jag mår fruktansvärt illa just nu och jag vet inte vad...

Men jag vet att det är mitt eget fel för jag har inte precis ätit ¨bra¨ idag om man säger så... jag skrev ju igår at jag tänkte dra ner på skräpet som jag äter och försöka att komma igång med träningen men de tankarna höll inte länge... Och nu har jag en missnöjd mage och dåligt samvete   

Dagens frukost: fyra köttbullar, en skinkmacka och typ fem klunkar kaffe innan jag fick skynda mig till skolan.

Lunch: McFeast på McDonalds, pommes frites, ketchup och en mellancola.

Middag: Mer cola och en mazarinkaka med mandel och choklad.

Och nu vill jag kräkas...

Jag har ju ÖVER EN LITER cola i magen och hamburgaren och pommes fritesen rann det ju flott av.. Varför gör jag såhär emot mig själv? Jag vet ju att jag blir dålig av det   

Imorgon får jag köra extra hårt på dansen så att jag mår lite bättre spykiskt och känna att jag för omväxlings skull gör något bra för min kropp. 


   

Av Sara Pedersen - 9 januari 2013 20:33

Jag måste säga att jag kände mig duktig idag   

Som jag sa igår så började vi på en ny låt som vi ska spela upp nästa vecka och jag sitter ju vid trummorna och det här måste vara den svåraste uppgift innom trummor som jag någonsin fått. Jag spelar på tre olika sätt i låten för att det inte ska bli för ¨platt¨ och det gick förvånansvärt bra. Jag är nog bättre på trummorna än vad jag själv tror eller vad vet jag? det kanske låter hemskt och jag kanske inte håller takten fastän jag tror det   

Har börjat blivit rätt bekväm med alla instrument där nu så nu är det väl gitarren om jag kan minst men det kanske är lika bra, jag tycker inte om att spela elgitarr.

Idag blev det myskläder till skolan och ofixat hår, det var vääääldigt ruffsigt men jag han sminka mig på tio minuter imorse så jag lade bara på lite corectioner och så fixade jag ögonen så att jag inte såg så trött ut.

Så det blev en trummistjej med ruffs idag men jag kunde ju rocka vid trummorna för det   


   

Av Sara Pedersen - 8 januari 2013 18:11

Jag blev ju hungrig av föregående inlägg, jag är störd....

Men det var förståerligt ändå för att det var länge sen det var lunch i skolan   

Så då gjorde jag i ordning mat lite snabbt och då blev det spenatomelett med tomatbitar och tomatsås ( Skar halva tomaten i bitar och lade på omeletten medan den andra halvan fick bli lite mer mosad och blev tomatsås ) Det åkte in i micron och medans det blev varmt skar jag upp en mozarellaost i skivor och sköljde lite ruccola och hade på lite italiensk salladskrydda när det väl låg på tallriken.

Omeletten varm varm och tomatbitarna var mjuka, osten var god och ruccolan var som den ska vara; syrlig, och ruckola är jättegott till omelett och med salladskryddan på blev det en perfekt middag   

Och det blev såååå gott! Mums   

Nu har jag ätit, läst lite i Don Quiote och känner hur ögonen vill slå ihop. Blir nog att knyta sig tidigt idag.


 

Av Sara Pedersen - 8 januari 2013 17:34

Jag måste dra ner på allt skräp som jag stoppar i mig... nu börjar det gå överstyr och jag fattar inte hur det kunnat bli så   

Jag har blivit fruktansvärd när det gäller att förtära socker, fett, konstgjorda ämnen etc och nu sätter jag ner foten för nu tycker jag att det börjar synas.. och det sätter igång så många tankar i mitt huvud som jag inte vill känna igen, jag mår mycket bättre utan dem.

Men jag tycker faktiskt inte att jag äter så mycket skräp.. inte egentligen för jag äter ute någon gång då och då med kompisar om det är dålig mat i skolan, om man har flera timmars hål eller om vi ska ha en aktivitet emot kvällen och jag inte vill gå ända hem för att äta. Visst äter jag pizza eller något när man är ute eller ska sova borta hos kompisar och man har sagt att man ska göra det. Jag äter varken chips, popcorn eller så mycket godis och jag dricker nästan aldrig läsk....

Jag vet ju att min svaghet är cupcakes och bakverk.. och jag kan ju tänka mig att dra in på bakverken men cupcakes vill jag inte sluta med... det är för gott...

Jag har tänkt att jag skulle börja med min träning igen, jag slutade ju träna när det gick överstyr sist men nu borde jag börja igen   

Jag har ätit kladdkaka med kanske någon dags mellanrum i tre veckor, det är inte bra.. och när jag år upp så sätter sig allt på höfterna och låren... trevligt   

Men jag måste skärpa till mig innan jag ser ut som ett päron..

And I'm starting to feel like the CookieMonster...


 

Av Sara Pedersen - 8 januari 2013 16:38

Min teori var korrekt!

Jag lyckades sova en hel natt sen nyår igår och ni anar inte var skönt det var   Jag hade ju kant att täcket var lite platt och lätt så efter att sminket åkt av igår så fluffade jag och slog på täcket så att det blev stort och pluffsigt igen och så lade jag på ett tyngre täcke på det och jag sooooooov. Så grymt skönt men det var nästan ännu jobbigare när jag skulle upp för kroppen vile ta igen några timmar till   

Vi började med en ny låt på enseblen idag som vi ska spela live om två veckor men vi fixar det säkert, det lite kobbiga är då att vi ska spela akustiskt och det är inte en låt som ( enligt min åsikt ) inte ska spelas akustiskt, det tar bort den lite mystiska känslan ur låten. Sen blev det mer musik innan jag skulle gå och ha lite spanska och under nästan hela timmen satt vi och pratade om resan till Barcelona som vi ska på i maj och jag ser verkligen fram emot den resan   

Engelskan skrev vi en sammanfattning om det förra året och vi skulle skriva vilket betyg vi ville ha sen var det bara lite uppgifter som skulle göras.

På hålet följde jag och Jonte Sandra till bussen och sen gick vi till lidl innan vi fick sitta vid datorerna på historian.

Sen var det nog inte så mycket mer från skolan    


   

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards