Alla inlägg under juni 2013

Av Sara Pedersen - 15 juni 2013 18:09

Det blev en liten runda för att handla lite mat tills ikväll och de hade ett tillfälligt erbjudande på en cupcakemix. Den kostade 17 kr så man kan väl lika gärna testa, eller hur?
Jag har ju tagit hem recept på hasselnötscupcakes och då kan man väl testa de här först och se om man gillar smaken, dock tror inte jag att de smakar likadant som när man gör dem från grunden. De duger säkert som lite fika till en kopp kaffe iallafall.

Av Sara Pedersen - 15 juni 2013 16:12

Skofrågan var lite klurig om jag får säga det för det uppenbara alternativet var inte korrekt denna gång.
Blå är en av mina favoritfärger och jag gillar lite krimskrams och detaljer. Jag hade själv gissat på de blå och bara för ett halvår sedan hade jag nog köpt dem men denna gång blev det de vita.
Så de har prytt mina fötter idag.
Visst påminner de om tenniskor?

Av Sara Pedersen - 14 juni 2013 23:37

Gissningslek på gång!
Det blev att köpa skor idag och trots att det är sjukt tråkigt så är det ju behövligt när skorna går sönder.
Jag tittade på två olika skor med olika platta nitar på och då kommer vi till frågan. How well do you know me?
Ja, hur väl känner ni mig?
Vilket par av dessa två par står nu i min skohylla?
De lägre, vita skorna med runda och stjärnformade nitar eller ett par högre, blå skor med likadana nitar fast i en annan färg och ett högre antal.
Vilket par tror ni att jag köpte?

Av Sara Pedersen - 14 juni 2013 21:34

Det blev ett litet inköp på ö&b för 15 kr. De har börjat med bakformar överallt och nu har de nått ö&b också.
Så efter att jag rotat igenom två korgar med olika formar så blev det ett par med jordgubbar på.
Visst är de fina?
Perfekta sommarformar. Jag skulle egentligen ha haft några till nästa vecka då pappa beställt banancupcakes men jag får ta några som jag redan har i lådan.
De här får jag använda i sommar till något kalas med jordgubbar istället.

Av Sara Pedersen - 14 juni 2013 21:02

Jag sov väldigt dåligt inatt trots att jag tog ett bad såpass sent. Jag bara låg och vred och vände mig i flera timmar. Ett tag trodde jag att jag aldrig skulle somna men jag somnade under de tidiga morgontimmarna och sov bort hela förmiddagen.
Såhär såg jag ut när jag vaknade.

Av Sara Pedersen - 14 juni 2013 15:28

Här är en video från i tisdags när högstadieeleverna mötte lärarna i dragkamp över ån.

De fleta var utklädda och marken var så lerig att de skönk ner i leran upp till vristerna.

Vilka vinner och vilka får sig ett dopp?   



Av Sara Pedersen - 14 juni 2013 15:04

Jag var hemma vid halv nio igår kväll och började med att rensa jordgubbar.

Och då blev det jordgubbar med mjölk och grädde till crimial minds. Det var första bubbarna med mjölk i sommar och det var lite mumsigt. Det blir mer av det nästa vecka både på onsdag och på fredag. Omnomnom   


 

Av Sara Pedersen - 14 juni 2013 14:42

Innan vi tog oss hem i regnet så köpte vi två lådor med jordgubbar som vi tänkte att familjen kunde äta till kvällen sen så var varken jag eller Tobe hemma fören till kvällen.

Jag var hos Jonte under eftermiddagen och en bit av kvällen och vi hade det trevligt. Det blev mycket Family Guy och lite roliga videor på datorn   


 


Ovido - Quiz & Flashcards