Alla inlägg under april 2013

Av Sara Pedersen - 25 april 2013 18:31

Undrar om det blev för mycket sol på en gång?

Är varm på kinderna och hela ansiktet ( eventuell solbränna ) och jag är lite snurrig och tung i huvudet, jag satt en stund emot husväggen på altanen och solade när jag kom hem. Undrar om jag kanske fått lite solsting?   så kan det gå när man spenderar större delen av dagen i solen när vintern precis försvunnit.

sitter nu iallafall i tunna strumpbyxor och en stor t-shirt och myser lite i soffan framför hell's kitchen och har en vattenflaska bredvid mig. Tror att jag ska försöka att lägga mig tidigt ikväll så jag kommer att orka med morgondagen och sen resten av helgen... och de tre späckade dagarna där efter.

Det kommer säkert att bli bra    


 

Av Sara Pedersen - 25 april 2013 16:50

Vilken härlig dag det varit idag   

Sol och värme och så har jag varit på bra humör, omplanerat bad, övernattning och hårfärgning, varit på lunch med hela skaran kompisar och aaahhhhh vad jag är glad! Får passa på att vara glad nu innan det blir regn imorgon.  för jag tror att det är solen som till stor del har muntrat upp mig. Jag blev lite irriterad på eftermiddagen men det gick över och så blev jag glad igen   


   

Av Sara Pedersen - 25 april 2013 08:59

Godmorgon!

Sitter nu och äter lite frukost och har en jättemysig sovmorgon. Solen lyser in igenom fönstren, altandörren står på glänt och släpper in lite vårluft, fåglarna sjunger och jag äter lite frukost med radion bakom mig   Och idag blir det att använda klänning för första gången. OCH påtal om det!

Här kommer rätt svars alternativ i gårdagens fråga.

Rätt klänning var alternativ nummer fem. Jag vet att bilderna inte var av den bästa kvalitén igår och man fick inte alls se hur fin klänningen är så här kommer lite tydligare bilder. Det är en maxiklänning i storblommigt mönster och så är det ett tvinnat band från skulderbladen och bak upp till nacken   

Den här ska jag ha på avslutningen men den kommer att bli en ny favorit så den kommer nog att få följa med till Barcelona och bli välburen i sommar. Ska även färga om håret helgen innan avslutningen hade jag tänkt, så nu får jag försöka att bleka håret så mycket som möjligt tills dess   


       

Av Sara Pedersen - 24 april 2013 22:05

Blir att lägga sig nu då och jag tror att det behövs för jag är lite tung i huvudet och börjar känna mig lite snuvig och det är inte så lägligt att bli sjuk nu det här veckan då jag kommer att ha fullt upp de kommande dagarna. fredag, lördag, söndag kommer jag i princip inte att vara hemma och måndag och tisdag ska vi dansa som bara den, jag är även bjuden på en eventuell grillfest på tisdag och sen på onsdag så är det körrep i fyra timmar under dagen. Kommer att bli så slut..

Men för att fokusera på nuet så har det faktiskt varit en bra dag, det var fint väder ett tag, jag var ovanligt glad emot slutet av skoldagen, jag hittade min avslutningsklänning, det var ett bra rep idag, jag har planerat en helg 6 veckor fram och så har jag kommit över lite ny och bra musik som man bara blir glad av   

Men nu ska jag nog begrava ansiktet i kudden och vänta på att mitt ben slutar göra ont så att jag kan sova   


   

Av Sara Pedersen - 24 april 2013 21:19

Nu får ni gissa lite, det var länge sen, eller hur?

Men jag letade och hittade en avslutningsklänning idag och min fråga till er är: vilken är det jag valde?

Varning för bilder av dålig kvalitet men ni får stå ut och gissa ändå.

Så vilken tror ni? klänning 1, 2, 3, 4 eller 5?   

Jag avslöjar rätt svar imorgon.


         

Av Sara Pedersen - 24 april 2013 21:00

Idag blev det en klassiker till middag. Det blev mat lite senare idag och ett tag trodde vi att vi skulle bli sena till repet men det gick bra och vi kom i tid.

Jag var så otroligt hungrig när det blev dags för mat för jag hade inte ätit så mycket i skolan då det helt enkelt var väldigt osmaklig mat idag.

Så idag blev det klassikern hamburgare och pommes frites, omnomnom   Lade dock till en ostskiva men det göt inte maten äckligare och de var länge sen som jag åt en hamburgare sist.


 

Av Sara Pedersen - 24 april 2013 20:10

Är hemma nu, är nyduschad och har satt mig vid tv,n med datorn i knät.

Jag testade en ny risifrutti idag, var som vanligt väldigt hungrig efter ensemblen imorse och vi tog en snabbis till Ica innan skolkören skulle repa och jag såg att Icas egna fanns med smak av björnbär och som jag skrivit förr så älskar jag björnbär.

Och nu har jag en ny favorit   Köpte en med blåbär utifall att den första inte skulle vara god men det hade ju inte behövts då den med björnbär var jättegod   


 

Av Sara Pedersen - 23 april 2013 16:03

Solen lyser genom fönstret, ska strax ta lite mat och det är familyguy på tv,n. Så det får väga upp allt annat just nu.

Mitt spanskarbete som jag skrev klart idag sparades inte som det skulle så jag kan uppenbarligen inte skicka in det idag som jag planerat så det får jag göra imorgon eftermiddagen var faktiskt inte rolig alls idag    förutom att kaffemaskinen fungerar som den ska igen.

Sen idag ska jag skriva klart min uppsats här hemma då vi bara har en kort lektion imorgon och det är sista skrivtillfället. Yay.... Hatar allt skolarbete just nu. 

Måste även lyssna på tävligsrepetoaren annars blir det svårare imorgon på repet. Låter som att det blir en lång kväll.. och jag som hade svårt att at mig ur sängen imorse   


   

Ovido - Quiz & Flashcards