Alla inlägg under april 2013

Av Sara Pedersen - 5 april 2013 15:08

En väldigt bra sak när man är hemma är att efter duschen kan man linda in sig i handdukar och lägga sig på soffan och vila lite.

Så jag har legat och tittat på TLC, bästa kanalen   

Nu har man klätt på sig iallafall och nu ska jag skriva lite rapport, har ju bara skrivit en tredjedel av den.


     

Av Sara Pedersen - 5 april 2013 11:59

Det verkar som att det bara blir uppdateringar varannan dag känns det som men jag var så fruktansvärt trött igår så då hade jag inte ens en tanke på att starta datorn.

Är fortfarande jättetrött... funderar på att ha en dag utan att jag håller på med telefonen, eller åtminstone avinstallera ett program för jag blir tokig snart!! Vill snart bara skrika; Lämna mig ifred!!

Har precis ätit världens onyttigaste frukost och ligger nerbäddad i soffan och i princip kvider för att jag har så ont i magen   har haft ont nonstop i två dagar.. undrar vad det var i den där pizzan?

Ska ta mig i kragen och hoppa in i en dusch, hade först tänkt mig ett bad men så kom jag på att jag helst inte ska bada innan piercingen läkt lite mer, så det blir nog en lång dusch med proppen i badkaret men vattnet ska helst inte över naveln...

Det blir en gammal bild som inte kommit upp på bloggen tidigare för jag ser ut som ett jävla helvete just nu.


 



Av Sara Pedersen - 3 april 2013 23:03

Sova snart då, är väldigt trött efter idag, det är sjukt vad som kan hända under dagarna som man inte förstår varför de händer... folk behöver växa upp.

Har varit ute större delen av dagen. Satt på trappen och försökte lapa lite sol men det var ju rätt så värdelöst när man är tvungen att sitta med stora tjocktröjor. Inte för att det spelar någon, det är mysigt med stora tröjor   men jag tror inte att jag fick något i ansiktet heller trots att jag inte haft smink idag. Så idag blev det mycket frisk luft, sol , två små cykelturer och en liten promenad och det rensade huvudet att komma utanför huset. 

Tog även ett varv runt huset och kikade i rabatterna och nog börjar blommorna komma, det är inte så många än och de är inte så höga men sakta men säkert kryper sig våren närmare   

Och jag har nu klippt ner mina naglar till hälften, de har varit opraktiska länge nog.


   

Av Sara Pedersen - 3 april 2013 22:37

My heart is dying... for more pizza   

Det var andra gången idag under lovet som det blev pizza med Jonte men jag  ar velat haft det de senaste dagarna och jag ville nog halt belöna mig själv och halvt tröstäta... så kan det vara.

Tycker att jag gör inget annat än att äta men jag tror att min mage krympt... jag äter allt mindre portioner och blir mätt asfort.. jag orkade inte äta hela, var egentligen mätt efter två bitar sen satt jag och tryckte i mig maten ( jag hade ju ändå betalat för den ) och magen blev så uppsvälld och jag fick sådana magkramper.. min mage blev sjukt stor, hade en tillfällig matbäbis   

Kunde inte äta något mer under hela dagen.

Nu räcker det nog med pizza för ett tag.


 

Av Sara Pedersen - 3 april 2013 12:00

Mamma kom upp till mig igår och sa att hon hade letat på lite recept och att hon hade handlat lite olika grejer och sa att jag kan börja baka igen. mina påskcupcakes uppskattades, så fort har de aldrig tagit slut förut    och jag tror att mamma blev riktigt glad då jag bakade glutenfria även fastän hon sa att jag inte behövde det.

Få se om det blir att baka något mer denna vecka, vi har både björnbär och lite andra roliga saker att baka med men jag har ju redan bakat under lovet.

Plus att jag känner mig lite hängig just nu... men jag ska försöka att rycka upp mig.


 

Av Sara Pedersen - 3 april 2013 10:45

Det blev tyvärr inget bloggande igår då det inte var så mycket som hände, jag städade och höll på med skolarbete.. kunde ha varit roligare.. Var även grymt förvirrad och uppstressad ett tag och de kommer jag förmodlingen bli idag med.

Idag vaknade jag av att brandvarnaren pep typ fem gånger på en halvtimme... och våra brandvarnare är placerade så att de sitter precis utanför sovrummen och det är ju inte så roligt när de börjar pipa av att batterierna håller på att ta slut   

MEN det läskiga var att den fortfarande pep EFTER att jag tagit ur batterierna, den är hemsökt   

Men den får spöka hur mycket den vill för nu väntar frukost och Simpsons.  


   

Av Sara Pedersen - 1 april 2013 17:17

Sitter och tittar på Scubs och spelar quizkampen med Jonte.
Vi har spenderat eftermiddagen tillsammans och tog bland annat en promenad upp på stan och sen en fika på hemköp ( hur knäppt det än låter ). Så vi satte oss i deras lilla fick med parkeringsutsikt med vårat nyköpta fika och skulle äta lite. Jag hade köpt två munkar och när jag ska ta en tugga av den ena av dem och munken är stenhård och den föll sönder som ett knäckebröd. Det var ju jätteäckligt! De måste ha legat över hela påsken och stelnat   
Det var första och sista gången jag köper munkar på hemköp.
Och eftersom munkarna i princip var oätliga fick jag lite fika av Jonte istället. Så medans vi fikade på det som gick att äta stack Jonte ner en plastsked i den stenhårda munken... Skeden gick sönder...   
Jag ville köpa en kall kaffe också innan vi gick ( är det de som kallas för icecoffé? ) och jag köpte en cappuccino och så fick Jonte en med chokladmjölk som tack för att jag fick dela fika med honom.
Och det fanns kaffe med starbucksloggan på hyllan också. Hur kan de sälja starbuckskaffe på hemköp? Det kändes lite fel.

       





Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards