Alla inlägg under januari 2013

Av Sara Pedersen - 7 januari 2013 22:06

Jag vill så gärna ta hål i öronen igen..

Jag tittade igenom mina örhängen som jag haft sen jag tog ur mina då ett öra blev lite infekterat och det andra hålet blev snett... kul... de var inte så bra på att ta hål i öronen där jag gjorde det  

 Så jag satt och tittade på mina örhängen och kände verkligen hur jag vill använda dem igen och jag funderade på om jag skulle föröka trycka igenom mina ¨tagningsörhängen¨ för de är ju väldigt vassa men det är det att det kommer göra ont, ena hålet är garanterat fortfarande snett och jag vet inte vart jag har min flaska med desinfektionsmedel. När man gör ren örhängen kan man lägga ner dem i kokande vätten men det vore ju bra om man skulle kunna göra ren huden också. Den största grejen är väl att jag inte riktigt vågar..

Jag har bara silvriga örhängen av någon anledning... vist för att jag förmodligen var inne i en period så jag bara ville ha allt i silverfärgat men jag har alltid passat bättre i guldfärgat   

Kanske jag skulle passa på att ta hål i öronen igen när jag tar min piercing?


 

Av Sara Pedersen - 7 januari 2013 21:37

Jag gick med Jonte hem efter skolan idag och jag har ¨spelat¨ Minecraft för första gången i mitt liv. Vi byggde ett jättestort slott och så sprängde vi det, det var många timmar som slutade med virituellt grus   

Jag fick äta där och det var riktigt gott och sen skulle jag försöka att prata franska... och det gick väl inte så jättebra om man säger så... jag ska nog hålla mig till engelskan och den lilla spanskan jag kan   

Jag är faktiskt lite inponerad över att jag fick vara ute till 20 i åtta idag. Det är en liten förbättring.

Just nu är jag väldigt trött. När jag kommit hem från Jonte avrundade jag kvällen med lite kladdkaka och jag hoppas att jag kan sova inatt.

Jag tror att jag kommit på varför jag har svårt att sova! Mitt täcke är för lätt. Jag vet, det låter jättekonstigt men jag måste ha en tyngd på mig om jag ska kunna sova och nu har täcket blivit för lätt så då känns det inte bra. Jag ska testa att ha ett till täcke på mig inatt och så får vi se hur det blir men vi hoppas på det bästa, eller hur?   


   

Av Sara Pedersen - 7 januari 2013 21:01

Det blev ett sent outfitinlägg men jag har inte varit hemma idag.

Är lite glad att jag lyckades få på mig kläder över huvud taget för det var ytterligare en natt med max fem timmars sömn och ni vet när man inte kan somna och det enda man kan tänka är: somna, somna, somna, klockan ringer snart, den ringer om sju timmar, sex timmar..... fem timmar..

Jag tror att ni fattar grejen   

Det är inte bra att tänka så men kan man göra annat?

Iallafall, efter att jag lyckats ta mig ur sängen, vilket var väldigt jobbigt för det var kolsvart, iskallt utanför täcket och jag var så trött så jag mådde illa men det gick. Man fick bita sig i läppen och kliva upp för att fixa sig.

Så detta har jag haft idag, svarta byxor, ett vitt linne, den vita leopardmönstrade tröjan med spetsarmar och den svarta skjortan som jag köpte på mellandagsrean. Sen hade jag bara ett enkelt halsband till det  


 

 

Av Sara Pedersen - 6 januari 2013 22:00

Jag är verkligen inte nöjd med bloggen just nu, nej, verkligen inte   

Visst, jag är nöjd med designen, min presentation och så men jag är inte alls nöjd med inläggen. Eller rättare sagt.. jag är inte nöjd med bilderna, jag är nog inne i en period som jag inte blir bra på bild just nu tror jag   Bilderna från lovet är jag mest missnöjd över..

Men det blir nog förhoppningsvis bättre snart... annars vill jag inte blogga, vem vill blogga och lägga upp bilder på sig själv som man är missnöjd med?

Jag tror att jag helt enkelt försöker för mycket och då blir det inte bra.

Det brukar faktiskt vara så, det kan gå flera dagar som jag inte lyckas ta en enda bra bild och sen så en dag så lyckas jag ta flera stycken utan att jag ens försöker. just nu är det inte så.

Jag ska försöka att komma ur den här dåligabild-perioden.

Vi får se hur det blir imorgon.   


 



Av Sara Pedersen - 6 januari 2013 19:06

Jag är förvirrad...och väldigt slut i huvudet, har suttit i nästan 6 timmar och bara läst för att jag skulle bli klar med den där boken. Det tar längre tid att läsa på engelska men jag läser på ett annat sätt när det gäller engelska för jag läser varrannat kapitel högt för att jag ska få ett bättre uttal och ett bättre flöde på orden, jag gjorde mycket så förut i högstadiet under den perioden då jag hade högsta betyg och när jag slutade med det några veckor innan Nationella proven så sänktes mitt betyg ( det var i 9:an ) så jag tänkte att jag skulle försöka få upp den metoden igen   

Ni kan tänka er att efter ha suttit i en soffa under en filt och läst så länge var det väldigt gott när jag fick några nystekta köttbullar och ett glas mjölk i magen   

Och sen blev jag förvirrad..   och allt på grund av imorgon för några säger att vi har studiedag och andra inte och jag vet inte vem som ska lyssna på. Känns som att hela jag bara åker upp och ner som i en bergochdalbana.

 Man får väl gå upp ändå. Om elever inte ska dit imorgn så märker jag väl det när jag står utanför och dörrarna är låsta   

Life is a rollercoaster, just gotta ride it   


 

Av Sara Pedersen - 6 januari 2013 13:15

Kom precis på att jag hade en bok att läs under lovet... jag har inte läst den alls... Det kommer inte att bli bra. Jag läser ju böckerna för att jag ska få ett högre betyg i engelskan. Jag ligger redan på en relativt hög nivå men man kan ju alltid bli bättre och jag prioriterar engelskan famför många ämnen för att jag tror att jag kommer att få avända engelska mer när jag börjar jobba.

Skulle vara bra om jag förstod spanskan också för den hade också varit bra att kunna använda...    

Så idag måste man väl försöka läsa men det är ju bara det att boken är så tråkig.... och att läsa en bok som är tråkig ät bara väldigt jobbigt... Jag kan ju inte säga att jag rekomenderar boken för den här tycker jag inte om.

Bara att börja läsa då....


     

Av Sara Pedersen - 6 januari 2013 12:19

Sista dagen nu då sen är det bara att sätta igång igen. Har nyss kommit ur duschen och klätt på mig efter en lite snabb frukost. Jag sov iallafall lite mer inatt än vad jag gjort de senaste dagarna och känner nu att jag antingen borde ha tagit upp min tv och försökt dygnat istället så att jag är trött ikväll. Antingen det eller så skulle jag ha försökt vända mina sovanor för en vecka sedan, men så tänkte man inte då    

Så strax innan sju imorgon går alarmet igång och då är det väl bara att gå upp ur sängen och bita i det sura äpplet.

Det blir bättre när man väl är där.

Men jag är lite irriterad över att det bara är gymnasiet som har aktivitet imorgon. Det står till och med på matsedeln: ¨Studiedag för alla utom Martin Koch¨ och det tycker jag är liiite taskigt, men jag antar att vi kommer få ledigt någon annan dag, det måste vara förklaringen för annars är de bara elaka. Å andra sidan kanske vi förtjänar det... det stod ju i tidningen att gymnasieeleverna i Hedemora skolkar mest i hela Dalarna, Det känns ju bra    Men jag kan faktiskt säga att jag inte skolkat en ända gång sen jag började andra året på gymnasiet.


   


   

Av Sara Pedersen - 5 januari 2013 16:53

Har precis ätit lite och ligger nu framför tv:n... jag sov nästan ingenting inatt och det har verkligen känts idag. Så ikväll blir det nog tidigt i säng om jag kan somna vill säga   

Har varit hängig hela dagen och jag är lite less på det nu. Jag har varit sjung unde hela lovet och det har varit som en sjukskrivning som man inte blivit bättre av. 

Skulle vilja lägga mig och sova en stund men då kommer jag garanterat inte att sova inatt. Jag vill bara få sova... Men jag tänkte hålla mig vaken till til iallafall och äta lite kvällsmat, vilket blir omelett med bacon och spenat, och sen tänker jag ta ett bad och sen gosa ner mig bland mina kuddar och täcken och inte flytta mig fören tolv timmar senare  


 


Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards