Alla inlägg under juni 2013

Av Sara Pedersen - 9 juni 2013 11:39

Här kommer den önskade videon om mina bakformar.

Och det blev en felräkning emot slutet och det är 16 olika formar.

Enjoy   



Av Sara Pedersen - 8 juni 2013 22:51

Imorgon så tänker jag inte lämna huset och trädgården har jag bestämt. 

Jag tänker sova länge, skriva alla recept som jag tänkte göra idag men som jag inte kunde, vara ute om det är fint väder och så funderar jag på att städa lite. känner att jag vill vara hemma en dag nu för det har jag inte varit på flera dagar och jag kommer kanske inte att vara det under delar av måndagen och tisdagen nästa vecka heller, det gör mig inte så mycket men det känns som att jag knappt är hemma längre så en dag utan att lämna tomtgränsen vore faktiskt skönt   Eller vad tycker ni? Jag tycker att det låter bra iallafall och så kan jag ägna mig lite åt min recepthobby och skriva lite recept till mamma också som jag hittat åt henne   


 

Av Sara Pedersen - 8 juni 2013 22:26

Umgås med en kompis och hemmagjorda donuts blev det idag iallafall.

Sandra stannade hos mig efter repet och hon var med och gjorde minidonuts och det var faktiskt en intressant upplevelse. Vi fick verkligen experimentera och testa oss fram för så som det stod i manualen kunde man inte alls göra. Till exempel att det stod att man skulle ha en tesked i varje form och de skulle gräddas i 2-3 minuter.. det slutade med att vi hade i en matsked och gräddade i 5 minuter    men det kan ha berott på att vi gjorde dem glutenfria.  Men våra testdonuts blev nästan helt platta och det var inte fören efter att vi gjort våra mått och tidsändringar som de blev som de skulle.

I vilket fall så blev de asgulliga    


       

Av Sara Pedersen - 8 juni 2013 22:07

Det jag hade planerat för dagen var att jag skulle sitta och skriva ned en massa recept som jag har på telefonen antingen på vanligt skrivpapper eller på datorn och skriva ut dem på mammas jobb. Jag har säkert upp emot 30 olika recept som jag tagit kort på ut tidningar och förpackningar och biblioteksböcker och det tar ju upp en sådan onödig plats i telefonen. Senare hade jag tänkt ta det lugnt, vara med en kompis och så göra donuts till kvällen   

Men riktigt så blev det ju inte, kom på efter att jag ätit vid tolv att det var körrep och att det redan hade börjat   så jag fick leta på noter, min körklänning och en vattenflaska innan jag blev upphämtad och sen skjutsad till repet som skulle hålla på i 6 timmar. Jag fick väl ett hum om låtarna men det känns lite jobbigt att det ska sitta halvt utantill på måndag. 


 

Av Sara Pedersen - 7 juni 2013 21:54

Det känns inte ens att vi har sommarlov, det är lite overkligt på ett sätt. 

Jag och Sandra hade ställt klockan på 06.00 imorse men när den ringde klarade vi inte av att gå upp då men vi klarade inte av att gå upp då så vi sov i 45 min till innan vi gick upp och fixade oss. Sen blev det lite frukost innan vi begav oss till skolan och sen vidare till kyrkan och så blev det avslutning.

Jag har en video på hela avslutningen på en enda lång video men jag har dessa två kortare som jag själv spelade in.

Först är det en del av Uti mitt hjärta och sen Happy Together.

Och så har vi outfitsbilder   Såhär såg jag ut idag under förmiddagen innan jag bytte om.


    

  



Av Sara Pedersen - 7 juni 2013 21:19

Det här är nog något av det vidrigaste jag gjort.. någonsin   

Vi gjorde en baby food challange och det var då något så fruktansvärt.. vi gjorde en utmaning sen med marshmallows och den videon har inte kommit upp än. Ni får se den sen med när/om den kommer upp.

     


Av Sara Pedersen - 7 juni 2013 19:05

Jag blev ju brunett i onsdags och jag är faktiskt väldigt nöjd, jag som varit lite nervös över hur det skulle bli.
Det är lite ovanligt dock att vara mörkhårig för första gången men det är väl en vanesak.
Pappa såg inte ena att jag färgat håret tills jag sa det tidigare idag när vi åkte hem från kyrkan så jag antar att det ser naturligt ut.
Den här bilden är från avslutningen och mer om den kommer senare!

Av Sara Pedersen - 7 juni 2013 14:45

Jag köpte lite hårdekorationer till avslutningen när vi var i Borlänge i onsdags. Det var en av de få sakerna som jag köpte. De andra var en färgbomb och så maten såklart.
Tycker att blommorna var lite dyra dock men så kan det vara. Men jag använder ju blommor hela tiden så de ligger ju inte bara och skräpar iallafall.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards