Alla inlägg under april 2013

Av Sara Pedersen - 23 april 2013 10:14

Har ätit lite udda frukostar hittills i veckan. Igår blev det en cupcake och en kaka, inte den bästa frukosten men då var det gott. Idag blev det en pluttmacka med skinka och tomatmjukost.
Jag är väldigt hungrig och det är två lektioner till lunch men har jag kanske kan få gå tidigare om jag har tur för jag har skrivit klart min saga. Nu ska vi börja spela lite och sen blir det spanska.
Önskar att jag hade en påse med minimunkar i skåpet.. Eller en pizza... Jag har ätit så mycket skräp den senaste tiden så jag har blivit lite smått beroende oh har numera ett ständigt "fettissug"....
Men det blir faktiskt kebabpizza på fredag för mig. Mums!

 


Av Sara Pedersen - 21 april 2013 16:40

Här kommer lite mer bilder från igår kväll.

Det är de sista bilderna jag har på telefonen, jag använde ju som sagt en av skolans systemkameror och bilderna ligger på den. Det var inte alltid så praktiskt att gå imellan att fota med systemkameran och telefonen men det gick bra, tyckte att jag fyck rätt bra bilder ändå, synd bara att jag inte har kort på resten av de som spelade   

Det var ialafall en riktigt bra kväll och det var roligt att det dök upp så många som det gjorde.

Nu satsar vi på att göra det ännu bättre till nästa år!   


           

Av Sara Pedersen - 21 april 2013 15:42

Under kvällen igår så var det ett av banden som jag verkligen tyckte var bra, det var iallafall de enda som jag stannade för att lyssna på hela spelningen och jag gick och lyssnade alla på alla eftersom att jag fotograferade under hela kvällen   

Bandet som jag tyckte var bäst var Me The Tiger och är ett band ifrån Falun och jag tycker att de var väldigt bra faktiskt. Jag letade upp deras låtar på Youtube och de spelade faktiskt bättre live än deras studioinspelningar och det tycket jag är väldigt positivt för det ska ju vara häftigare att se ett band live    eller vad tycker ni?


     

Av Sara Pedersen - 21 april 2013 14:09

Under dagen igår så blev det lite kaosartat ibland men det var väldigt kul.

Tror att jag var lite överallt under dagen. Först så fick jag hjälpa till med att bygga upp lilla scenen, jag var med och gjorde informationsblad och skyltar, täckte lampor, ställde i ordning för garderoben och inträdet, var med och plockade ner, satt till och med i inträdet och vid fikat ett tag   

Men det roligaste var nog att jag fick vara kvällens fotograf   

Jag tycker ju om att fotografera och det blev lite premiär med systemkamera. Men jag tog bättre bilder med min telefon än vad jag lyckades ta med kameran men det är väl för att jag är med van med den.


   

Av Sara Pedersen - 21 april 2013 12:00

Jag rensade plånboken på kvitton igår strax efter att pappa kommit med den. Jag glömmer alltid att göra det och tar nästan jämt kvittot när jag köpt något.

Jag visste att det skulle vara många kvitton men inte att det skulle bli så mycket... det ser väl mindre ut när allt legat sammanpressat i  plånboken i flera månader men när man plockade ut dem blev det lite mer   

ALLA kvittona har varit i min plånbok.


 

Av Sara Pedersen - 21 april 2013 09:55

Åt så otroligt mycket igår kändes det som.

Jag trodde att jag skulle vara jättehungrig under hela dagen då jag glömde min plånbok hemma när jag bytte jacka men så blev det inte    Vi fick jättemycket pastasallad under dagen och mackor sen på kvällen så fick funktionärerna en jättestor kanelbulle var och en massa kaffe och när allt var klart fick vi ta fikat som var kvar om vi ville.

Jag fick pappa att komma med min plånbok ändå och då kunde jag gå och köpa något lite sötare att äta, så efter att jag sökt på Google hade jag en halvtimme på mig innan Smörgåsboden skulle stänga så jag gick över dit och köpte fem macarons och de var färska den här gången   de var väldigt goda.

Det blev en grön = Päron. En gul = Citron. En rosa = Hallon. En brun = Mocca och en vit = Vanilj.

Den med hallon var godast    


       

Av Sara Pedersen - 21 april 2013 08:28

Blä för att inte kunna sova...

Jag var klar med mitt jobb kl 23.23 igår och då hade jag varit igång i 13 och en halv timme, mina ben skakade när jag satte mig ner hemma och när jag vaknade imorse var jag så uttorkad att läpparna spruckit under natten, mysigt.

Tänkte lägga mig strax efter tolv men riktigt så blev det inte.. eller jo, jag lade mig men jag har bara sovit en halvtimme åt gången inatt. Helt allvarligt, jag vaknade ett, halv två, två, halv tre, tre, halv fyra osv enda fram till klockan sju då jag inte kunde somna om och gick upp   

Så jag passade på att kolla igenom bilderna jag tog igår. Det blev tyvärr inte så många då jag mest tog kort med systemkameran men några har jag allafall, de kommer upp i senare inlägg.

Nu ska jag se på Doctor Who och vänta på att någon mer vaknar    


 

Av Sara Pedersen - 20 april 2013 09:00

Om en timme ska jag vara på skolan och börja jobba trots att jag har väldigt ont i magen, vet inte riktigt vad det kan vara.

Iallafall, idag är det Musikens Dag på skolan och ni får väldigt gärna komma förbi och titta och lyssna på de olika band och personer som kommer att spela   

All information finns på affischen här nedanför.


 

Ovido - Quiz & Flashcards