Alla inlägg under april 2013

Av Sara Pedersen - 18 april 2013 21:49

Titta vad fint   

Jag fick en liten present idag av Jonte och det tyckte jag var väldigt gulligt av honom.

Jag har ju inte ett sådant bra skrivblock om man säger så och jag glömmer alltid av att köpa ett nytt men jag vill ju nästan inte skriva i det här för att det är så fint, det skulle ju förstöras av min skrift   Så då måste jag förbättra min handstil något så enormt innan pennan får nudda sidorna i boken.

Tycker att den är jättefin.

Jag har ju en liten förkärlek till London   


 

Av Sara Pedersen - 18 april 2013 21:14

Det har ju varit en lite mysko dag då man varit ledig större delen av dagen och det känns ännu mer konstigt att man ska till skolan imorgon och då är det en normal och lång dag igen.

Tillbaka till verkligheten.

Annars har det varit en förvånansvärt bra dag idag faktiskt   

Jag fick baka i morse, var hos Jonte och såg lite tv, var till skolan och dansade, åt en halv pizza och gick sedan hem. Fixade mig inte alls idag, sminkar mig allt mindre känns det som och håret är ingen idé nu när det blåser så mycket men såhär har jag gått idag fast med strumpor   


 

Av Sara Pedersen - 18 april 2013 20:40

¨Somliga går i trasiga skor¨... ja det kan man säga, nu har jag slitit ner mina stövlar så de ser ut som luffarskor. Så nu måste jag kolla efter nya stövlar även om det börjar bli dags för sommarskor. Jag gick faktiskt i vanliga skor i söndags och jag har blivit så van att gå i stövlar så att jag fick ont i vristerna   

Jag är en sådan som använder ett par skor tills de slits ner helt... Men några dagar till kan jag kanske ha dem om jag inte ska byta till sommarskorna nu på en gång.

Det har gått sönder på tre ställen;

1; Sömmen bredvid dragkedjan har gått sönder. 2; Tråden som höll fast fyra ihopflätade läderband gick sönder så banden hängde löst vilket ledde till att jag ryckte bort dem. 3; Det har gått hål på tyget bak vid hälen.

Som sagt, luffarskor   


 

Av Sara Pedersen - 18 april 2013 20:15

Sitter nu framför tv:n och ser på tonårsbossen och jag tycker att det är ett väldigt intressant. Och jag  blir lika ställd varenda gång över deras prioriteringar. 

Jag har levt på mindre än 500 i månaden innan jag fyllde 18 och det var inga problem alls. Jag vet att jag spenderar mer nu när jag får hela studiebidraget men jag lägger inte pengar på märkeskläder eller högtalarsystem för flera tusen kronor.

Jag vet inte heller om det är riktigt riktigt det här programmet för de kan ju verkligen inte vara så blåsta? Eller blir de förblindade av den stora summan med pengar?

Men vad skulle ni göra om ni fick så mycket pengar och ni fick bestämma hur de ska spenderas?


 


Av Sara Pedersen - 18 april 2013 11:11

Har stått och dansat i köket i tights, en nät-tunika och med en handduk runt huvudet. Så har jag stått och diskat och dekorerat cupcakes samtidigt som man sjunger med i låtarna på radion, tur att man är ensam hemma    

Kändes lite ovärt att vakna halv åtta när man inte alls behöver gå upp och inte kan somna om men då kunde jag komma igång med bakningen tidigare.

Det blev Oreocupcakes

Har dock aldrig misslyckats så med en glasyr dock... men den blev bättre när den stelnat till lite, den var så lös så att den rann igenom spritsen   

Men det gick ju bra ändå. Här är resultatet.

   

   

Av Sara Pedersen - 17 april 2013 22:07

Efter ett väldigt bra rep idag så hämtade mamma upp mig och berättade att hon köpt små bakformar till mig och jag blev så glad för jag har letat efter mindre formar hur länge som helst nu men har bara sett de som jag redan har. Jag har ju en beställning till maj när min kusin fyller år och jag tror inte att han uppskattar rosa och lila former då   Så mamma hittade dessa idag; blå, små formar med en diameter på ca tre cm skulle jag tro och de blir jättebra. Han ska få vaniljcupcakes med en likadan chokladtryffel som jag gjorde sist och minimarshmallows och lite strössel, de kommer bli fina.

Men jag ska baka redan imorgon hade jag tänkt, eftersom att jag har sovmorgon till tio i tre ( ! ) så hade jag tänkt göra oreocupcakes när jag vaknar, för att sen ta en dusch och efter det så ska jag nog gå över till Jonte och så ska vi fika och se på film   


 

Av Sara Pedersen - 17 april 2013 21:48

Jag har börjat kolla på klänningar nu när det blivit varmare. Kan man säga med säkerhet att våren är här nu kanske? jag vet inte riktigt men jag hoppas på det   

Har börjat titta efter båda vardagsklänningar till sommaren och så håller jag ögonen öppna för en avslutningsklänning, börjar nästan bli lite nojig. 

Till sommaren så använder iallafall jag gärna mycket färg och mönster och jag hittade den här inne på H&M idag, funderade först på att köpa den för den satt ju bra och så men jag var tveksam... Men efter att ha fått lite smakråd så hände jag tillbaka den.

 jag får fortsätta min klänningsjakt   


 

Av Sara Pedersen - 17 april 2013 21:30

Försöker att variera mig lite för jag har börjat att äta väldigt mycket ute sen jag började få hela studiebidraget när jag fyllde år ( får försöka att röra mig mer för att väga upp det )

Det blev Cityburger's fish´n chips och det var faktiskt helt okej, även om jag gärna velat haft fler fiskbitar, jag orkar aldrig äta all pommes frites, it's just too much   min lilla mage vill inte ha så mycket.

Få se om det blir pizza imorgon kanske, har ju rätt så mycket tid om man säger så... 


 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards