Alla inlägg under juni 2013

Av Sara Pedersen - 26 juni 2013 16:18

Jag vill resa runt till en massa olika ställen under livet och nu kan jag nog lägga till ett ställe på listan.
Jag hittade den här bilden och det är en bild från Dubai och wow vad fint det är.
Visst är det alla ljus som ger illusionen men det är fortfarande väldigt vackert.
Eller vad säger ni?

Av Sara Pedersen - 26 juni 2013 16:02

Mitt smultronställe är inte långt bort för vi har ett litet smultronhav i trädgården.
Det är praktisk om man vill ha smultron till frukost eller om man bara vill ha något bär någon gång då och då. Synd bara att de är så små för de tar ju slut så fort.

Av Sara Pedersen - 26 juni 2013 14:29

Regnet öser ner och det blåser. Hur mysigt som helst när man är under en filt och ser på film. Filmen kunde ha varit bättre men den var ju gratis.
Har rensat lite i garderoben idag innan jag startade filmen. Den hette Histeria och sänkte standarden på skräck från japan..
Få se om det blir en till skräckis eller om det blir Simpsons.

Av Sara Pedersen - 25 juni 2013 19:34

Det blir ett antistress bad om en stund för att ( som ni kanske förstår av benämningen ) bli av med lite stress för jag har stressat upp mig så mycket idag så att jag blivit tårögd. Och jag vill inte fälla tårar när det inte är sorg/glädjetårar eller att jag gråter vid de tillfällen som jag skär lök.
Ett bad blir det iallafall, ett bad med mycket skum och bubblor, hårinpackning, ansiktsmask, goddoftande tvålar och en borste för skrubbning av ryggen, hihi.
Men frågat just nu är; vilken mask ska jag ta först?
Jag köpte tio masker men jag vet inte vilken som jag ska börja med och använda ikväll.
Något förslag?

Av Sara Pedersen - 25 juni 2013 16:57

Det har inte hänt så mycket idag än.

Jag gick upp tidigare idag och gjorde ännu en lyxfrukost och efter det blev det  skräckis.

Den första jag såg var en film som hette Autopsy ( på svenska, Bårhuset ) och handlar om en grupp ungdomar som efter en vild natt råkar ut för en bilolycka och hamnar på ett sjukhus där personalen har minst sagt udda behandlingsmetoder.

Denna film var rätt så snuskig vid vissa tillfällen, om man är känslig för blod så ska man inte de denna film för det var väldigt blodiga scener från och till. Två exempel är när man får se en kille vars organ är urtagna och upphängda som ett när ovanför hans kropp medan han fortfarande är vid liv och när ett ansikte blir helt mosat av en brandsläckare. Men tycker man om blod och filmer som Saw så tycker man nog om denna.

Den andra filmen ( Som jag ser just nu ) heter Nine Lives  är mer den klassiska skräckisen då det är en grupp människor som är fast i ett stort ödsligt hus mitt ute i ingenstans och så börjar folk att dö.

Enligt mig så är denna film varken spännande eller läskig utan hör mest till B-skräckfilmer med alla dess klyschor och såklart så dör Paris Hilton först av alla.  

 

Av Sara Pedersen - 25 juni 2013 12:27

Jag hittade den här klänningen på nätet för ett tag sen och jag tyckte att den var otroligt fin.
Synd att jag inte kommer ihåg vilken sida den är ifrån. Det är även synd att man inte kan få kroppen och solbrännan på köpet.
Jag undrar faktiskt hur jag skulle se ut med en riktig solbränna, jag som inte kan bli brun. Fast jag tänker inte testa brun utan sol och riskera att bli orange i flera veckor.
Just med den här klänningen hade nog en lätt och fin bränna varit absolut finast.

 

Av Sara Pedersen - 24 juni 2013 20:23

Ligger nu i soffan med en skål björnbär och ser på Lotta På Liseberg.Det är ju inte livat om nån säker så, det är ett fruktansvärt tråkigt program. Tänker lite på vad som skall göras imorgon om har gjort en liten lista iallafall.
Jag ska rensa i garderoben, laga lite mat och städa lite. Sen måste biljetterna beställas men håg är lite trött att det bara är jag som för frågan framåt och sen blir stressad av små hot från andra håll.
Hoppas att vi får hela studiebidraget den här månaden... Annars blir jag tvungen att leva på 200 kr fram till oktober..

Av Sara Pedersen - 24 juni 2013 17:31

Oj, vad seg min telefon blev helt plötsligt, det blev lite dålig uppkoppling ett tag.
Jag gjorde en plånboksrensning i morse på kvitton. Jag bytte plånbok då min gick sönder igår. Sist jag gjorde det var det på musikens dag.
Den högen var större men den här var på god väg.
Jag var upp på banken idag med och drog upp incidenten vid bankomaten i lördags. Allt ordnade upp sig och pengarna hade flyttats över av sig själva. Det kändes bra att det löste sigochmen snart blir jag helt pank och kommer att vara det till slutet av september.... Det är inget som jag ser fram emot....

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards