Alla inlägg under juni 2013

Av Sara Pedersen - 29 juni 2013 16:13

Sitter i soffan hemma hos Jonte och ser på repsiserna av Hells Kitchen.
Jag blev bjuden på tårta och bulle då det varit fika här tidigare under dagen, vilken tur är jag börjat motionera mer nu så då kan man unna sig det tycker jag. Som sagt, man kan äta allt i lagom mängd. Men det här kanske var lite mycket, haha.

Av Sara Pedersen - 29 juni 2013 11:21

Vad som skulle bli en härlig och varm morgonpromenad blev inte riktigt det.. Tur att jag bara gick min korta sträcka. När jag gått klart satte jag mig i solen en stund och bara satt där med telefonen i handen.
Och helt plötsligt så började det att spöregna.. Kul... Jaja, jag hade ju varit ute i en timme iallafall..
Blev dock väldigt kall och blöt och lite nedstämd...
Så kan det gå.

Av Sara Pedersen - 28 juni 2013 23:37

Här är det lyx fullt fullt ut ska ni veta!
Nyplockade och jättegoda jordgubbar med chokladdopp och lite vin. Det är riktigt mumsigt.
Jordgubbar doppade i choklad måste vara något av det godaste som finns och det är egentligen synd att man inte äter det oftare. Men det är klart, om man äter det oftare så blir det tillslut inte så speciellt.
Men ikväll är det grädden på moset tille halvmysig film.

Av Sara Pedersen - 28 juni 2013 20:15

Nu tar jag mig i kragen och gör ett nytt försök med träningen!   

Bra va?

Jag har bestämt att jag varje dag nu resten av sommaren ska antingen ska ta en promenad i rask takt i minst 45 minuter eller trampa på träningsmaskinen ( jag kommer att börja mellan 10 och 20 minuter innan jag ökar ut det för att bygga upp konditionen ).

Jag tänker inte göra så mycket åt min kost dock eftersom att jag anser att man kan äta allt i lagoma mängder.

få se hur länge jag klarar att hålla det igång men jag tänker försöka denna gång och inte varje dag så några gånger i veckan iallafall.

If you don't like what you see, you can change it and make yourself proud. 

 

Av Sara Pedersen - 28 juni 2013 19:30

Alltså, usch vad ledsen jag blev tidigare idag när jag var ute på nätet och kollade efter en klänning som jag blev tipsad om. Den är helt underbar och egentligen skriker mitt namn men såklart så fanns den inte i min storlek   inte i lager iallafall. 

Men jag har skrivit in min mail på dras sida och de hör av sig när de får in min storlek igen. 

Åh, vad jag vill ha den. Den var inte så dur heller så den kan jag faktiskt kosta på mig. 

Men då blir det sista klädköpet ( hoppas jag ) innan det blir Ullared i Augusti.   

Vad tycker ni om den?

 

Av Sara Pedersen - 28 juni 2013 19:09

Vet ni vad jag lyckades med idag?

Jag var och pantade på Hemköp idag och jag lyckades med att göra stopp i maskinen så jag var tvungen att hämta personal då den började tjuta   Det var lite pinsamt tycker jag, särskilt då jag hade ansvaret till att det blev stopp. Jag matade in flaskorna och burkarna med lite för stor entusiasm.

Men de fixade maskinen iallafall och det hände tydligen väldigt ofta att de fastnade så jag fick bara ta det lite lugnare när jag stoppade in burkarna. Tjänade nästan 60 kr på den pantrundan och det är ju väldigt bra förr att vara pant så det var helt klart värt att leta igenom huset efter flaskor och burkar och att gå med tre kassar med pant genom stan      


   

Av Sara Pedersen - 28 juni 2013 18:29

Det blev en tur för att plocka jordgubbar efter dagens arbete och det tog inte lång tid fören två burkar var fulla   

Tur att det var lite molnigt idag för det blir så otroligt jobbigt att gå och plocka jordgubbar  i gassande sol. Så jordgubbar blir det till kvällen, mumsigt   Och jag hittade en jättemissbildad jordgubbe, den åt jag upp när vi plockade. Så jag fick den absolut häftigaste jordgubben.

Dessvärre så har jag fått utslag på både knäna och ena armen för att det var brännässlor i jordgubbsplantorna... det är inte så roligt   


   

Av Sara Pedersen - 27 juni 2013 17:11

Jag var in en snabbis på lidl idag efter att jag varit ute och gått i en timme och sen varit hos mormor för att hjälpa henne med lite städning av skåp och när vi var inne där så fick jag syn på dessa...
Jag testade ju mixen för hasselnötsmuffinsen när pappa fyllde år och det var ju faktiskt en god mix. Nu hade de fått in två nya sorter, en med choklad och apelsin och en med hallon.
Och åh, vad jag var sugen på att köpa dem. Jag har varit på bakhumör i flera dagar. Men jag valde att spara pengarna. Få se hur mycket jag ångrar mig senare.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards