Alla inlägg under april 2013

Av Sara Pedersen - 30 april 2013 17:25

En dag till med något extra eller extremt som ska göras innan jag verkligen kan slappna av lite.

Efter alla dessa dagar med stress och nervositet börjar jag se slutet av det. Imorgon har jag ett körrep i fyra timmar, jag hade egentligen behövt sova och sen avslutat ett och annat skolarbete men jag måste vara med på det här då jag var hemma från körhelgen   

Och sen på torsdag är det nationella prov i engelska under förmiddagen och det är ingen dansprofil den här veckan vilket innebär att jag kommer att få sluta tidigare.

Fredag vet jag inte vad det blir, lördag blir det en shoppingrunda i Borlänge och sen på söndag ska jag bara sooova    


   

Av Sara Pedersen - 30 april 2013 15:09

Alltså hur kan man vara så sjukt virrig?

Jag var så borta igår att jag till och med åkte ifrån mina byxor.. tog mig hem i tights och det var ju inte varmt ute om man säger så   Det är nog tur att det inte är några fler föreställningar nu, jag är helt slut och däckade i princip när jag kom hem.

Jag glömde även sminkborttagningen, den svarta ögonskuggan och min halsduk innan jag åkte till skolan imorse.

Jag kom iallafall ihåg att locka om håret och nu tänker jag inte locka håret fören till avslutningen tror jag. Nu tänker jag nog bädda ner mig i soffan eller något, hela kroppen liksom pirrar för att man är så slut. 

Det var allt för nu från detta fondationmonster   


 

Av Sara Pedersen - 29 april 2013 22:42

Varför är man inte miljonär för när saker kostar så mycket?

När vi var ute och åt och köpte lite mumsbitar innan kvällsföreställningen så var jag och Jonte in på Next Company här i stan och kollade lite och jag testade två klänningar där medan han gick igenom avdelningen med tröjor   

Först en mintgrön maxiklänning med röd/beige/vita blommor, gröna blad och en brön spets under bysten och sen en vit och svart-randig klänning som jag kollat på de senaste 4 gångerna vi varit inne där och man blir ju nästan ledsen ju när man ser priserna!

Maxiklänningen 799 kr, den randiga 399 kr. 

Visst jag kan gå med på klänningen för fyrahundra men jag hade själv aldrig köpt den fören den gått ner i pris och den för åttahundra ska vi inte ens diskutera för det finns inte på kartan att jag lägger så mycket pengar på en klänning.

Nåväl för att det står Next Company på deras skylt och påsar men det är inte deras kläder där på galgarna, de ligger i 75 kroners-lådorna medan märkeskläder fyller butiken...


   

Av Sara Pedersen - 29 april 2013 22:16

Har nog varit hemma i en halvtimme nu och är så slut att jag kommer att somna så fort som jag stänger av datorn, om kanske inte innan till och med.

Vi har haft några föreställningar idag, folk har skrattat åt oss, visslat, applåderat och jag vet inte vad. Det gick fel någon gång med armband som fastnade i sjalar, en snurr åt fel håll och att man var nära att springa in i någon men det var bra ändå måste jag säga   Den sista föreställningen är imorgon och då ska vi försöka att göra det ännu bättre än ikväll. Jag kan ju säga att det är tur att danserna satt i ryggmärgen för de flesta inklusive jag själv var lite borta på scenen och fokuserade mest på att hålla blicken rakt fram. Sen har vi mest stressat och tvättat bort sminket mellan de olika numren och nu har jag tagit bort och lagt på ögonskugga så många gånger att jag är öm ögonlocken   

Tog sällskap med Jonte och Jessica hem, mina föräldrar var ju inte där och kollade och det gjorde mig faktiskt lite ledsen för jag kommer ju inte att dansa de där danserna igen och även fastän jag sjabblade till lite så ville jag nästan ha gjort det inför dem.. men jaja..

Här är några bilder från ikväll. Har dock inga från själva numren när vi stod på scen men jag ska visa så fort jag får tag i några bilder.


           


Av Sara Pedersen - 29 april 2013 19:15

Mumsbitar!
Jag köpte lite fika innan det blev att äta lite pizza ( åt inte ens en halv barnpizza för att jag var så mätt sen lunchen ) och jag gjorde ett sjukt bra val denna gång med fikat.
Den blev en chokladöverdragen munk och en päronbiskvi med marsipan på.
Jag var lite osäker på hur de skulle smaka med de var så goda!
Och den där biskvien... Jag har en ny favoritbiskvi. Den smakade päronglass!
Nu har jag druckit en kopp kaffe och nu har jag fått upp blodsockret så nu kör vi! Sista föreställningen för idag!!


 


Av Sara Pedersen - 29 april 2013 16:39

Väntar hos frisören medan Jonte sitter och blir ompysslad och får en ny frisyr till kvällen. Jag tror att det kommer bli ett bra resultat och vem vet? Han kanske ställer upp på en bild sen.
Jag måste säga att personalen verkligen är jättetrevlig här! Jag är jättechockad för tidigare idag när jag köpte lite socker till sista föreställningen så ville man nästan ut därifrån bara för att personen i kassan var så otrevlig men här kan man ju sitta hela dagen. Så fort vi kom in så erbjöd de flera stolar om vi inte fick plats, de frågade om man frös och om de skulle dra ner luftkonditioneringen och när Jonte skulle klippas blev jag erbjuden en kopp kaffe medan jag väntade. Så sjukt trevliga!
Så om ni vill klippa er på ett ställe här med jättetrevlig personal, klipp er på Hårlogi City.


 


Av Sara Pedersen - 28 april 2013 22:03

Nyduschad och redo för sängen då, har fixat och förberett lite under kvällen inför imorgon och har till och med målat tånaglarna. Vet inte varför vi promt skulle göra det för det kommer inte att synas i vilket fall... Menmen.

Saker som jag måste komma ihåg att ta med mig imorgon som jag helt glömde bort idag och som jag tog hem är; sminkborttagning, en hårborste, skor till våran street, en vattenflaska och eventuellt en svart ögonskugga.. har inte bestämt mig om ögonskuggan än   

Ska väl ta att sova nu så att jag hinner fixa håret bra imorgon då jag inte har hårspray hemma. ni ska få lite bilder från idag och jag vet inte om det är min telefon eller bloggplatsenappen som krånglar men bilderna blir väldigt stora... Jag gillar inte när de är så stora men det får väl gå ändå, de är från genrepet idag och fler kommer imorgon från föreställningarna hoppas jag    Först är det en bild på mig och sen ville Nico vara med också.


         

Av Sara Pedersen - 28 april 2013 21:49

Efter det extrema genrepet idag så var jag helt borta.. Jag hade ätit det mesta av salladen men duktigt nog så glömde jag min vattenflaska hemma så jag drack väl kanske tre klunkar vatten under sådär 7 timmar... inte sådär jättebra kanske   

så när vi var klara blev det en sväng till hemköp för en liten fika med Jonte. Jag hade ju glömt min plånbok hemma men jag fick tillbaka pengar som han var skyldig mig så det löste sig ju hur bra som helst. så för att få upp mitt blodsocker och få lite energi så blev det en fanta och 6 stycken minimunkar, tre med kolafyllning och tre med äpple, de med äpple är helt klart godast hittills.

När vi skulle köpa drickor så blev det ett litet skratt och båda tänkte på frasen you had one job när vi såg en dryck-kylare för Carlsberg fylld med mineralvatten och juice   


   

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards